Polskie świetlówki spadają ludzim na głowy.

Może trochę NTG, bo w końcu co elektroników mogą obchodzić świetlówki ;-).

Problem amerykański, ale dotyczy świetlówek wyprodukowanych w Mexico and
Poland:
http://www.cpsc.gov/cpscpub/prerel/prhtml11/11302.html

Spadło 700 szt. Użytkownicy 1.86 miliona sprzedanych lamp mają się zwrócić
do Philipsa o wymianę na wersje "nie spadające".

Ciekawe, czy problem nie występuje też w wersjach 230V?
P.G.

Re: Polskie świetlówki spadają ludzim na głowy.

"Model numbers are printed on the white ceramic area at the base of the
lamps."

Kto widział świetlówkę kompaktową z ceramicznym cokołem?

Pozdrawiam,
Michał

Re: Polskie świetlówki spadają ludzim na głowy.

Ja.
Widzialem i mam. Jedna to byla osram, a inna philips sprzed kilku lat.

Tmek

Re: Polskie świetlówki spadają ludzim na głowy.

Jesteś pewien, że to ceramika? Czesto stosowanym materiałem w lepszych
modelach jest jakieś tworzywo z wypełniaczem z włókna szklanego. Można
go pomylić z ceramiką.

Dziwi mnie to tym bardziej, że Osramy i Philipsy to były najczęściej
kupowane przeze mnie świetlówki. Teraz przerzuciłem się na porządne
chińskie i na żarówki (bo zakazane lepiej świecą).

Jaki to był model?

Pozdrawiam,
Michał

Re: Polskie świetlówki spadają ludzim na głowy.

Jaki nie pamietam, bo juz nie mam. Duzy osram wisial w kuchni 13 lat,
dzialala do konca, tylko jasnosc byla juz nie ta.
Mozliwe ze z cokolem masz racje, choc bylo to nadwyraz solidne w porowaniu
do obecnych.

pozdro

Re: Polskie świetlówki spadają ludzim na głowy.

No to jestem pod wrazeniem.
Bo ... widzial ktos takie swietlowki w Polsce ?
A w ogole sa u nas dostepne jakies kompaktowe Philipsa made in Poland ?

O co tu chodzi, jakas preferencja celna czy co ?

J.

Re: Polskie świetlówki spadają ludzim na gło wy.
Dnia 03-10-2011 o 10:02:56 Piotr GaC5%82ka <piotr.galka@cutthismicromad=
e.pl>
napisaC5%82(a):

85% obchodziC4%87 C5%9BwietlC3%B3wki  =

SpadajC4%85 bo klej nie trzyma dobrze szkC5%82a. Ciekawe C5%BCe sC4%85=
 tak ciC4%99C5%BCkie C5%BCe je  =

druty nie trzymajC4%85,
albo robiC4%85 zwarcie i jest wielkie bum.

-- =

Pozdr
JanuszK

Re: Polskie świetlówki spadają ludzim na głowy.

Gdzie tam jest napisane, że spadają na głowy ?
Na 2 mln sztuk otrzymano 700 zgłoszeń o rozklejeniu.   (0.035%)
2 przypadki skaleczenia i 3 przypadki małych strat materialnych.

Myślę, że te dwa przypadki skaleczenia to przez wsadzenie palucha tam gdzie
nie trzeba.

Robią widły z igły.
Niech popatrzą na swoje produkty.

Site Timeline