Pomiar predkosci

Witam
jestem laikiem w elektronice. dlatego szukam pomocy u fachowców
potrzebuję gadzet za pomocą którego mogłbym mierzyc predkosc pojazdu na
dystansie 30 metrów i na dystansie 1 metr. ewentualnie czas przejazdu z
dokładnoscią do 1/1000 sekundy.
ma moze ktos pomysł jak to zrobic by nie było to za drogie? moze jakies
czujniki foto podpiete do laptopa?
pozdro
tomek

Re: Pomiar predkosci

A do czego ma to sluzyc ?

czujniki foto - owszem. Ale w jakich warunkach ma to pracowac ?
deszcz, bloto, snieg, mgla.

Do laptopa ... nie wprost, komputery juz tak dobrze nie mierza czasu
jak dawniej :-)

samochod, moze miec 10m/s, moze miec 50. 1ms przy wiekszej zapewni
mierna dokladnosc, przy mniejszej - wymaga dokladnosci wlaczenia
czujnika rzedu 10cm ... osiagalne.

J.

Re: Pomiar predkosci

Użytkownik "J.F."  napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych: snipped-for-privacy@40tude.net...

[...]

praca na dworze.  chodzi o pomiar z dokładnoscią do 1 km/h
jeden kolo ode mnie z pracy cos gadał ze to mozna zrobic na fotodiodzie i
odblasku z drugiej strony (jedna bramka), i na jakims mikroprocesorze  juz
z pamięcią, itp ale wogóle nie znam sie na tym. a najlepsze ze na drugi
dzien wyleciał z pracy i nie dokonczył roboty:)
T.

Re: Pomiar predkosci

Używam pilota jako myszki w telewizorze i jakoś nie zauważyłem żeby tak się
działo.
Standardowy czujnik też nie wyłącza się po 5 sekundach (tyle sprawdzałem)
Chyba że chodzi o ciągłą falę nośną - bez modulacji.

--
Desoft

Re: Pomiar predkosci

Zgadza się, bez modulacji.

Re: Pomiar predkosci

Ale nawet gdyby nie, to i tak ten odbiornik się nie nadaje.
36kHz to okres 27ms czyli, impuls 14ms i przerwa 14ms.
Błąd pomiaru już z tego wynosi 14ms.

--
Desoft

Re: Pomiar predkosci

Pomyliłeś się tylko o trzy rzędy wielkości, ale spoko :-)

Re: Pomiar predkosci

No tak, jeszcze spałem :))

--
Desoft

Re: Pomiar predkosci
dzieki chłopaki za rady ale nic z tego nie kumam:)
wpisałem nawet wasze wypowiedzi do translatora googla i dałem aby mi na
polski przetłumaczył i... nic:D
zapytam wiec troszke inaczej: za ile ktos z was mi takie cudo zbuduje?
najlepeij w wersji do samodzielnego montazu:)
pozdrawiam

Re: Pomiar predkosci
ja mam układ który powiadamia o wejściu, dzięki przerwaniu "wiązki
laserowej"
Laser za 5zł świeci w lustro, odbija się i wraca do czujnika. w Twoim
przypadku musisz mieć dwa takie laserki, dokładnie tak samo ustawione.
Dzięki laserkom będziesz widział co i jak świeci, kiedy auto je
przecina. im większą odległość ustawisz pomiędzy laserami - tym
dokładność będzie większa. jak masz komputer do poświęcenia w roli
radaru, poproś aby ktoś Ci napsał program, a wejście podłącz do myszki.
czyli komputer będzie mierzył różice pomiędzy wciśnięciami klawiszy myszki.
Inny pomysł. To co Ty chcesz zrobić mógłby realizować najprostrzy
licznik rowerowy. sęk w tym, że - i tu prośba do elektroników-
przecięcie wiązki laserowej, musiałoby dawać impuls, ale jeden i bardzo
krótki. Druga sprawa to fakt, że mój licznik wskazuje prędkość dopiero
po trzecim impulsie....

ToMasz

Site Timeline