Poszukuję w miarę małego karkasa do cewki ok 80nH.

Jedyne co znalazłem to cewki z rdzeniem w Elfie lecz jest to troszkę zbyt duże. Interesuje mnie coś mniejszego niż popularny 7x7. Ekran byłby zaletą. Może Ktoś stosował podobne elementy w swoich konstrukcjach? (Ilość 25 sztuk) Dziękuję i Pozdrawiam.

Reply to
Robert R

Użytkownik Robert R napisał:

Też często staję przed tym problemem :-( Nie wiem czy rozwiąże to Twój problem, ale w swoich konstrukcjach z powodzeniem stosuję układ "zastępczy" tzn. cewka SMD i malutki trymer ceramiczny SMD (w razie potrzeby równolegle z kondensatorem stałym).

Pozdrawiam Grzegorz

Reply to
Grzegorz Kurczyk

Użytkownik "Robert R" napisał

Za malo informacji. Zobacz jak sa specyfikowane indukcyjnosci i rdzenie. H.D.

Reply to
H.D.

Cewka smd 0603 nie zdała egzaminu - zbyt mała dobroć (za duże szumy przemiany).Indukcyjność powietrzna o średnicy nawinięcia 3mm - daje zadawalające efekty. Cewka jest obwodem rezonansowym przemiany 180Mhz -

10.7Mhz wykonanej na sa612.Warikap bby40 sprzężony z obwodem rez. przez c=5pf też wprowadza spore szumy.Może Ktoś ma doświadczenia z doborem diody pojemnościowej na te częstotliwości (ok 12Mhz pasmo przestrajania przez syntezę).Pozdrawiam.
Reply to
Robert R

Użytkownik "Robert R" napisał

Trudno cos powiedziec nie widzac ukladu. Nie odbierz mojego pytania zle ale dobor elementow zgadujesz czy liczyles? To 5 pF wzbudzilo moje podejrzenia :)) Nie sprawdzalem w datasheecie warikapa, ale sam wiesz jaki zakres sterowania go masz zamiar wykorzystywac, stad masz min i max pojemnosci. Teraz policz Twoj uklad rezonansowy czy daje Ci zadany zakres czestotliwosci. H.D.

Reply to
H.D.

H.D. snipped-for-privacy@vp.pl napisał(a):

Liczę, aczkolwiek pojemności montażowe oraz własne IC trudne są do oszacowania. Wstawiam indukcyjność o znanej wartości, mierzę częstotliwość pracy heterodyny i obliczam wypadkowe C. Przy wstępnym doborze elementów korzystam ze schematów fabrycznych opracowań.

Reply to
Robert R