Pomiar ciepła, jak ?

Witam, czy ktoś może wie jak jest liczone ciepło ??. Mam wykonać pomiar ciepła mając przeływ cieczy i temperatury tejże cieczy. Niewiem jak do tego się zabrać, i jak to realizowane w praktyce, przecież jest to chyba w jakiś sposób liczone. Ciepło ma być wyrażone w dżulach [J]. Sprawa jest na wczoraj, także proszę o jakieś wskazówki.

Powiedzmy że chodzi o policzenie ciepła które "wychodzi" z ciepłowni na miasto, - tak aby szybciej zrozumieć o co mi chodzi...

Cris

Reply to
Cris

Pojecie ciepla wlasciwego jest ci znajome?

Krzysiek Rudnik PS. Zasadniczo NTG - to raczej pl.sci.fizyka

Reply to
Krzysztof Rudnik

Cris napisał(a):

Podstwowy wzór temodynamiki:

Q = c*m*deltaT

Q - ciepło c - ciepło właściwe medium (czyli np wody w instalacji = 4.18 kJ / (kg*K)

m - masa medium - tu całkujesz objętość medium jaka przepływa w jednostce czasu i mnożysz przez gęstość medium w danej temperaturze

deltaT - różnica temperatur na wejściu do instalacji i wyjściu z niej

Otrzymujesz chwilową wartość ciepła, który dodajesz sobie w liczniku.

Reply to
Bartosz Sarama

Mam wykonać pomiar ciepła

Dziękuje, i wszystko jasne :)