Pomiar temperatury z komputera PC ??

Wymyslilem sobie podlaczyc czujnik pt100 pod PC w celu pomiaru temperatury do 350C, moze ktos juz przerabial podobny problem i zna gotowe rozwiazanie oczywiscie najprostsze. Przekopalem internet i to co znalazlem to sterowniki z portem rs232 a ja chcialbym bezposrednio przez jakis ukladzik i LPT albo RS232 jakis przetwornik AD moze ?

Reply to
games

games pisze:

Znalazlem miernik na MAX1248 i MAX4164

ale nie znalazlem w ofercie zadnego ze sklepow tych ukladow kto to moze miec od reki ?

Reply to
games

J.F. pisze:

OK ale znajdz mi termistor ktory pracuje powyzej 125C

Reply to
games

Zanim ktokolwiek i cokolwiek Ci doradzi - powinieneś się podzeilić z nami jaką chcesz w tym zakresie uzyskać dokładność i rozdzielczość. Bo bez tego się narobisz, i lipę zrobisz.

To chcesz gotowe, czy chcesz sam konstruować? Czy może DIY-kit?

najpierw:

- jakiś mostek może do tego PT100,

- potem jakieś kondycjonowanie sygnału, aby uzyskać zamierzoną dokładność w tak szerokim zakresie, oraz aby wykorzystać zakres przetwornika A/D,

- i dopiero potem odpowiedni A/D, porty, itd...

Reply to
DJ

Pszemol pisze:

do 350 nie ale do 300 daje rade NTC 2322 633 83303 niestety ale nieosiagalny a te ktore vishay teraz produkuje to max 150C

Reply to
games

Faktycznie, auc ... chociaz ..

oni robia termistory i na 1000 stopni.

J.F. pisze:

Znajdziesz w necie opisy połączenia MAX187 - 12 bitów (lub MAX186 -

8*12bitów) do portu RS-232.
Reply to
Mario

DJ pisze:

Mostek to nie najlepszy pomysł. Najlepiej źródło prądowe.

Reply to
Mario