Pomiary ładunków elektrostatycznych

Czołem. Szukając możliwości pomiarów ładunków elektrostatycznych
działających na człowieka znalazłem parę gotowych rozwiązań, i pewne na
zakupie takiego rozwiązania się skończy, ale zastanawiam się czy
dysponując w miarę szybkim woltomierzem i sondą W.N. 40 kV/1GOhm dało by
się coś pomierzyć ? ZTCW kluczową sprawą jest tu pojemność układu
pomiarowego, mająca odwzorować pojemność ciała człowieka. Niestety sonda
WN którą dysponuję nie ma podanej pojemności wejściowej, co nie znaczy
że nie da się go zmierzyć. Co o tym myślicie ?

--
P. Jankisz