poszukuję elektronika do współpracy [inteligentny dom] - Page 2

Re: poszukuję elektronika do współpra cy [inteligentny dom]

E, to chyba coś słabo się orientujesz w rynku. Nowość to była, ale
jakieś 5-7 lat temu... Chyba każdy szanujący  się system dziś się
obsługuje "graficznie" (oczywiście pewne "menu" i tak muszą być).
Osobiście instalowałem począwszy od 2005 Crestrona, SLX, CUE, itp i
zawsze robiłem obsługę "graficzną" . Aha, ostatnio robiłem coś chyba w
zeszłym roku, nie pamiętam nazwy, ale to z kolei taki PC-based system i
oczywiście interfejs także całkowicie graficzny (via LCD 7")

Poza tym od paru lat większość tych systemów dodatkowo można obsłużyć
via jakiś iPad czy inny smartfon...

Więc - jeśli myślisz, że masz coś, czego "inni nie mają" to sprawdź
jeszcze raz :)

Re: poszukuję elektronika do współpra cy [inteligentny dom]

Oczywiście nie "SLX" tylko "CREATORa" - bo SLX to dystrybutor, pomięliło
mię się :)

Aha, a ten PC-based to AVIT, taki "wynalazek" mało imho profesjonalny, w
porównaniu z innymi. No , ale soft graficzny jak najbardziej.

Re: poszukuję elektronika do współpra cy [inteligentny dom]

To napisz program na PLC Siemensa i załaduj później do już isniejącego PLC
Delta.

Re: poszukuję elektronika do współpracy [inteligentny dom]

Weź kompilator języka wysokiego poziomu który potrafi wyprodukować kod
wynikowy dla twojego sprzętu, *zaprojektuj* program z głową i po
dolinkowaniu bibliotek zależnych od sprzętu program pójdzie na dowolnym PLC.

Od sprzętu zależna jest najniższa warstwa oprogramowania. Algorytmy
wysokiego poziomu nie muszą wiedzieć czy sterownik zaworu od ogrzewania
komunikuje się po drucie, po zigbee czy używając twoich modułów na nRF24L01.
Przy większym projekcie wystarczy poświęcić trochę czasu na początku żeby
sensownie zaprojektować architekturę systemu, a przeniesienie na inny
sterownik będzie się ograniczało do napisania sterowników niskopoziomowych i
wyboru kompilatora.

pzdr.
j.

Re: poszukuję elektronika do wsp ółpracy [inteligentny dom]

No właśnie.
Widział ktoś jakiś soft (edytor) do pisania w języku drabinkowym?
Taki nieprzypisany do żadnego sterownika. Który generuje jakieś uniwersalne
pliki?
Czy jest wogóle jakiś standard zapisu plików języka drabinkowego?

Piszę program w takim edytorze, a potem mogę go zobaczyć w oprogramowaniu
sterownika.

--
Desoft

Re: poszukuję elektronika do współpra cy [inteligentny dom]

Mylisz pojęcie kompatybilności sterowników z logika programu i
abstrakcjami na lagorytmy.

Algorytmikę mozna napisać bez urządzenia wykonawczego. Nawet należy, bo
wtedy automatycznie pojawiają się odruchy typu interfejsy, unit testy,
emulacja, separacje itp *przydatne* rzeczy. Niestety zazwyczaj właśnie
wtedy ktoś wystawia z szafy reanimowanego trupa w postaci PLC albo
innego Basica i nie ma się co dziwić że większości technik
programistycznych z korzeniami w początku lat 60-tych nie da się tam
stosować. Elektronicy elektronikom gotują ten los.

Re: poszukuję elektronika do współpra cy [inteligentny dom]

 domu,
 PCB,
(dom).

Scenariusz programu stworzyli. Teraz pozostaje znaleźć jeleni którz
y to
ubiorą w sprzęt i zakodują na ten sprzęt - wcześniej wszystkie
problemy
obliczeniowe rozwiązując. Obstawiam że maja scenariusz klasy "wchod
zi
człowiek do domu - zapala się światło, wchodzi drugi - nie gaśn
ie,
wchodzi fafdziesiąty - nie gaśnie - wychodzi ostatni z tych co wszedł
 -
światło gaśnie, ale na pewno wtedy i na pewno nie wcześniej...

Ile ja takich genialnych pomysłów widziałem - tyle ze autorzy zielo
nego
pojęcia o problemach czyhających w trakcie realizacji nie mieli...

Na mój gust - jeleni szukają. Lata płyną, świat się zmienia -
 ciągle
łatwo o jelenia!

--
Darek