Pojemność akumulatora w voltach :)))) - Page 4

Re: Pojemność akumulatora w voltach :))))

Na VeryDisco kilka dni temu słyszałem jak facet podał moc prądnicy:
"dwieście kilowatogodzin na godzinę". Nie przeszkodziło to ani
tłumaczowi, ani lektorowi.

--
[ Marcin Kulas                              jid: snipped-for-privacy@jabbed.org ]
[ „Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, ]

Przynajmniej podał moc :-). Na History Channel moc podali w GJ/s. Też pasuje
ino trochę nieortodoksyjnie podane.

Re: Pojemność akumulatora w volt ach :))))

Czepiasz się.
h się skróci z h i wychodzi co trzeba.

LuĹşne skojarzenie, autentyk:
Studentowi wyszło (tg x)/(t * x). Skrócił t z t, x z x i zostało g.
- Co to jest to g?
- Hm.... moĹźe przyspieszenie ziemskie ?
P.G.

Re: Pojemność akumulatora w voltach :))))

Są powody by się czepiać. To nie jest poezja i nadmiar informacji
należy odsiewać. Długości też nie podajemy w metrozłotówkach
na złotówkę. :)

--
[ Marcin Kulas                              jid: snipped-for-privacy@jabbed.org ]
[ „Bądź uczynny, pomagaj innym - a wtedy wszyscy wokół pomyślą, ]
Re: Pojemność akumulatora w voltach :))))

U mnie w LO kolega liczył lim(x->0,sinx/x), został mu sam sinus i nie
bardzo wiedział co z nim dalej zrobić :)

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Re: Pojemność akumulatora w voltach : ))))

A jakby liczył sinx/n? To mu zostanie six? :)

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID: snipped-for-privacy@jabber.aster.pl
Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

Re: Pojemność akumulatora w voltach :))) )

W temacie:

Przedmiot: maszyny elektryczne, wydział *mechanika*. Egzamin. Student
objaśnia wzór na prędkość synchroniczną 60 f/p, z tym że zapisuje go Go
f/p. I objaśnia: Go = przyspieszenie ziemskie na równiku.

--
P. Jankisz
Re: Pojemność akumulatora w volt ach :))))

To i ja coś z Wydziału Elektroniki PW, lata 70 (żyje ktoś, co te lata
pamięta?)
Laboratorium, koleżanka ogląda układ laboratoryjny i zauważyła elektrolit i
pyta kolegę:
-Co to jest?
- Lampa.
- Ale tu jest napisane 100uF
- To jest pojemność Cas
- Taka duĹźa?
- Dla tego włąśnie jest podana...

Drugi autentyk - student do ładnej i speszonej asystentki:
- Pani mgister, ten woltomierz mierzy napięcie stałe?
-Tak.
- Jak jest stałe, to po co je mierzyć?

Trzeci (i ostani) - Studium Wojskowe:
- Panie majorze, radiostacja R-105 pracuje na UKFie, prawda?
-Tak.
- Więc w zasadzie, ma zasięg optyczny?
- Tak, macie rację Iksiński.
- To jaki jest zasięg panie majorze radiostacji R-105 w nocy?
- Siadaj Iksiński!

Ech, powspominać  czasy, gdy elementy kupowało się na sztuki, a nie na
metry...

Re: Pojemność akumulatora w voltach :))))

We Wrocławiu kupowało się je na kilogramy w Bomisie. Jeszcze mam w domu
paręset oporników 330 ohm, choć robiłem z nich obciążenia do testowania
wzmacniaczy (4 ohm) z chłodzeniem wodnym (drzewko oporników do garnka z
wodą).

Re: Pojemność akumulatora w voltach :))))
Hello Waldemar,

MŁT-2?

Ja zrobiłem ładne na RDCO 2R7/5W - po 12 sztuk na kanał i mam do
dzisiaj 2x8R/2x60W lub 4R/120W :)

Re: Pojemność akumulatora w voltach :))))

kilkanaście. Większość była MŁT-0.33 bez oznaczenia (mierzone na desce z
pineskami i multimetr), oraz węglowe 0.125W.

Takich ładnych niestety nie mam. Ale teraz mam opornicę suwakową 100W w
robocie i mi wystarczy :-).

Re: Pojemność akumulatora w volt ach :))))

Ale tu przynajmniej nie skłamał - godziny się skróciły i wyszła czysta moc
:)

--
AlannĂŠ mba yi woma... wĂŠ :) (...)
NĂŠ ma ka ni kaso, NĂŠ ma panĂŠ ka, (...)

To nie humaniści, to huJmaniści...

--
Alanné mba yi woma... wé :) (...)
Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)

Po co tak ostro? Po prostu tumaniści i tyle.

Re: Pojemność akumulatora w voltach :))))

<przerysowane, uwaga!>
W sumie to prawda, masz racje. Acz przynajmniej moje spojrzenie na to i co
za tym idzie - nazwanie, zależy co i jak jest pomylone. Rozumiem w pełni, że
ktoś może nie znać niuansów fizyki i matematyki, jak to określam, "wyższej",
ale dalibóg - o tym, co to jest i jakie są zależności między prądem,
napięciem i mocą, oraz oporem (no, czyli Prawo Ohma, tak skrótowo ujmując),
to uczono w SZKOLE PODSTAWOWEJ. Szkoły ci tumaniści pokończyli, zatem
musieli wykazać się wiedzą, a skoro się nią nie wykazują, to znaczy, że albo
są głąby i przejechali szkołę tramwajem nr 3 (trójka na szynach znaczy się,
3 z dwoma minusami), albo no, nie wiem, nauczyciel jest gwiazdka kropka
gwiazdka i bzdur nauczył...
Nie chodzi mi o to, żeby to było ze szczegółami elokwentnie podane, ale
niech taki tłumacz, autor, itp, jak już się zabierze za tłumaczenie, tekst
do reportażu, czy inny program popularnonaukowy, etc. to niech albo się
trochę douczy, albo niech skonsultuje z kimś, kto się zna na rzeczy i niech
zapamięta  te konsultacje, by się nie walnąć, gdy będzie nagrywać program.
</przerysowane>

Ja po prostu nie chcę, aby, gdy np. oddam OTV do naprawy, mechanik pomylił
kondensator z cewką i podpiął urządzenie do zasilacza prądu stałego, ALE TEŻ
nie chcę widzieć na kwicie naprawy, że np. "wymjeńjono kądęsator 50
mikrofaraduf w odspszenrzeniu cheterodyny".
W towarzystwie można sobie na luz pozwolić, ale i tak mnie razi, gdy do mnie
ktoś pisze bez interpunkcji (takie wieści czytam tylko z pierwszej linijki,
resztę ignoruję), czy z pobaboloną kompletnie ortografią. Mnie się też
zdarzają orty, ale wynikają ze stanu zdrowia (szczegółów oszczędzę), jestem
zresztą dyslektykiem, ale z tego co widzę, to właśnie dyslektycy, jak choć
trochę sie starają, robią tych błędów często mniej, niż ludzie bez
dysleksji. ITD, ITP...

--
Alanné mba yi woma... wé :) (...)
Né ma ka ni kaso, Né ma pané ka, (...)