poszukuje schematu wzmacniacza audio

witam,

poszukuje schematu albo jeszcze chetniej kitu (gotowego lub do zlozenia)
wzmacniacza audio spelniajacego ponizsze kryteria:
- prosta konstrukcja
- niski pobor pradu
- zasilanie 12-14V
- szeroki zakres temperatur roboczych (-30, +50)
- stereo
- moc na wyjsciu okolo 5W na kanal
- regulacja wysokich i niskich tonow
- nie musi byc hifi ale fajnie by bylo jakby nie trzeszczal przy wlaczaniu
:)

jesli mozecie polecic cos konkretnego to bylbym wdzieczny bo szukam i szukam
i nie moge trafic na cos takiego...

/pisz膮c na priv usu艅 z adresu my艣lnik/

Re: poszukuje schematu wzmacniacza audio

nawet nie pr贸bowa艂e艣 szuka膰, szukanie zacz膮艂e艣 od zadania pytania tutaj.
Pomijaj膮c regulacj臋 wysokich/niskich ton贸w, kt贸r膮 mo偶na zrobi膰 w oddzielnym
stopniu, s膮 dziesi膮tki uk艂ad贸w spe艂niaj膮cych te kryteria, produkcji
nationala czy ST. Poszukanie w schematach odbiornik贸w samochodowych
(szczeg贸lnie nieco starszych) te偶 nie by艂oby od rzeczy. A je艣li chcesz
z艂o偶ony kit, kup po prostu za 50PLN jakie艣 stare kasetowe samochodowe radio
i b臋dziesz mia艂 dok艂adnie to co chcesz, porz膮dnie zrobione i w cenie jak kit
albo mniejszej.

e.

Re: poszukuje schematu wzmacniacza audio

na jakiej podstwie twierdzisz, ze klamie? nie mierz wszystkich swoja miara

pomijajac to ze gadasz glupoty mowisz calkiem z sensem...
przeczytales moje wymagania? to ma byc proste

nie prosilem o podanie ilosci ukladow spelniajacych kryteria tylko o
konkretne rozwiazania, znasz? - podaj, nie znasz? po co takie rady?

moj blad, nie napisalem, ze to ma byc stosunkowo male gabarytowo... mam
jakies stare radia samochodowe ale albo wzmacniacz jest na plycie glownej,
albo koncowka mocy jest osobno na wielkim radiatorze a przedwzmacniacz
osobno albo wszystko jest tak rozplanowane, ze nie wiem co gdzie jest (nie
jestem elektronikiem)

mam nawet jakis zmontowany kit AVT takiego wzmacniacza ale niestety bez
regulacji tonow i wzmocnienia

wiec jeszcze raz... nie prosze nikogo zeby za mnie przeszukiwal internet,
ale jesli ktos po przeczytaniu moich wymagan skojazy je z czyms na co sie
kiedys natknal to prosze o informacje

/pisz膮c na priv usu艅 z adresu my艣lnik/

Re: poszukuje schematu wzmacniacza audio

mo偶e zamiast rzuca膰 si臋 jak wesz na grzebieniu wpisz w google wzmacniacz
audio 12V kit, przejrzyj www.jabel.pl lub www.elektroda.pl (kt贸re to strony
znajdziesz bez problemu przegl膮daj膮c wyniki wyszukiwania) lub po prostu
zdob膮d藕 si臋 na jakikolwiek wysi艂ek, bo nie mam poj臋cia, jak, ku藕wa, mo偶na
szuka膰 tak popularnej rzeczy i niczego nie znale藕膰. Nie wspominam nawet o
szukaniu na stronach angielskoj臋zycznych.

http://rtfm.killfile.pl/#RTFM
http://rtfm.killfile.pl/#lajza

je艣li nie wiesz, gdzie co tam jest, to jak zamierzasz zmontowa膰 i uruchomi膰
kit i po co pytasz o schemat, skoro sam schemat bez rysunku dobrze zrobionej
p艂ytki i 艂opatologicznego wyja艣nienia, jak to uruchomi膰, b臋dzie dla Ciebie
bezu偶yteczny ? Kupowanie kitu zmontowanego jest podw贸jnie bez sensu, bo
niczego si臋 nie nauczysz, wygl膮da to po偶al si臋 Bo偶e i wbrew pozorom tam nikt
si臋 nie martwi wymiarami, mo偶e si臋 to wydaje ma艂e, bo nie dodaj膮 radiatora,
kt贸ry Ci tak wymiarowo przeszkadza a czasem i elektrolita na zasilaniu brak.
A funkcjonuj膮cy wzmacniacz i tak musisz z艂o偶y膰 z dw贸ch-trzech klock贸w. Stare
radio nawet bez bebeszenia i ucinania po艂owy jest wymiarowo ca艂kiem
konkurencyjne, mechanicznie trzyma si臋 w kupie i ma jeszcze tak膮 zalet臋, 偶e
dzia艂a.

e.

