Pogrubianie wybranych scieżek na PCB

Witam. Jak Szanowni Czytelnicy sobie radzą z pogrubieniem warstwy przewodzącej wybranych ścieżek na PCB. Mam plytke PCB na ktorej wskazane by było pogrubienie kilkuścieżek ze względu na znaczne prady ktore mogą w nich przepływać (10A do 20A). Chciłbym jednak aby plytka miała dość estetyczny wygląd. Myślałem aby zakupić taką farbe przewodzącą którą naprawia się ogrzewania szyb samochodowych. Czy to jest dobry pomysł? Może ktoś ma jakąś lepszą metodę?

Reply to
roxy

roxy pisze:

Taka farba ma rezystancję znacznie większą niż sama ścieżka. Przylutuj srebrzankę do ścieżki - ma działać a nie ładnie wyglądać w gablocie.

Reply to
Filip Ozimek

roxy pisze:

Niestety, ale chyba już tutaj było przedyskutowane, wraz z przykładami obliczeń, że pogrubianie miedzianej ścieżki nie ma zasadniczo sensu. Albo stosujesz laminat z grubszą miedzią, albo stosujesz przelotki i powielasz ścieżkę po obu stronach płytki (i zwiększasz przelotkami jej chłodzenie), albo dodajesz srebrzankę/drut. Powlekanie ścieżki czymkolwiek, w tym cyną - zwiększa jej grubość, ale ze względu na gorsze przewodnictwo cyny, zysk z zwiększenia grubości jest mniejszy, niż pogorszenie chłodzenia ścieżki.

Reply to
BartekK

Użytkownik "roxy" snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:h2dvno$sgk$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

ja sobie z tym radzę przylutowując plecionkę miedzianą wzdłóż ścieżki, przy odrobinie zręczności wychodzi elegancko.

Reply to
nuclear2001

Dnia Wed, 1 Jul 2009 08:42:06 +0200, nuclear2001 napisał(a):

Można już, jak to chyba kiedyś opisywałem, przylutować paski blachy 'na sztorc' o ile pod płytką będzie dość miejsca. Rozwiązanie takie jest stosowane w zasilaczach do ładowania akumulatorów pewnej polskiej firmy.

Reply to
badworm

Praktykowana jest metoda pozbawiania takich ścieżek soldermaski. Wtedy polepszają się warunki chłodzenia. Można dać zworki z odpowiednio grubego drutu mostkujące pewne punkty.

Reply to
EM

roxy pisze:

Jeżeli to pojedyncze sztuki to tak jak koledzy radzą. Jeżeli seryjna produkcja to odsłonić soldermaske w projekcie, lutować na fali. ( Ewentualnie rozpływowo )

Tak są robione wszystkie zasilacze do PC

Adam

Reply to
Adam Górski