Pomiar napięcia i odczyt przez RS-232

Witam Wszystkich. Mam prośbę, może ktoś wie gdzie mógłbym kupić, albo ktoś mógłby zrobić na zamówienie modół pomiaru napięcia w mV max. do 1V (może być jak najprostszy, bez zbędnych bajerów) z komunikacją z komputerem przez RS-232 (może być USB)? Musiałbym znać również specyfikacje protokołu transmisji (przynajmniej niezbędne informacje), ponieważ muszę napisać oprogramowanie zczytujące (rejestrujące) wyniki i przedstawianie ich w postaci wykresów itp... (ale to już akurat najmniejszy problem). Szukałem na googlach, ale nic konkretnego, albo tylko pomiar napięcia z wyświetlaniem na LCD, albo kombajny do różnych "cudactw". Z góry dzięki za każdą odpowiedź. Pozdrawiam Wszystkich. Krzysztof.

Reply to
Krzysiek S.

Krzysiek S. napisał(a):

Może multimetr z wyjściem RS-owym pomoże. Zdaje się, że niektórzy producenci podają specyfikację protokołu transmisyjnego.

pozdrawiam Robert

Reply to
robmac

Krzysiek S. napisał(a):

A może taniej/szybciej będzie kupić prosty multimetr z RS-232C? Zazwyczaj mają optoizolację. W każdym razie takie urządzenie można zrobić na MAX232 i ATMega8 (10bitowy przetwornik).

Reply to
Filip Ozimek

Użytkownik "robmac" snipped-for-privacy@kn.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@h48g2000cwc.googlegroups.com...

Krzysiek S. napisał(a):

Może multimetr z wyjściem RS-owym pomoże. Zdaje się, że niektórzy producenci podają specyfikację protokołu transmisyjnego.

Witam, właśnie o to mi chodzi, tylko gdzie go kupić??? Pół nocy przesiedziałem wczoraj na googlach i nic nie mogłem znaleźć. Dzięki za zainteresowanie i pozdrawiam Wszystkich. Krzysiek.

Reply to
Krzysiek S.

Użytkownik "Filip Ozimek" snipped-for-privacy@mielonka.polbox.pl> napisał w wiadomości news:ej4a7o$a0r$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Witam, Tak jak odpowiedziałem dla Pana Roberta, właśnie o to mi chodzi, wiem, że prościej i łatwiej kupić, tylko gdzie??? Po wczorajszym północnym grzebaniu na googlach poddałem się i poprosiłem ludzi, którzy się tym zajmują o pomoc. Dzięki za zainteresowanie i pozdrawiam Wszystkich. Krzysiek.

Reply to
Krzysiek S.

Użytkownik "Krzysiek S." snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ej55kr$boo$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Przepraszam, przeoczyłem pewnie jedną rzecz, jeżeli chodzi o multimetr, musiałby na bierząco (automatycznie) przekazywać pomiar do RS-a... to najwazniejsza kwestia. Cyba że można by z komputera przesłać polecenie pobrania danych, no problem, ale musiało by to się odbywać w jak najkrótszym czasie. Pozdrawiam, Krzysiek.

Reply to
Krzysiek S.

poszukaj w AVT - maja zestawy bodajze 4-ro kanalowych przetwornikow A/C

12bit wlasnie podlaczanych przez RS232.
Reply to
Greg(G.Kasprowicz

Użytkownik "Krzysiek S." snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ej55kr$boo$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

?col=all&odm_tez=odmiana&qt=woltomierz%20RS232
?string=multimetr+RS232

Ty chcesz mierzyć niskie napięcia (nie wiem czy stałe, czy zmienne) W typowych multimerach przetwarzanie jest zwykle ~3 razy na sekundę i najniższy zakres 200mV

Jeśli chcesz szybsze pomiary to musisz robić urządzenie specjalistyczne i będziesz zmuszony do poniesienia kosztów przygotowania i wykonania prototypu Wzmacniacz, przetwornik, procesor. Niby banał, ale czasochłonny. Za bezcen , dokładnego w ilości 1 sztuka nikt Ci nie zrobi.

