postep - Page 2

Re: postep

Z braku sterowników do obsługi SATA w trybie SATA.

Sposobem obsługi. To jak, masz oryginała czy WINMX?

No działa, ale czy ma pełną wydajność czy redukuje ferrari do malucha?

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html

SATA w pelnej wersji ma cos podobnego jak mialo SCSI - kolejke komend,
ktora naped mogl realizowac w dowolnej kolejnosci.

Ale najpierw sie wlacza tryb zgodnosci z PATA.

J.

Re: postep

Po pierwsze dlaczego zaraz pirata?
Po drugie - na całkiem sporej ilości kompów posadziłem W2k z natywną
obsługą SATA ustawioną w BIOSie i jakoś się nie burzyły. Nawet całkiem
długo i bezstresowo działały.
Jedyne wymaganie to SP4, być może wystarczyłby SP, nie chce mi się szukać.
Na pewno bez problemu działa na 945, na 965 prawdopodobnie też.
A na nowszych to i do XP trzeba drivery ładować (W2k nie próbowałem).

Pozdrawiam

DD

Re: postep
szukać.

Ja próbowałem chyba przez tydzień postawić W2000 na komputerze z SATA.
SP4, SP3, ni chuja. A problem był taki, że program zasuwa tylko i
wyłącznie na W2000 i wcześniejszych. Update na XP i późniejsze miał
kosztować 3kEUR plus 3x1k co roku. Stanęło na tym, że starego kompa z
W2000 jako serwer zainstalowałem w schowku, komputery stanowiskowe (to u
weterynarza było) to malutkie netbooki bez wentylatora (kto wydłubywał
psie, kocie i inne owłosienie z wentylatorów wie, dlaczego to takie
fajne). Ale nawet producent stwierdził, że symulacja PATA nie działa, a
z native SATA W2000 sobie nie poradzi.

Re: postep

Oj, dobrze, że młodsi są ;)

Ale nawet producent stwierdził, że symulacja PATA nie działa, a

A pamiętasz na jakim chipsecie? Bo z tego, co wiem, to właśnie od
chipsetu zależy. No i od ustawień dysku (na niektórych płytach mogą być
co najmniej 3 różne absolutnie niekompatybilne ze sobą).

Pozdrawiam

DD

Re: postep

Bo oryginalna płyta z małomiękkiego nie zawiera sterowników, trzeba je
zapodać z dyskietki, skoro więc działa "out of the box" to nie może to
być oryginalny nośnik.

AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Re: postep

Hej, ale ja mam np oryginalny (sam wypalałem), licencjonowany winXP ze
sterownikami na płycie. MS nawet dostarczał instrukcję jak to razem
zapakować.

Re: postep

No to jak go sam wypalałeś to oryginalny nie jest. O takowej opcji
tworzenia płyty instalacyjnej nic mi nie wiadomo poza tym że jest na
bank niezgodna z licencją która nie zezwala nawet na zrobienie backupu
systemu.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Re: postep

Oryginalnie przeze mnie wypalony zaraz po produkcji.

Źródłem był oryginalny iso prosto z oryginalnego centrum innowacji
microsoft ;) Bardziej oryginalny być nie mógł. (Chociaż nie pamiętam,
czy sysprep starczył, czy musiałem użyć również nLite do modyfikacji.)

http://support.microsoft.com/kb/314479
http://support.microsoft.com/kb/302577

       You may also store or install a copy
       of the Product on a storage device, such as a network
       server, used only to install or run the Product on your
       other Workstation Computers over an internal network;

Polskie prawo na to zezwala.

Re: postep
[..]

Nie spełnia to kryteriów "out of the box". Ściągnąć, zmodyfikować,
wypalić w trybie bootowalnym... nie.. Kowalski nie da rady..

że też chciało Ci się szukać...
BTW kto im to tłumaczył, czytam zdanie po 3 razy..., odpuszczam, wierzę
Ci na słowo.

Masz racyję, odszczekuję.

Pewnie dlatego takie to drogie w PL.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Re: postep

Szczegolnie jak ma tylko jeden komputer - ten wlasnie.

A tu jeszcze trzeba drugi sprawny do przygotowania i internet.

Pewne rzeczy google latwo znajduje :-)

J.

Re: postep

OOB to nie było, ale nośnik legalny i w pewnym sensie oryginalny ;)

Nie miałem wyjścia - musiałem jakoś zmusić dziada do działania ;) (A z
zakładek linuksiarza łatwo odfiltrowywać wpisy z msdn i microsoft - nie
ma dużo do przejrzenia.)

Zobaczyłem polską wersję i stwierdziłem, że to pewnie dlatego ma
ustawiony język na US.

Re: postep

Obawiam się, że się mylisz, i to bardzo.
Oryginalna płyta ma obsługę całkiem sporej liczby różnych kontrolerów
SATA, a dokładnie chipsetów z nimi (bodaj od SP2, ale nie chce mi się
sprawdzać). A że nie ma obsługi chipsetów nowszych - to już inna sprawa.
Jak już pisałem, nawet W2K SP4 potrafi działać bez zająknięcia na 945 i
nie potrzebuje żadnych dyskietek do tego.

Pozdrawiam

DD

Re: postep

A byly oryginalne plyty W2000 SP4 ?
SP4 jest czerwca 2003, od kwietnia sprzedawali Win 2003

Tak czy inaczej - to juz 9 lat. Ze trzy generacje sprzetu temu.
SATA juz wtedy byla ?

J.

Re: postep

Parę leży u mnie na półce. MOLP i OEM. A Tobie pewnie chodzi o serwer? A
to już nie pamiętam, ale raczej tak.

P5P800, i865, dwa porty SATA, pierwsza wersja manuala do ściągnięcia ze
strony Asusa datowana na 2004-07-21. A nie była to pierwsza płyta z SATA.
P4P800-VM (też któryś z i865) - 2003-05-21, i też nie była pierwszą z
SATA.

Pozdrawiam

DD

Re: postep
Użytkownik "Dariusz Dorochowicz"  napisał w wiadomości

Czekaj czekaj, bo juz mnie skleroza dopadla, seria 200* kojarzy mi sie
z serwerami.
Win 2000 workstation ? Hm, moze tez byla.

Czyli prace rozwojowe musieli robic nieco wczesniej i MS pewnie
wspolpracowal.

J.

Re: postep

Mnie się dopiero niedawno rozsypał osobisty komputerek z W2k
Professional (bo tak się nazywał) i musiałem się przesiąść na W7.
Ale XP na takim komputerku (tym starym) wstaje dużo szybciej niż w2k.
W ogóle w2k to najdłużej wstający windows.
A w2k serwer też był.

Generalnie tak jakoś jest właśnie ;)
O hot-plug i hot-swap na sata już dawno czytałem. Jeszcze w ogóle nikt
nie mówił o e-sata. Teraz mam płytę, na której z poziomu biosu mogę
włączyć któryś z hot... na konkretnym porcie. System zdaje się powinien
to spokojnie łyknąć.
Ale jakoś nie mam odwagi spróbować.

Pozdrawiam

DD

Re: postep
[..]
[..]

Instalator WIN XP na oryginalnej płycie nie zawiera SP2.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html
Re: postep

A co to zmienia? Ważne, żeby dysk zobaczył. Resztę zrobi później.
Dysk widzi i się instaluje.

Nie przypominam sobie, żebym jakiś komputer wypuścił od siebie z dyskiem
SATA w trybie compatible, poza tymi z Win98.
Poza paroma egzemplarzami nie musiałem używać flopa (ale to na okolicach
P41 lub na dodatkowych kontrolerach), ani niczego robić z płytą
instalacyjną.

EOT

Pozdrawiam

DD

Re: postep

Mam oryginalny Win XP Pro w wersji dla zregenerowanych komputerów, z
SP3.
--
Pozdrawiam      Bad Worm        badworm[maupa]postpl
GG#2400455 ICQ#320399066

Site Timeline