Poszukuję nagrań ze starej centrali

Przygotowuję ekspozycję do pewnego muzeum i poszukuję nagrań z centrali
telefonicznej starego typu, gdzie tony generowane były przy pomocy
generatora maszynowego. Wszelkie zakłócenia, trzaski, zniekształcenia są
mile widziane.
Poszukuję tonów: ciągły i wolny.

Mogę wygenerować je sobie cyfrowo i muzealnicy też będą zadowoleni, ale
jeżeli ktoś ma taki eksponat audio - wolę dać oryginał. Byłbym wdzięczny
za pomoc.

Pozdrawiam,
Michał

Re: Poszukuję nagrań ze starej centrali
Uuuuu. W tamtym roku poszła na złom cała maszynka do robienia tych tonów.
Teraz żałuję... sprezentowałbym ci ją.

Re: Poszukuję nagrań ze starej c entrali

Na dzieńdobry mam to: (poszukam jeszcze)

http://www.youtube.com/watch?v=VzIXvO6RahQ

Kolejność sygnałów:
1. Zgłoszenie centrali
2. Wołanie - zwrotny
3. nieosiągalność (brzmi jak nasz zgłoszenia)
4. zajętość
5. natłok (różne źródła różnie zeznają)
6. wiadomo co :)

Sygnały stuprocentowo strowgerowskie.

Re: Poszukuję nagrań ze starej centrali
Hello L501,

Ale to sa anglosaskie sygnały a nie nasze...

Re: Poszukuję nagrań ze starej centrali

Bez większego znaczenia IMHO.

Re: Poszukuję nagrań ze starej centra li

Dziękuję, sygnały są bardzo ładne, tylko zmiksowane z pracą samej
maszynki. Nadal poszukuję zatem czegoś co mógłbym wpuścić do
mikrotelefonu i słuchacz by nie odróżnił.

Dla tego zastosowania nie ma znaczenia, czy sygnały są anglosaskie czy
polskie.

Kiedy ekspozycja będzie już gotowa - podam więcej informacji.

Pozdrawiam,
Michał

Re: Poszukuję nagrań ze starej centra li

Voila! Niestety copyright reserved...

http://www.seg.co.uk/telecomm/sounds.htm

Michał

Re: Poszukuję nagrań ze starej c entrali

Mam jeszcze coś takiego:

http://www.youtube.com/watch?vF8%JUvJnvcpY

http://www.youtube.com/watch?v=IgoIJ9UDm5E

http://www.youtube.com/watch?v=zkUf3V7XjMU

http://www.youtube.com/watch?v=CcKLZH7BjJI

http://www.youtube.com/watch?v=GncpPdGt0S4

http://www.youtube.com/watch?v=QFgzJ7Toy64

http://www.youtube.com/watch?v=whLR5aZs2Do

http://www.youtube.com/watch?v=i8FPFsr5124

Materiału jest na kilka godzin, z pewnością zainteresowani (zwracam się do
Michała inicjującego wątek i innych) coś sobie dobiorą, tylko dźwięk
wyciągnąć z filmu...