Reply to
wrr

Użytkownik "Krzysiek S." snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ej56i0$dcq$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

One mają samoczynne wysyłanie po każdym pomiarze, czyli kilka razy na sekundę Szybkości transmisji są duże, ponad 9600 bodów

Reply to
wrr

Dnia Sat, 11 Nov 2006 19:31:47 +0100, Krzysiek S. napisał(a):

Metex M-3640D ma RSa (jak zresztą wiele innych Metexów). W instrukcji jest dokładny opis protokołu transmisyjengo - bardzo prostego zresztą. Poszukaj na stronach ndn.com.pl

Reply to
scx

Dnia Sat, 11 Nov 2006 19:54:50 +0100, Krzysiek S. napisał(a):

Mój metex przesyła dane z szybkością próbkowania (1-2raza na sekundę), cały czas przy włączonym trybie komunikacji z komputerem. Myślę, że będzie się tak zachowywała większość multimetrów. Aha: pamiętaj o zasilaczu, bo przy pomiarze ciągłym na baterie nie wyrobisz :)

Reply to
scx

Użytkownik "Krzysiek S." snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ej56i0$dcq$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

zobacz , może tu cos znajdziesz:

?dok=9225.htm Jak szybkie pomiary, to może prymitywny oscyloskop?
?dok=8869.htm

Reply to
wrr

eee... cos slabo szukales... zrob sobie tak:

na lpt:

bad_skipper

Użytkownik "bad_skipper" <bad_skipper@bad_skipper.com> napisał w wiadomości news:ej5l7l$8is$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

Pomijając szczegół, ze pyta informatyk i nic sobie nie zrobi, oraz to, że zakres pomiarowy nie ten co chce, to PRAWIE wszystko się zgadza :-)

Reply to
wrr

nauczy sie... i dorobi sobie ampa z patyka...

bad_skipper

Krzysiek S. napisał(a):

A ja się tak zapytam, czy nie lepsza była by przystawka pod lineIn karty muzycznej? Są w sieci projekty schematy prostych oscyloskopów wykorzystujących przetwornik ADC, więc coś by się dobrało, a częstotliwość próbkowania nawet 44kHz 16b. Z programem powinieneś sobie poradzić. Na pewno tańsze od multimetru i sporo szybsze. Tylko jak z dokładnością to nie wiem, tu już się wypowiedzą na pewno bardziej doświadczeni koledzy.

Pozdrawiam

Reply to
Paweł Borkowski

Serdeczne DZIĘKI Wszystkim, teraz już "prawie" jestem "w domu" ;). Przyznam, że w początkowej fazie nie przyszły mi do głowy multimetry, ale okazuje się, że mogą być. Co do własnego wykonawstwa... heh... otarłem się trochę o elektronikę, ale nie aż na tyle, choć wiem, że dla znawców tematu to betka, tak jak dla mnie oprogramowanie takiej "zabawki", no cóż nie można umieć wszystkiego, a na naukę to już "trochę" za późno ;) ale... z kija to może i bym zrobił he, he ... tylko jeszcze takich kompów nie wymyślili :). A tak na poważnie, kwestię pomiaru przez LinieIn też rozpatrywałem, ale, bez urazy, bardziej nadaje się to do zabawy, niż (w miarę) poważnych pomiarów. Co do napięcia pomiarowego to okazuje się, że będzie to ok. 5,6-5,8 V, a kontrolować trzeba będzie odchylenia rzędu 10-20 mV, ale (o zgrozo), w firmie, dla której mam to zrobić, sami dokładnie tego nie wiedzą, tak jak nie wiadomo, czy to ma być napięcie stałe czy zmienne. No nic nie ma co się w końcu ludziom dziwić, tak więc biorę dzisiaj multimetr (bez RS-a ;) i pojadę sam, sprawdzę dokładnie o co tam chodzi... Jakby coś się urodziło, to nie gniewajcie się, jak ew. o coś jeszcze zapytam. Jeszcze raz SERDECZNE dzięki Wszystkim.

Pozdrawiam. Krzysiek.

PS. Bardzo miła grupa... nie wszystkie są takie. Miłej niedzieli.

Reply to
Krzysiek S.

Metexy chyba wysylaja tylko jeden i to po otrzymaniu 'D'.

No to uwazaj - wiele multimetrow mierzy to juz na zakresie 20 lub 40V z rozdzielczoscia 10mV. Potrzebujesz albo 5 cyfrowy [a to juz predzej fluke niz metex], albo cos z zakresem 9.999V.

Ewentualnie dodac _stabilne_ zrodlo napieciowe i mierzyc tylko roznice. Pod warunkiem ze DC.

J.F. napisał(a):

Zawsze można wyciągnąć dane ze starego woltomierza MeraTronik V541 poprzez złącze z tyłu, tak AFAIR są zakodowane w BCD wartości poszeczególnych cyfr i zakres.

Reply to
Filip Ozimek