postep

Czy mi sie wydaje, czy ten szalony postep w komputerach troche
przyhamowal ?

GHz od paru lat podobnie,  dyski rosna, ale juz jakby bez cisnienia,
rdzeni juz nie przybywa, pamieci ... domowy komputer naprawde potrafi
wykorzystac tych pare GB ?

No i bardzo dobrze, wcale mnie to nie martwi  :-)

J.

Re: postep
Na pewno martwi producentów, bo sprzęt działa i nie ma jak zmusić klientów
do kupowania. Tylko gracze mają ciśnienie na nowości, bo zwykli użytkownicy
nie muszą wymieniać sprzętu praktycznie w ogóle od kilku lat. XP góruje cały
czas, bo spełnia wymagania większości ludzi, a Vista/7/8 to tylko zbędne
bajery, których ludziom nie potrzeba. Bardzo to nie na rękę producentom
oprogramowania i sprzętu.

Re: postep

Np. obsługa SATA albo USB 3.0.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/

Co udowadnia, że postęp jest, skoro nie było a jest.

No właśnie, daje się. A w nowszych Windows ma się obsługę SATA bez żadnych
wygibasów. Poza tym tych przykładów można podać więcej, np. SuperFetch albo
sensowna obsługa procesorów 64-bitowych (jak masz XP i ponad 4 GB RAM to
masz problem).

Postęp jest. Jeśli ktoś uważa, że od czasu XP nic się nie zmieniło, bo
potrafi coś na nim wyrzeźbić, to żaden argument. Wolę system, w którym nie
trzeba przerabiać płytki instalacyjnej żeby dostać podstawową funkcję. Ale
jak ktoś chce jechać na 11-letnim systemie, to proszę bardzo.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/

Ja tez wole lepszy system, tylko ze 7 takim nie jest.
30 lat informatyki poszlo sie .. za 10 lat moze bedzie sie to do czegos
nadawac :-)

Z tym ze jutro moga wymyslec cos nowego i bedziesz musial przerabiac plyte
do win7 :-)

P.S. mialem okazje sadzac stary system na nowym kompie ... w miare tak jak
piszesz - CD sie zabootuje, ale dalej nie przejdzie, driver przyjmie, ale
na dyskietce, z usb sie zabootuje, ale dalej nie ruszy, drivera na innym
dysku podlaczyc nie mozna ... a w koncu Asus powie "alez to jest plyta
klasy workstation, wiec driverow do windows klasy serwer nie robimy".
Ale to tylko zle o niektorych swiadczy, a nie dobrze o nowych systemach.

J.

Re: postep

Akurat powszechna opinia jest taka, że jest. Ale oczywiście każdy może mieć
swoje zdanie.

Oczywiście. I czy to przeczy moim słowom?

Świadczy o jednym i drugim.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/

Czyżbym o czymś nie wiedział?
Mam dyski SATA i XP. Działa "out of the box".

JK

Re: postep

Miałeś szczęście, czasami się zdarza, że SATA w XP działa out of the box.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/

Chyba naprawdę o czymś nie nie wiem. Do tej
pory sądziłem, że fizyczną obsługą dysków
zajmuje się płyta główna i dla OSa wsio ryba
czy dysk jest SATA, PATA czy SRATATA.
Innymi słowy, twierdzisz, że nie zainstaluję
DOSa na tym dysku?

JK

Re: postep
Zainstalujesz jak masz w biosie włączony _wolny_ tryb emulacji ATA.

U mnie różnica wynosiła dobre 8-10MB/s w transferach do dysku.

Re: postep

DOS to jeszcze inna bajka. Niestety nie mam juz pojecia jak wyglada sprawa
kompatybilnosci ze wspolczesnym BIOS, LBA, rozmiarami dyskow, tablica
partycji - moze byc

No a Windows bardzo szybko przestaje z bios korzystac, ale mozna sata
uzywac w trybie sprzetowej emulacji PATA.

J.

Re: postep
On 2012-10-18 01:00, J.F. wrote:
[.....]
Może i szybko przestaje używać BIOS, ale jeśli w owym BIOS w opcjach
dotyczących SATA nie ma wyboru ATA emulation/AHCI to ani XP ani nawet 7
nic na to nie poradzi. Co może sugerować, że XP/7 jednak jakoś używa
tego BIOS. :-D

Re: postep

Smiem twierdzic ze nie korzysta. BIOS po prostu ustawia odpowiednie
parametry w sprzecie, dalej to windows korzysta bezposrednio, a kosci robia
reszte.
Ale kto wie, w sumie to sie tym przestalem interesowac wiele lat temu,
moze teraz sa juz jakies 64-bitowe biosy, ktore moze windows wykorzystac,
tzn program w nich zawarty wykonywac.

Support Della w kazdym badz razie czesto doradza upgrade biosa.

J.

Re: postep
Hello Grzegorz,

Jakieś dziwne rzeczy opowiadasz. Jakoś nie miałem problemu ani z
instalacją ani z uzytkowaniem XP na dyskach SATA. Problemy z
instalacją dotyczą wczesnych płyt głównych z SATA.

 RoMan
Re: postep
On 2012-10-18 09:25, RoMan Mandziejewicz wrote:
[.....]
Mam dwie prawie 10 letnie płyty (wystarczająco wczesne SATA chyba ? :-D
) Asusa i Asrocka i takowych problemów nie doświadczyłem.

Re: postep
Hello JDX,

Ale ASUS to ASUS.

 RoMan
Re: postep
On 2012-10-18 10:34, RoMan Mandziejewicz wrote:
[.....]
No fakt. I zdaje się, że Asrock to też Asus. :-D Ale z drugiej strony
żadna z nich nie obsługuje AHCI na SATA. :-/

Re: postep
On 2012-10-18 00:25, Grzegorz Niemirowski wrote:
[.....]
Raczej pecha maja ci którym nie działa. :-D A AHCI które pewnie maiłeś
na myśli pisząc że "XP nie obsługuje SATA" AFAIK też daje się włączyć.

Re: postep

Nie może.
Nie ma prawa.
Chyba że masz pirata z dograną obsługą SATA albo bios robi jakąś
emulację do PATA.

--
AlexY
http://nadzieja.pl/inne/spam.html

Z jakiej to przyczyny?

A czym różni się obsługa SATA od PATA z punktu
widzenia OSa?

Ch.j mnie interesuje co robi BIOS dopóki
wszystko hula.

JK

Site Timeline