pomiar W/VA/A/cosfi na 230v

tak zainspirowany niskimi cenami chińskiego rozwiązania typu:
http://www.lidl.pl/cps/rde/xchg/lidl_pl/hs.xsl/index_18083.htm?offerdate=&ERR=noservice
i podobnych (od nonejmów za 29zł do conradów za 199), pytam - czy ktoś
może zabawił się jakimś czipem do tego przewidzianym? Bo identyczne
zakresy pomiarowe, identyczne funkcjonalności i teoretycznie
rozdzielczości sugeruja że to wszystko jest robione na jakimś jednym
czipie (lub jego klonie) plus własna indywidualna puszeczka i
wyświetlacz personalizowany pod producenta (lub procek+wyświetlacz, a
dane z pomiaru jakąś magistralą wyciągane?).

Potrzebowałbym zmajstrować podobny pomiar, najchętniej jednak w
mniejszych mocach (tak do 300VA mi wystarczy, a nie 3kVA), i z
_rĂłwnoczesnym_ wskazaniem A, VA, W (a moze jeszcze cosfi i V), bez
gmerania jednym guzikiem przez N funkcji. Dokładność mi wystarczy
całkowicie taka jak jest w chińszczyźnie.
Może w takim tanim gotowym urządzeniu (jeśli czip znany/klon) da się
dobrać do danych między przetwornikiem a prockiem od wyświetlania?

--
| Bartłomiej Kuźniewski
Re: pomiar W/VA/A/cosfi na 230v
http://www.lidl.pl/cps/rde/xchg/lidl_pl/hs.xsl/index_18083.htm?offerdate=&ERR=noservice

A moĹźe tak - woltomierz i amperomierz w formie przetwornika A/D, a
resztę obrabiać prockiem. W gruncie rzeczy chodzi tam tylko o mnożenie i
sumowanie na kilka sposobów, a cos fi możesz łapać w momencie przejścia
przez zero.

Re: pomiar W/VA/A/cosfi na 230v

Są od tego kości typu ADE77xx , czy CS546x. Cos fi to nie wiem komu do
szczęścia potrzebny, ja na CS5460 robiłem pomiar mocy i przeliczałem
_współczynnik_mocy_ - całkiem nieźle to wyszło, spora dynamika.
W temacie marketowych liczników wiele nie wniosę do tematu. Leży u mnie w
szufladzie tylko jeden, taki do 3kW chyba. Jak dla mnie ma słabą
dokładność,
tak od 50W w miarę oblicza współczynnik mocy. Do 20W praktycznego
zastosowania nie ma. Błędów nie podam, bo nie badałem go. Piszę co
zaobserwowałem "na oko".

Michał

Re: pomiar W/VA/A/cosfi na 230v

A to nie to samo?

Maciek

Re: pomiar W/VA/A/cosfi na 230v

Odkad prad pobierany nie jest juz sinusoidalny, to nie to samo.
W zasadzie nawet nie ma co wspominac o jakims fi czy cos fi ..

J.

Re: pomiar W/VA/A/cosfi na 230v
Hello J.F.,

Jasne. Tylko co wtedy mierzysz?

Re: pomiar W/VA/A/cosfi na 230v

Skoro napisalem program, to chyba wiem co mierze :-)

Odleglosc miedzy przejsciami przez zero, wyrazona jako faze ?
Bezuzyteczna dana, a jeszcze mniej jej cosinus :-)

J.

Re: pomiar W/VA/A/cosfi na 230v
Hello J.F.,

Ale ja też chciałbym wiedzieć...

Ba!

Re: pomiar W/VA/A/cosfi na 230v
Na tyle bezuĹźyteczna, Ĺźe PFC jest jednak korygowa(l)ne, i czasem trzeba
to sprawdzić, czy obecne w zasilaczu (aktywne)PFC działa w ogóle, czy to
bzdura jest jakaś.