Polaryzacja wejścia wzmacniacza dla mostk

Witam!

Jak spolaryzować wejście wzmacniacza różnicowego, który będzie podłączany do mostka tensometrycznego? Chodzi o to, że wzmacniacz ma możliwość wymuszenia prądów wejściowych na -100nA i +100nA, co (według) producenta ma umożliwić wykrycie braku mostka. Niestety, przy odłączonym mostku przetwornik AC (jeden scalak ze wzmacniaczem) pokazuje wyniki losowania Lotto ;P... Jakieś próby porobiłem, ale jestem ciekawy Waszej opinii - jak rozwiązalibyście ten problem? Rezystor między wejścia wzmacniacza? Wtedy napięcie różnicowe niby stałe, ale potencjał wejść - nieokreślony... Czy może próbowalibyście ustalić wartość tego potencjału? Wiadomo, chodzi o to, aby nie psuć pomiaru ;)... Z drugiej strony lubię urządzenia, które wykrywają uszkodzenie, zamiast pokazywać głupoty...

Pozdrawiam Konop

Reply to
Konop

W takim przypadku powinien pokazac wartosc min/max.

100nA to niewiele. Czy po odlaczeniu mostka nie wisza Ci gdzies luzne kable podlaczone bezposrednio do wejsc? Moze wystarczy je skrecic/ zaekranowac by nic sie w nich nie indukowalo. A moze masz na tych wejsciach dlawiki?

Ale to wszystko juz tam jest. Te +/-100nA zostaly dobrane tak by wykrywac uszkodzenie i nie psuc pomiarow.

-hob

Reply to
hobgoblin

Ale pokazuje coś innego... Czasem wychodzi FFFF, ale to jest czasem... loteria... czasem zbliżenie ręki pomaga, czasem nie itp... Myślałem, że to kwestia czasu, wstawiałem opóźnienie czasowe, brałem dopiero dziesiąty pomiar itp... nic :/...

Nie mam dławików i powiem tyle - nie podłączałem mostka ;)... urządzenie wziąłem do domu, aby napisać początek softu, czujników masy nie brałem ;)... Układ wygląda tak - przetwronik AC ze wzmacniaczem AD7796, wychodzą z niego dwie ścieżki, przelotka i po drugiej stronie jest jakiś 1cm ścieżek i goldpin, dwa sąsiednie piny... ścieżki prowadzone jako Diffrential Pair, to znaczy, że nawet odstępy między nimi są stałe... na płytce mam 3 takie struktury, wszystkie działają identycznie... Dodam, że podłączenie woltomierza (ok 10Mohm) między te piny wejściowe daje odczyt ok 1,2V, czyli dobrze. Jeśli woltomierz jest podłączony, to wynik jest FFFF... Podobnie, jeśli podłączę do masy wejście ujemne.... Nie mam zielonego pojęcia, gdzie szukać przyczyny... Z powodu braku mostka nie sprawdzałem, może w ogóle coś źle odczytuję albo coś... no ale raczej sprawdziłem, obsługa komunikacji wydaje się być dobra, wykonywany jest zawsze ten sam fragment kodu i daje różne wyniki, kiedy wejścia wiszą w powietrzu. Po zwarciu do masy wejścia albo po podłączeniu woltomierza - wynik ZAWSZE jest poprawny...

Te 100nA nie powinny psuć pomiarów głównie dlatego, że można je włączać i wyłączać ;)... w DataSheecie piszą, żeby dla normalnych pomiarów to wyłączyć ;)... Ja chcę na starcie urządzenia sprawdzić, czy są mostki tensometryczne. Jak będą, to urządzenie się włączy, jak nie - wygeneruje error i przestanie pracować...

Dzięki za zainteresowanie, może uda się "wywróżyć" w czym tkwi problem...

Pozdrawiam Konop

Reply to
Konop