Pomiar prądu - atmega8 - Page 2

Re: Pomiar prądu - atmega8

Nie średnią, a środkową i nie liczysz tylko szukasz.

--
przeciez moje rozumowanie bylo bez skazy,
no sam bym wskoczyl do tego wulkanu,

To już lepiej brać 8 lub 16 próbek a dzielenie zastąpić przesunięciem wyniku
w prawo o 3 lub 4 bity.
K.

Re: Pomiar prądu - atmega8

A jaka to różnica w działaniu filtra?

--
Pozdrawiam Piotrek
www.tajemnicesw.cba.pl

Re: Pomiar prądu - atmega8
Filtra - niewielka. Programu - ogromna. Przesunięcie w prawo to jedna
bitowa operacja asemblera, jeden cykl procesora. A dzielenie przez 10
jest operacją matematyczną wykonywaną programowo, zwłaszcza na avr który
nie ma sprzętowego dzielenia

--
| Bartlomiej Kuzniewski
Re: Pomiar prądu - atmega8

No fajnie tylko trzeba jeszcze pisać w asemblerze, czego nie robie, a avr z
dzieleniem programowym radzi sobie dość dobrze. Program gotowy na pomiar
napiecia i pradu z filtrem programowym(niewielkim) zajął mi 3k kodu. Zatem
miejsca mam jeszcze oporowo

--
Pozdrawiam Piotrek
www.tajemnicesw.cba.pl

Re: Pomiar prądu - atmega8
Jest coś takiego jak kultura programowania, nawet jeśli ty nie widzisz
różnicy, to nie znaczy że w kodzie (po skompilowaniu) nie ma. Skoro
dzielenie przez potęgę dwójki kompilator może zamienić na jeden rozkaz
asemblera (kodu maszynowego) a do twojego dzielenia musi wrzucać
skomplikowaną procedurę, to różnica musi być. Choćby w prędkości
działania programu - nawet jak ci nie zależy na niej zbytnio, ani nie
wyciskasz ostatnich us z czasu procesora, to lepiej program pisać tak by
był maksymalnie wydajny i "płynny" (a nie stawał w bliżej nieokreślonych
miejscach na jakimś dzikim obliczeniu programowym na zmiennej
wielobajtowej na kilkanaście/dziesiąt ms), a potrzebne opóźnienia
"waity" były robione programowo w tych miejscach i w takiej wielkości
jaką zaprojektujesz, a nie "jak wyjdzie"

--
| Bartlomiej Kuzniewski
Re: Pomiar prądu - atmega8

Ja rozumie że jesli bym pisał oprogramowanie z bardzo długim kodem to może i
miałoby to znaczenie i pewnie wtedy bym sie nad tym pomęczył trochę. Przy
tym projekcie robię tak a nie inaczej z innych wzgledów, a po drugie nie dam
sie kolejny raz wciagnąć w dyskusje na temat wyzszości tego języka
programowania nad innym.

--
Pozdrawiam Piotrek
www.tajemnicesw.cba.pl

Re: Pomiar prądu - atmega8
Uwierz w kompilator.
On naprawdę nie jest zupełnie głupi :)
(no i jest jeszcze operator >> ;)

Sławek
--
  ________
_/ __/ __/ 17. Fizyk do konca zycia nie ucieknie przed grupa obrotow.

Jest jeden baaardzo stary aczkolwiek wart rozwazenia patent. Zwykla zarowka
;-)
Dobiera sie tak bocznik aby jasnosc byla proporcjonalna do pradu a pomiar
robi fotoelement.
Jak to wyjdzie w praktyce - nie wiem - nie robilem ale dawno dawno temu -
kiedy mierniki TRUE RMS kosztowaly obledne pieniadzee kolega przerobil tak
zwykle cegi aby serwisowac falowniki.

pozdrawiam wojtek

www.neuron.com.pl
CMMS MASZYNA