Pomiar zużycia energii elektrycznej

Witam

Mam pytanie odnośnie pomiaru zużycia energii elektrycznej.

Chcę zrobić taką przenośną skrzynkę (na swoje potrzeby) podłączaną do
gniazda trójfazowego i w niej zamontować elektroniczny licznik kWh.
W skrzynce zainstaluję gniazdo trójfazowe i ze dwa jednofazowe.

Chciałbym się upewnić, czy taki licznik będzie poprawnie pracował jeśli
prąd będzie pobierany tylko z jednej z trzech faz.

--
M.

Re: Pomiar zużycia energii elektrycznej

Nie wiem, jaki ten (elektroniczny) licznik chcesz zastosować... ale
generalnie ludzie mają w domach i mieszkaniach instalacje trójfazowe,
liczniki trójfazowe, a wszystkie urządzenia jednofazowe i często jest
tak, że jedna faza jest obciążona, a pozostałe praktycznie nie... i
jakoś to działa ;)...

  Konop

Re: Pomiar zużycia energii elektrycznej

bedzie ok

b.

Re: Pomiar zużycia energii elektrycznej

No dobra. A teraz odwrotnie.
Jeśli taki licznik podepnę do zasilania 1-fazowego - czyli wykorzystam
tylko 1 wejście, to będzie poprawnie mierzył zurzycie energii czy już nie?

--
M.

Re: Pomiar zużycia energii elektrycznej

Zasadniczo one tak robione zeby poprawnie mierzyc nawet jesli zuzycie
jest tylko na 1 fazie.

Oczywiscie dochodza niuanse, np jak jest zasilana wewnetrzna
elektronika [o ile taka w ogole jest] - np z miedzyfazowego przez
trafo 400V ?

J.

Re: Pomiar zużycia energii elektrycznej

Elektronika zasila się z wszystkich 3 faz i jeszcze ma akumulatorek. Na LCD
masz w górnej linii wskaźniki L1, L2, L3 obecności napięcia zasialnia.

Re: Pomiar zużycia energii elektrycznej

Nadal bedzie ok :-)

b.

Re: Pomiar zużycia energii elektrycznej