Porzadne IDE dla avr-gcc

Witam serdecznie.

Przegladalem archiwum grupy, przeszukalem cale google i niestety nie znalazlem zadnego porzadnego ide do WinAvr. Najbardziej odpowiada mi VM Lab, ale niestety edytor ma straszny. Probowalem AVRSide, ale niestety jest malo zintegrowany ze wszystkim. Ogolnie chodzi mi o dobre IDE wraz z symulatorem, ktore posiada edytor z prawdziwego zdarzenia, a mianowicie:

- Automatyczne zawijanie lini np po 72 znaku

- Kolorowanie skladni

- Zamiana tabulacji na spacje

Jak juz wspomnialem najbardziej odpowiada mi VM Lab, lecz niestety w jego edytorze nie mozna normalnie pisac.

Prosze o polecenie mi jakiegos dobrego IDE z dobrym edytorem.

Reply to
Piotr

Witam. Mi bardzo odpowiada Eclipse + CDT.

Piotrek.

Piotr napisał(a):

Reply to
max

A moze WinAvr. Ma bardzo ladny edytor Programmers Notepad. A jako debuggera i symulatora proponuje uzyc Avrstudio w wersji 4.x :)

Reply to
vatestiro

Oczywiscie nie doczytalem i propozycja WinAvr padla na poczatku. pozdrawiam.

Reply to
vatestiro

max napisał(a):

A jak w tym CDT wygląda sprawa z pisaniem większych projektów ? Makefile trzeba ręcznie pisać czy jest jakieś wspomaganie ?

Reply to
Miłosz Kłosowicz

Masz wybór: możesz ustawić automatyczne zarządzanie makefile'ami lub ręczną edycję.

Reply to
Jaroslaw Juda

Idealny jest edytor z Visual Studio .Net Polecam także emacs'a w konsoli.

Reply to
voices

UltraEdit. Używamy masowo w firmie (zarejestrowane) pracując nad całkiem dużymi projektami na różniste ARMy. Bardzo wygodna jest możliwość samodzielnych zmian definicji kolorowania składni - można np. dołożyć swoje 'prywatne' typy danych (uint32 itp). Do tego Total Commander (też kupiony), sensownie acz ręcznie napisane hierarchiczne makefile'e (niezbędne gdy projekt ma kilkaset plików źródłowych) i można wygodnie pracować.

Reply to
Adam Dybkowski

Kurka.. a myslalem ze tylko ja taki dinozaur jestem, co totalcmd uzywa. A masz jakas metode zeby UltraEdit zintegrowac z czyms sledzacym historie tworzenia programu, ale nie na zasadzie robienia zrzutow do CVS co jakis czas, ale zeby pamietal mi historie kazdego Save? Bo czasami zapomne, a potem ciezko wrocic 3 dni wstecz :-)

Reply to
jerry1111

On Thu, 26 May 2005 10:33:42 +0100, jerry1111 snipped-for-privacy@wp.pl wrote: [.....]

No co Ty? Przecież to standard. :-) Tzn. jest standartem w moich kilku miejscach pracy, wliczając to ostatnie. Poza tym jakoś nie mogę sobie wyobrazić wygodnej pracy z plikami przy użyciu Windows Explorera. :-)

Do edytowania plików używamy edytora z Visual Studio - do tworzenia softu na H8. :-) Osobiście wolałbym TextPada lub UltraEdita, ale to nie ode mnie zależy. A najchętniej używałbym XEmacsa, ale ten z kolei IMO słabo działa pod Win* w porównaniu z wersjami pod systemy uniksopodobne.

Jeśli chodzi o całkiem darmowe edytory, to IMO warto rzucić okiem na ConTEXT-a i cEdit-a.

A do porównywania plików/katalogów polecam programik Beyond Compare - soft komercyjny, ale ma znacznie większe mozliwości niz to, co jest wbudowane w totalcmd.

Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi no i nie znam dobrze UltraEdita, ale w poprzedniej kompanii miałem otwarte dwa okna: TextPada z otwartym projektem i WinCVS-a. Dosyć wygodna kombinacja, chociaż podpięcie CVS-a pod skróty klawiszowe w edytorze byłoby lepsze.

Regards, /J.D.

Reply to
Jan Dubiec

jerry1111 napisal(a):

Alez skad ;--). Uzywalem NC w czasach DOS, teraz uzywam TC. TC ma kapitalne funkcje. Jakis czas temu zastanawialem sie czy jest w ogole mozliwe dodanie kolejnych uzytecznych funkcji. No i sie okazalo, ze jest mozliwe, bo dodali Taby i kolejkowanie przenoszenia czy kopiowania zbiorow.

Reply to
Marcin E. Hamerla

Prawdziwy dinozaur używa FARa ;-P