Potencjometr sterowany niewielkim ciśnieniem - s ugestie? - Page 3

Re: Potencjometr sterowany niewielkim ciśnieniem - sugestie?

Da radę:
Overpressure 10000 hPa. To ciśnienie które powinien jeszcze wytrzymać,
choć lepiej nie ryzykować.
K.

Re: Potencjometr sterowany niewielkim ciśnieniem - sugestie?
A co kolega myśli o tym:

http://www.kamami.pl/index.php?ukey=product&productID17%8953&PHPSESSID92%346ebaf0a8f50a90e68ad2ae02ded6

tani, ma I2C i znalazłem w sieci bibliotekę arduino dla niego,
Ponieważ mam mieszane uczucia co do efektu moich działań chciałbym
najpierw zacząć od małych kosztów więc i arduino kupie najtańsze i
czujnik tez wolał bym tani, żeby potem nie mieć kaca moralnego jak
wszystko trafi do pudełka na wieki :)

Re: Potencjometr sterowany niewielkim ciśnieniem - sugestie?
Jeszcze jedno pytanie, czy dobrze rozumiem, jeśli korzystając z takiej
płytki uda mi się stworzyć układ działający zgodnie z oczekiwaniami to
mogę wyjąc z niej zaprogramowany mikroprocesor i włożyć do samodzielnie
wykonanej ograniczonej do elementów niezbędnych do działania układu a w
kupiona płytkę włożyć nowy mikroprocesor? Niby oczywiste ale wole się
spytać skoro mam kupić a uczyć się na sucho chyba nie ma sensu skoro na
początek i tak muszę zacząć od "blinking led" :)

http://allegro.pl/avt5272-b-avtduino-arduino-i2151171386.html

Re: Potencjometr sterowany niewielkim ciśnienie m - sugestie?

Tak, dobrze rozumiesz.

P.P.

Re: Potencjometr sterowany niewielkim ciśnieniem - sugestie?
http://motoallegro.pl/czujnik-cisnienia-bmp085-arduino-compatible-i2084902401.html

Jak nie programujesz mikrokontrolerów, to masz kłopot. Wymiana danych z
tym czujnikiem zachodzi po łączu I2C. Łatwe do stosowania, ale dla tych
co umieją programować.
K.

Re: Potencjometr sterowany niewielkim ciśnieniem - sugestie?
http://motoallegro.pl/czujnik-cisnienia-bmp085-arduino-compatible-i2084902401.html

Myślę o zakupie tego czujnika razem z Arduino, ponieważ w moim
skomplikowanym życiorysie zaczynałem od pisania w latach 80 prostych
programów na kartach perforowanych na informatyce na PŁ a ukończyłem
rĂłwnieĹź policealne studium informatyczne w okresie panowania Turbo
Pascala z celującą oceną z programowania więc punkt odbicia jakiś mam :)
Myślę że jeśli wtedy nie sprawiało mi to trudności to teraz jakiś mało
skomplikowany język opanuję w rozsądnym terminie w zakresie jaki
potrzebuje do mojego urządzenia. No i zawsze mogę się poradzić na p.m.e.

Re: Potencjometr sterowany niewielkim ciśnieniem - sugestie?

Poradzić się możesz, ale nauka programowania uC od podstaw nieco czasu
Ci zajmie. :)
Życzę powodzenia i cierpliwości,
K.

Re: Potencjometr sterowany niewielkim ciśnieniem - sugestie?
http://motoallegro.pl/czujnik-cisnienia-bmp085-arduino-compatible-i2084902401.html

Uwazaj, bo to chyba jest czujnik cisnienia absolutnego.
Czyli do barometru sie nadaje, ale niekoniecznie do pomiaru
"nadcisnienia".

No i twoje 0.1atm nadcisnienia to jest dla niego 10% zakresu, wiec
dokladnosc spada ... ale nie potrafie sie doczytac ile ma bitow
rozdzielczosci.

I pewnie musialbys jakas rurke dokleic ...

J.

Re: Potencjometr sterowany niewielkim ciśnienie m - sugestie?
http://motoallegro.pl/czujnik-cisnienia-bmp085-arduino-compatible-i2084902401.html

16-cie do 19-tu bitów zależnie od trybu pracy.
K.

