popularny driver jak ULN2003 ale "bipolarny"

Potrzebuję driver do którego wejdę sygnałami cmoc/ttl 3,3 lub 5v, a wyjdę zwarciem do masy (wspólnego przewodu COM) w stanie niskim, zwarciem do zasilania (wspólnego przewodu VCC) w stanie wysokim (lub odwrotnie, obojętne). 4 kanały wystarczą. Czyli w zasadzie coś jak ULN2008 ale nie tylko "otwarty kolektor" ale też sterowane "od góry", w jednym scalaczku. Wystarczy mi 12v Vcc, 0,2A na kanał, prędkości niewielkie. Googluje w kierunku "bipolar driver" ale same sterowania silników krokowych mi wyskakują, zwłaszcza "mocowe" typu kilka amper, 40v, ograniczenia prądu, półkroki itp. A to ma być małe, tanie i popularne, nie wierzę że nie ma czegoś klasy uln...

Reply to
BartekK

Źle szukasz! Powinieneś w Google wpisać hasło "totem pole driver" a nie "bipolarny" Jest dużo trafień ale nie wiem czy nie będzie łatwiej użyć NPN-PNP Poniżej dwa pierwsze trafienia:

kilokitu

Dzięki. Faktycznie tego szukam. Par NPN-PNP nie wsadzę, raczej wolę coś scalonego w podstawkę (łatwo wymienialne) niż plątaninę ścieżek i tranzystorków ;)

Reply to
BartekK