Re: poszukuje schematu wzmacniacza audio

hmmm... jak dla mnie to sam sie rzucasz, ja tylko grzecznie spytalem skad
wiesz co zrobilem zanim napisalem na grupe

spedzilem ponad dwie godziny na szukaniu takiego wzmacniacza i nigdzie nie
napisalem, ze nic nie znalazlem. owszem, jest tego mnostwo, niektore prawie
mi odpowiadaja ale poprosilem o pomoc bo moze ktos natknal sie na cos czego
szukam...

czytales to czy tylko tak sobie wklejasz?

przyznaje, ze pytajac o schemat mialem raczej na mysli opis uruchomienia
elektronikiem nie jestem i nigdy nie bylem a jakos kilka kitow udalo mi sie
zmontowac i wiekszosc nawet dziala wiec moze bez przesady

ale ja nie potrzebuje sie uczyc, potrzebuje wzmacniacz...

najfajniejszy z tych, ktore znalazlem jest ten:
http://www.sklep.avt.com.pl/p/pl/42436/wzmacniacz+mocy+z+regulacja+barwy+-+zestaw+do+samodzielnego+montazu.html
gdyby tylko byl troche tanszy, nie musi miec takiej mocy i czterech
kanalow...
wzmacniacz ma byc schowany pod deska w aucie a starego radia nigdzie nie
upchne...

/pisz膮c na priv usu艅 z adresu my艣lnik/

Re: poszukuje schematu wzmacniacza audio

http://www.sklep.avt.com.pl/p/pl/42436/wzmacniacz+mocy+z+regulacja+barwy+-+zestaw+do+samodzielnego+montazu.html

I to akurat jest najprostsze rozwi膮zanie, zmie艅 radiator na
mniejszy/tda_na_p艂asko to upchniesz. Przy jednej sztuce z cen膮 i tak
ni偶ej nie zejdziesz.

Re: poszukuje schematu wzmacniacza audio
Hello Artur,

[... pysk贸wka ...]

I膰 stont!

Re: poszukuje schematu wzmacniacza audio

(ciap)
ROTFL

Takiej wersji jeszcze nie widzia艂em!

W艂odek ;)

Re: poszukuje schematu wzmacniacza audio
Hello W艂odzimierz,

Z dzie膰mi neostrady trzeba ich j臋zykiem :(

Re: poszukuje schematu wzmacniacza audio

wow... ten fragment dyskusji jasno swiadczy o poziomie co po niektorych...

/pisz膮c na priv usu艅 z adresu my艣lnik/

Re: poszukuje schematu wzmacniacza audio

co poniektorych...

/pisz膮c na priv usu艅 z adresu my艣lnik/

Re: poszukuje schematu wzmacniacza audio

Wymagania jak dla typowej kostki samochodowej, a jednB1% z najprostszych
jest TDA1554 - albo 4x11, albo 2x22W. W wersji mostkowej minimum
elementF3%w - 2200uF na zasilaniu, ze 200n na wejB6%cie sygnaB3%u i
kilkadziesiB1%t/kilkaset uF + rezystor do 14 nogi ukB3%adu - ukB3%ad wB3%
B1%czy
siEA% bez trzasku w gB3%oB6%niku. Do regulacji potencjometr gB3%oB6%noB6%ci=
, a
wysokie/niskie najlepiej na jakimkolwiek wzmacniaczu operacyjnym
(jeB6%li zasilanie ma byE6% pojedyncze to najB3%atwiej na LM358 - podwF3%jn=
y,
obudowa DIP8, napiEA%cie zasilania pojedyncze lub symetryczne).
Nie wiem czy ktF3%rakolwiek kostka o mniejszej mocy (chciaB3%eB6% 2x5W)
zadowoli siEA% mniejszB1% iloB6%ciB1% elementF3%w niBF% TDA1554.

Co do kitF3%w - na pewno AVT ma w swojej ofercie kit na TDA1554 (i na
kilku podobnych kostkach o zbliBF%onej bB1%dBC% mniejszej mocy) - przejrzyj
ich sklep: http://tinyurl.com/983j9z .

Site Timeline