Pomiar prądu 10A i napięcia 230V jakimś A/D w celu liczenia mocy

Witam.

Czy znajdzie się jakiś gotowiec w cenie ~10E max który jest w stanie
zmierzyć prąd 0-10A i napięcie zmienne 0-230V wyprowadzając wynik w
postaci cyfrowej *osobno* dla obydwu wartości i na tyle szybki abym był
w stanie liczyc "całkę" mocy recznie? Nie interesują mnie gotowce
wyprowadzające moc, chcę mieć wartości chwilowe przynajmniej
kilkadziesiąt na okres.

Ewentualnie: czy znajdę jakiś maly uC z dwoma różnicowymi wejściami A/D
ok. 10bit i ze zintegrowanym wzmacniaczem? Wymagany UART, mnoĹźenie i nic
więcej. Idelanie AVR/ARM.

Re: Pomiar prądu 10A i napięcia 230V jakim ś A/D w celu liczenia mocy

Wybierz sobie:
http://www.atmel.com/dyn/products/param_table.asp?family_id60%7&OrderBy=part_no&Direction=ASC

Re: Pomiar prądu 10A i napięcia 230V jakimś A/D w celu liczenia mocy
zmierzyć
"całkę"
ok.

Nie wiem co masz na myśli pisząc 'gotowiec'
http://www.analog.com/en/analog-to-digital-converters/energy-measurement/products/index.html
Wiele z tych układów pozwalają na odczyt Irms, Vrms poza Watt i VA. Może
wystarczy?
--
Pozdr
EM

Re: Pomiar prądu 10A i napięcia 230V jakim ś A/D w celu liczenia mocy

http://focus.ti.com/lit/an/slaa391/slaa391.pdf

Re: Pomiar prądu 10A i napięcia 230V jakimś A/D w celu liczenia mocy

Musisz go sobie wyrzeźbić
Jakoś napięcie trzeba obniżyć , prąd zamienić na napięcie.
Potem to "bylejaki" procesor wystarczy

Re: Pomiar prądu 10A i napięcia 230V jakim ś A/D w celu liczenia mocy

ADuC816 przykładowo? Niby 51-ka, nie wiem czy wystarczająco szybka (pod
każdym względem) do Twoich celów, ale zapewniam Cię, że przetworniki ma
cacy :)

Miłego.
Irek.N.

Site Timeline