Re: Potencjometr sterowany niewielkim ciśnienie m - sugestie?
http://motoallegro.pl/czujnik-cisnienia-bmp085-arduino-compatible-i2084902401.html

BMP ma dość duże szumy. W moich eksperymentach, przy czujniku leżącym na
stole w stabilnych warunkach, szum był rzędu +/- 0.3hPa (choć to i tak
pewnie lepiej niż mikrofon węglowy).
Na
http://www.pitlab.com/autopitlot-articles/37-comparison-of-pressure-sensors.html
masz ładne porównanie kilku czujników barometrycznych. BMP085 wypadł
zdecydowanie najsłabiej z całego zestawu.

j.

Re: Potencjometr sterowany niewielkim ciśnieniem - sugestie?

W kontrolerach dętych MIDI Yamahy i Akai są jakieś przetworniki.
MoĹźe zapytaj w ichnich serwisach?

Re: Potencjometr sterowany niewielkim ciśnieniem - sugestie?

Faktycznie, nie wiem ile się da ustami nadmuchać ale przetworniki muszą
być tam mniej więcej takie jak bym potrzebował, tylko jak spojrzałem na
ceny tych instrumentów to wątpię żeby ich serwis mnie poratował :)

Re: Potencjometr sterowany niewielkim ciśnieniem - sugestie?

Znajomy co konstruuje awionikę do różnych małych sprzętów latających
co i rusz kupuje jakieś czujniki ciśnienia. Nie maja bardzo porażających
cen.

Złapał niedźwiedź świstaka idąc raz pod górkę,
A pragnąc na nim świstać,
Re: Potencjometr sterowany niewielkim ciśnieniem - sugestie?

Z tym ze to troche inne czujniki. A moze i bardzo inne - cisnienie
wykrywaja, czy przeplyw ?

J.

Re: Potencjometr sterowany niewielkim ciśnienie m - sugestie?

Pewnie ciśnienie bądź różnicę ciśnień. Przepływ najczęściej bada się
przez pomiar różnicy ciśnień na rurce Pitota. Tylko wymagania są niezłe,
bo ciśnienia są rządu kilkudziesięciu do kilkuset Pa.

Re: Potencjometr sterowany niewielkim ciśnieniem - sugestie?

Dokładnie tak -- ciśnienie bądź różnicę ciśnień. Zresztą można do tego
wykorzystywać ten sam czujnik, wystarczy zatkać jedna dziurkę. W tym
przypadku chodzi o pomiar ciśnienia atmosferycznego na potrzeby określenia
wysokości i prędkości opadania lub wznoszenia (bo cholera walnąć w brzozę,
to nic przyjemnego).

Re: Potencjometr sterowany niewielkim ciśnienie m - sugestie?

Eeeee tam, niektórzy twierdzą, że to nie miało znaczenia :-)

Re: Potencjometr sterowany niewielkim ciśnieniem - sugestie?

Dla niektórych faktycznie to bez znaczenia -- im nie może już się pogorszyć.

To umí každý debil, aby eso trumfem přebil,
ale dát na eso dvojku to je teprve gól!

Re: Potencjometr sterowany niewielkim ciśnieniem - suges tie?
Witam
Honeywell takie robi, sam używałem takiego na zakres 1" słupa wody, ale
tanie nie są, w Elfie 800PLN netto płaciłem, u dystrybutorów zagranicznych
117$, są serie na inne ciśnienia, wersje na ciśnienie względne i
bezwzględne.
MĂłj model to DC001NDC4, czukaj w okolicy tej nazwy.
Piotr

Ps. PG005 jest do 5 PSI, najbliĹźszy niĹźszy jest 1 PSI ale zakres ktĂłry
chcesz badać to około 1,5 PSI.

Re: Potencjometr sterowany niewielkim ciśnienie m - sugestie?

Honeywell są strasznie drogie. Znacznie tańsza jest seria MPX
Freescale/Motorola. Seria MPX5xxx jest skompensowana termicznie,
kosztuje jakieś 70 zł.