polaryzatory do lcd luzem?

Czy ktoś widział gdzieś taki element, jak folia polaryzatora do wyświetlaczy lcd, luzem, na metry/kawałki, albo duże lcd z odzysku w których taka folia nie jest brutalnie sklejona tylko da się wyciągnąć? Regularnie spotykam się z koniecznością zmiany świecenia lcd w "negatyw", najprościej by było odwrócić polaryzator (sprawdzona metoda), ale w większości przypadków jest on tak przyklejony że po zerwaniu nie nadaje się do niczego (a sam lcd trzeba dobrze z kleju wyczyścić), i nie ma co wstawić "w zamian"

Reply to
BartekK

Folia to mysle ze u Polaroida jest do dostania. Co najwyzej nie bedziesz zadowolony z jednostki sprzedazy :-)

Ewentualnie od razu szukac w Chinach.

BartekK pisze:

W wiekszosci starych kalkulatorow byly luzem bez kleju np Casio na 100% kilka takowych rozebralem.

Reply to
games
Reply to
Włodzimierz Wojtiuk

Włodzimierz Wojtiuk pisze:

Sam jestes ruski wiekszosc sprzetu sprzed ponad 10 lat nie miala klejonych polaryzatorow.

Reply to
games

Jak rowniez rosyjskich gierkach typu "jajeczka". Tam sa dwie sztuki luzem.

Reply to
Sebastian Biały

BartekK pisze:

Można kupić luzem, np. tutaj

2x2 cala kosztuje $14. Albo tutaj
$8. Pewno znajdzie się jakiś dystrybutor w Polsce. To są akurat folie jakości optycznej, więc są trochę droższe niż stosowane w wyśw. LCD.

Reply to
Filip Ozimek
3M robił tego wagony we Wrocławiu ale teraz chyba przeniósł produkcję. Ceny oficjalne dla malutkich zwalają z nóg. Szukaj w starych matrycach LCD (np giełda elektroniczna we W-wiu) albo szukaj u chińczyków.
Reply to
bynio

Przyklejone. Ma ktos pomysl jak odkleic ?

Ubiegles mnie ;-)

Mozna jeszcze tu sprobowac:

Jerry1111

Takie ze zbitym wyświetlaczem lub innym fatalem ostatnio widziałem na allegro za 5zł.

Reply to
Sebastian Biały

Kupic zbity ekran lcd. Rozebrac. Wujac sam e szybki z cieklym krysztalem i polaryzatorem. Namoczyc w cieplej wodzie.

Odkleic.

Ja kiedys robilem nozem i dosyc ladnie klej puszczal ale potem wpadlem na pomysl z woda i polaryzator schodzi ladnie.

Nie daje gwarancji ze wszystkie ekrany sa klejone tym samym klejem. Ale jak widze ceny ktore podano w watku to sadze ze za 50zl mozna kupic jakies 20 zbitych ekranow i sie z nimi bawic...

Reply to
Lukasz Sczygiel
Reply to
Włodzimierz Wojtiuk

Lukasz Sczygiel pisze:

W sumie racja, za kilkadziesiat zł to nawet rozwalonego lcd-tv-30" kupię i na całe życie polaryzatora mi starczy

Reply to
BartekK

Większość chyba jest tym klejona (klej podobny do tego na taśmach klejących, PSA akrylowy, czy epoksydowy), powinno się udać oddzielić na ciepło. Gorzej jeżeli trzeba usunąć ten klej z powierzchni polaryzatora. Skuteczne w tym wypadku są: chloroform, tetrachlorometan i lekkie benzyny, ale to trzeba najprzód sprawdzić na jakimś małym kawałku (najlepiej przez dłuższy czas), bo może się okazać, że polaryzator "zmętnieje". Szmatkę trzeba zamoczyć i przecierać. Chloroformem (właściwie to miks, chloroform:etanol 1:1, ale ten etanol, to akurat większej różnicy nie robi) usuwałem z polaryzatorów z wyświetlaczy alfanumerycznych, bardzo ładnie idzie, po kleju nie zostaje żaden ślad. Tetrachlorometanu używam do taśmy klejącej, a benzynę kiedyś tam do naklejek.

Reply to
shg

eeee a ja myslalem ze potrzebujesz sie przez niego opalac czy cos :).

shg mi przypomnial jeszcze ze jak sciagalem tego mojego to potem klej usunalem gabka z cif-em na mokro.

Po namoczeniu dosyc dobrze złaziło.

Ale musisz miec swiadomosc ze ten polaryzator w lcd to jakis dziwny jest. Nie dziala tak samo jak taki szklany. Nie pamietam roznicy (czy jeden jest kolowy czy cos) ale pamietam ze jakas roznica jest.

Reply to
Lukasz Sczygiel

Lukasz Sczygiel pisze:

Jak pisałem - potrzebuje (różnych rozmiarów) do lcd, w celu zmiany ich zachowania (obrócenie polaryzatora = wyświetlacz w negatywie, tzn tło czarne, cyferki przeźroczyste). Nie zawsze udaje się bezpiecznie i elegancko usunąć oryginał, wolałbym mieć gdzieś arkusz "uniwersalnego" do przycięcia i zamontowania.

Znaczy jak jest od LCD, to się do innego LCD raczej nada ;) Przecież nie robię domowej fabryki podróbek filtrów polaryzacyjnych do foto ;)

Reply to
BartekK

oj, obecnie to chyba one są ciężko zbanowane przez EU...

Reply to
DJ

BartekK pisze:

Może tutaj: