pomiar W/VA/A/cosfi na 230v

tak zainspirowany niskimi cenami chińskiego rozwiązania typu:

podobnych (od nonejmów za 29zł do conradów za 199), pytam - czy ktoś może zabawił się jakimś czipem do tego przewidzianym? Bo identyczne zakresy pomiarowe, identyczne funkcjonalności i teoretycznie rozdzielczości sugeruja że to wszystko jest robione na jakimś jednym czipie (lub jego klonie) plus własna indywidualna puszeczka i wyświetlacz personalizowany pod producenta (lub procek+wyświetlacz, a dane z pomiaru jakąś magistralą wyciągane?).

Potrzebowałbym zmajstrować podobny pomiar, najchętniej jednak w mniejszych mocach (tak do 300VA mi wystarczy, a nie 3kVA), i z _równoczesnym_ wskazaniem A, VA, W (a moze jeszcze cosfi i V), bez gmerania jednym guzikiem przez N funkcji. Dokładność mi wystarczy całkowicie taka jak jest w chińszczyźnie. Może w takim tanim gotowym urządzeniu (jeśli czip znany/klon) da się dobrać do danych między przetwornikiem a prockiem od wyświetlania?

Reply to
BartekK

W dniu 2011-04-18 23:54, BartekK pisze:

A może tak - woltomierz i amperomierz w formie przetwornika A/D, a resztę obrabiać prockiem. W gruncie rzeczy chodzi tam tylko o mnożenie i sumowanie na kilka sposobów, a cos fi możesz łapać w momencie przejścia przez zero.

Reply to
Tomasz Wójtowicz

Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" snipped-for-privacy@NO.SPAM.spammers.com> napisał w wiadomości news:ioiga2$bq0$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Są od tego kości typu ADE77xx , czy CS546x. Cos fi to nie wiem komu do szczęścia potrzebny, ja na CS5460 robiłem pomiar mocy i przeliczałem _współczynnik_mocy_ - całkiem nieźle to wyszło, spora dynamika. W temacie marketowych liczników wiele nie wniosę do tematu. Leży u mnie w szufladzie tylko jeden, taki do 3kW chyba. Jak dla mnie ma słabą dokładność, tak od 50W w miarę oblicza współczynnik mocy. Do 20W praktycznego zastosowania nie ma. Błędów nie podam, bo nie badałem go. Piszę co zaobserwowałem "na oko".

Michał

Reply to
Michał Lankosz

Użytkownik "Michał Lankosz" snipped-for-privacy@tlen.pl napisał w wiadomości news:iojmqq$nid$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

A to nie to samo?

Maciek

Reply to
Maciek

Użytkownik "Maciek" snipped-for-privacy@interia.pl napisał w

Odkad prad pobierany nie jest juz sinusoidalny, to nie to samo. W zasadzie nawet nie ma co wspominac o jakims fi czy cos fi ..

Jasne. Tylko co wtedy mierzysz?

Ale ja też chciałbym wiedzieć...

Ba!

W dniu 2011-04-19 13:27, J.F. pisze:

Na tyle bezużyteczna, że PFC jest jednak korygowa(l)ne, i czasem trzeba to sprawdzić, czy obecne w zasilaczu (aktywne)PFC działa w ogóle, czy to bzdura jest jakaś.

Reply to
BartekK