pomiar pojemności akumulatorow

Witam,

Tak z ciekawosci tylko pytam czy da sie latwo sprawdzic pojemnosc akumulatorkow? tzn kupuje np jakies AA o poj. 2500 mAh jak zweryfikowac ich pojemnosc?

Z góry dziekuje stclaus

Reply to
StClaus

ładowarka z pomiarem pojemnoci

Reply to
Rockk

IC8800, BC-700 lub BC-900...

Witam,

Ok, bomba zadziała, a jak w przypadku jak kupuje zamienniki akumulatora do aparatu? Tu właśnie chciałem sprawdzić na ile zamiennik jest ściemą - orginał 850 zamiennik 3000 - właśnie dlatego zaczalem sie zastanawiac..

dziekuje

stclaus

Reply to
StClaus

StClaus pisze:

Na pewno zamiennik nie będzie miał więcej :)... Sądzę, że trochę mniej i do tego podziała trochę krócej ;)... jak jest 2x tańszy, to zaczyna się opłacać ;)...

Pozdrawiam Konop

Reply to
Konop

Nie ma się nad czym zastanawiać - nie nastąpił żaden istotny przełom technologiczny, który spowodowałby czterokrotny wzrost pojemności akumulatorów. Cudów nie ma.

3000 z AA? nie widziałem ale mam ładowarke BC700 i niektóre akku "2700" osiągały realnie ~2500mAh jest akumulatorek AA NiCd o pojemności 600 ale jest także NiMH 2500 tej samej wielkości AA
Reply to
gulgul

Najpierw ładujesz małym prądem (1/10C) do pełna (ok. 14 godzin). Później rozładowujesz małym prądem (1/10C) i liczysz czas. W wypadku rozładowania prądem

1/10C powinien wynieść 10 godzin.

Jak naładujesz akku dużym prądem (np. 1C), to nie wepchniesz do niego pełnej pojemności. To samo przy rozładowaniu dużym prądem. Np. dla pradów 1C uzyskasz wyniki w okolicach 80% pojemności (zależnie od producenta). Dlatego pomiar należy przeprowadzać na małych prądach.

Reply to
LukaszS

Witam

LukaszS napisał(a) :

OK

Nie OK. 1/20. Tak podają normy od zarania czasów.

Śmiała teoria. Żeby nie powiedzieć wręcz, że Pan Poseł mija się z prawdą :-P

Tu racja.

Reply to
Zbynek Ltd.

Użytkownik "gulgul" snipped-for-privacy@xxxxxxxxxx.pl napisał w wiadomoœci news:g6migo$r04$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

A ja mówilem o dedykowanych akumulatorkach do aparatów np EN-EL8 do nikona lub NP-BG1 do sony....

ale dziękuję

stclaus

Reply to
StClaus

witam,

Użytkownik "Zbynek Ltd." snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:g6noio$849$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

..

OK tyle teoria ktora dałem rade wyguglac ale czy da się jakos latwo bez budowania "stanowiska laboratoryjnego" zmierzyc pojemnosc?

dziekuje stclaus

Reply to
StClaus

Witam

StClaus napisał(a) :

Rozładowujesz na rezystorze i co jakiś czas mierzysz napięcie, np co 0,5 lub 1 godz. Potem przeliczasz i już.

Proszę.

Reply to
Zbynek Ltd.

Chyba prąd a nie napięcie. Choć można i napiecie. Mnie juz po raz kolejny ktoś uj...bał amperomierz (słowo daję, że więcej nie będe pożyczał!). Mam tylko omomierz i woltomierz, więc sobie muszę przeliczać :)

Reply to
LukaszS

Witam

LukaszS napisał(a) :

Chyba to się stół z jedną powyłamywaną nogą :-P Miernik uniwersalny nie powinien być włączony ciągle w obwód. Następuje szybsze starzenie elementów. Chociaż przy cenie miernika za 15 zł można pominąć jego szybsze zużycie. To taki "przesąd" z czasów, gdy miernik kupowało się raz na 20 lat, bo ich nie było.

Dlaczego jednak napięcie? Jeśli masz kilka ogniw, to możesz kontrolować które z nich padnie szybciej i je odłączyć. Bez zbędnego wachlowania kablami. Te 3 minuty na przeliczenie z napięcia raczej nie zbawią Cię.

Reply to
Zbynek Ltd.