pomiar temp 1-wire bez podlaczonego kompa nonstop

witam, niestety nei znam sie na elektronice zeby cos takiego jak w temacie rozwiazac. Dokladnie chodzi o to ze chce mierzyc temperature (3 czujniki DS1820) powiedzmy co godzine. Porste rozwiazanie to podlaczone sa do coma w komputerze i to dziala (to wiem jak zrobic :) ), problem jest ze czujniki beda oddalone od kompa ok 1km, bez mozliwosci postawienia tam kompa i stalego zasilania). Mysle sobie ze rozwiazaniem byloby cos co w czasie kiedy nie ma polaczenia zbieralo dane a po np zabraniu "tego czegos" z punktu pomiaru i podlaczeniu do kompa mozna bylo sciagnac z tego zalegle dane. Takie "cos" (moze takie cudaki zmontowane we wtycznce com) to bylyby 2 sztuki ktore dzialaly by naprzemian - jedno zbiera dane w punkcie pomiaru, a z drugiego sciagam sobie dane do komputera Prosze o jakies sugestie najlepij takie dla laika, zebym mogl zrozumiec :))))

pozdrawiam, bobee

Reply to
bobee

no jest pare metrow ... ale ten ds1921g to byloby to pozdr

ps. 1 w wodzie, 1 w gruncie i 1 na powietrzu

Reply to
bobee

Nie za 10, ale za coś koło 20 pln kupiłem treść pracy inż. (od jej prawowitego autora, i w celach nauczenia się a nie ściągnięcia -- to gdyby ktoś pytał) dokładnie takiego układu. Poszukaj na allegro gotowych projektów albo napisz maila na listę dyskusyjną dowolnego wydziału elektroniki/elektrotechniki/telekomunikacji/informatyki dowolniej politechniki.

Hm. W październiku chyba wreszcie zakupiłem dobrą lutownicę. W piątek wytłumaczono mi co to jest to całe NPN. (a podpiąć pod przekaźnik umiałem już od dawna nie myśląc nawet jak to działa). Od kilku miesięcy mam atmegę 128 ze stosem TCP/IP. Nie zajęło to kilkunastu lat.

To czego szuka autor to jakiś mikrokontroler, aż prosi się aby pokazać Bascoma i jakąś notę aplikacyjną wykorzystania RS232c oraz pamięci typu flash. Oczywiście to jeśli ktoś jest lakiem-elektronikiem, ale w Basicu umie napisać chociaż proste sortowanie.

kd.

Reply to
Krzysztof Drewicz

Krzysztof Drewicz napisał(a):

:-o To teraz za to się płaci?

Dla ciekawych pełny tekst mojej pracy magisterskiej "Telefon IP", z rysunkami i schematami leży tutaj:

łkiem legalnie, z pozwoleniem promotora.

Reply to
Adam Dybkowski

Ano, panocku, takie czasy teraz że jak mi się nie chciało pupy ruszać do PKP i biblioteki to musiałem się na allegro posilić. iirc można sobie w każdej wydziałowej bibliotece znaleźć takie cuś, kwestia pojechania na drugi koniec Polski, wyszukania etc. No i ma się tę satysfakcję że młodego p.t. inż. się wspomogło. BTW nawet opublikowanie w Internecie nie powoduje że ktoś może użyć Twojej pracy jako podstawy do komercyjnego produkowania telefonów IP :-D

kd,

Reply to
Krzysztof Drewicz

Krzysztof Drewicz napisał(a):

I co z tego? Chińczyków nie przegonisz. Teraz telefon IP robi się kupując jeden scalak (np. PA1688) i przylutowując nieco otoczenia:

by nie chciało się nad tym siedzieć i dłubać ręcznie stos protokołów, serwer www do zarządzania telefonem itp.

Reply to
Adam Dybkowski