Pogadać z komórką - Page 2

Re: Pogadać z komórką

Ależ ja nie neguję sensu Pythona w tych modułach, ani sensu istnienia
samych modułów. Jednakże zawsze należy dobierać sprzęt odpowiedni do
potrzeb. Wbudowany interpreter Pythona sprawdziłby się świetnie gdy
dodatkowo trzeba byłoby analizować np. dane z odbiornika GPS (zresztą
istnieją po to moduły GSM+GPS) a potem spakowane przepychać przez TCP/IP
po GPRS. Można kupić nawet gotowy modem w obudowie (Telit EZ10), tyle że
kosztuje kilka razy więcej niż najprostszy moduł GSM:
http://tinyurl.com/6kx4mjn

Jeszcze bardziej rozdmuchane podejście (a dla niektórych za to
niesamowicie przydatne) zaproponowała kiedyś Nokia w module GSM 12i,
obecnie już nieprodukowanym niestety. Tam na pokładzie była maszyna
wirtualna Javy a sam moduł miał AFAIR 3 dodatkowe wejścia analogowe oraz
kilka we/wy cyfrowych i chyba łącznie 3 UARTy. W tej Javie można było
pisać spore aplikacje, samostartujące po włączeniu modułu.

Ale wracając do wątku - jeżeli chodzi jedynie o przesłanie kilku
prostych komend AT - to najtańszy chiński moduł (niekoniecznie SimCom'a,
ostatnio ZTE sprzedaje też sensowne moduły GSM) w połączeniu z małym
8-bitowym mikrokontrolerem jest rozwiązaniem optymalniejszym praktycznie
z każdego punktu widzenia: cena, pobór prądu, dostępność (kupisz Telita
od ręki? mi ciężko znaleźć nawet cenę prostego modułu). A dla niektórych
też plusem jest łatwość oprogramowania (wolę napisać 100 linii w C niż
uczyć się Pythona aby to samo zmieścić w 10 linijkach kodu).

Re: Pogadać z komórką

GM862-QUAD za 70 euro i GM862-GPS za 90 dostępne od ręki.

Właśnie łatwość oprogramowania miałem na myśli. Zakładałem (być może
błędnie), że z Pythonem powinien sobie poradzić ktoś, kto zaczyna strugać
projekt (podejrzewam, że pytający sam nie wie dokładnie o co mu chodzi).
A ze zrobieniem systemu z mikrokontrolerem oprogramowanym w C, to tylko
ten, kto wcześniej miał z tym do czynienia.

Re: Pogadać z komórką

Hmm, to i tak o 300% drożej niż moduły ZTE bez Pythona:
http://www.maritex.com.pl/pl/shop/products/ggid/9760
4-zakresowy ZME3006 kosztuje w Maritexie 74zł+VAT (przy 1 szt!). A może
da się i taniej znaleźć, nie szukałem w innych miejscach.

Płacić 4x tyle tylko dla wbudowanego Pythona to IMHO przesada.

Re: Pogadać z komórką

a masz do nich dokumentację taką jak do tych Telita?

--
Pozdr.
Michał

Re: Pogadać z komórką

Osobiście jeszcze ich nie używałem ale minuta guglania wypluła m.in. te
wyniki:

Skrócony opis:
http://download.maritex.com.pl/pdfs/wi/ME3006.pdf

Komendy AT:
http://download.maritex.com.pl/pdfs/wi/AT%20ZTE.pdf

Strona producenta:
http://www.ztemt.com.cn/ennewzte/product/productLoad.action?model.id=ff8080811751c730011753648eb90003

Re: Pogadać z komórką

To dobry wybór z wielu względów.

SIM300 zostały wycofane z produkcji i oficjalnie Simcom na ich miejsce
poleca SIM900. Firware tych modułów już troszeczkę okrzepło, więc i
problemów powinno być mniej.
Jeśli chodzi o inne niż Simcom chińskie propozycje... hmmm... polecam
ostrożność.

pzdr
mk

Re: Pogadać z komórką
Zainteresuj się układem firmy FTDI Vinculum (host USB). Wejście
(bodajże) zwykłe, równoległe, więc z uC połączyć nie jest wielkim
problemem. Wada: pożre kilka cennych nóżek.

K.

Re: Pogadać z komórką

Chyba prosciej i taniej dzis uzyc BT.
Dongiel jest tanszy niz kabelek i nie wszystkie komorki maja jakies
fikusne zlacza z rs-em.
Komorke mozna przetestowac za pomoca bluesoleil (soft dodawany do
dongli BT) i tam sprawdzic czy obsluguja dial up networking lub serial
connection (tutaj nie wiem czy beda gadac w AT)

Site Timeline