Pogadać z komórką

Czy spotkał się ktoś z telefonem komórkowym z którego w prosty sposób można
odczytać siłę syganału radiowego?
Może są jakieś telefony które mają diody LED zapalane w zależności od
sygnału lub da się odczytać siłę sygnału za pomocą RS232?
Zbyszek

Re: Pogadać z komórką
Z większością, które obsługują protokół AT, czyli chyba ze wszystkimi
obecnie stosowanymi. Nie wiem jedynie, czy kody są kompatybilne między
producentami.

Re: Pogadać z komórką

Spróbuj komendą AT+CSQ

Re: Pogadać z komórką
W mojej nokii 5230 bez problemu dziaB3%ajB1% komendy AT

Re: Pogadać z komórką

Jasne. A jak się z nią łączysz? Przez USB czy BT?

Odp: Re: Pogadać z komórką
przez BT, ale podejrzewam, BF%e przez kabel USB teBF% by siEA% daB3%o - w k=
oF1%cu urzB1%dzenie widoczne jest jako modem

Re: Pogadać z komórką

Dzięki wszystkim za porady. Coś z tego wybiorę - pewnie modem GSM z RS232 i
napiszę w asemblerze kilka linijek na AVRa.
Zbyszek W

Re: Pogadać z komórką

Dlaczego w asemblerze?

Re: Pogadać z komórką

Bo tylko asemblera zmnam i nie wiem czy jest się sens uczyć języków wyższego
poziomu.
Zbyszek

Re: Pogadać z komórką

No tak tylko, że teraz wszystkie komórki mają wyjście USB. Muszę się
najpierw dowiedzieć czy są jeszcze z wyjściem RS232? Jakie?

Re: Pogadać z komórką
Zbyszekkk denied rebel lies:

No, ale przecież tworzą połączenie szeregowe i gadasz z nimi jak po RS-
ie.

--
<:>    Roger, MoonWolf Out   <:>|Can't you fu*king look into my eyes
(::)                        (::)|

No to co?

Re: Pogadać z komórką

Można sterować komendami nawet przez wirtualny port szeregowy, który
tworzony jest przez połączenie Bluetooth.

Re: Pogadać z komórką

No tak tylko, że ja chcę gadać z komórką za pomocą jakiegoś prostego procka
np ATtiny12.
Zbyszek

Re: Pogadać z komórką

To kup jakiś antyk co ma RSa, albo modem typu SIM300/SIM900. Możesz też
wziąć AVRa co ma przynajmniej USB OTG i będzie mógł robić za hosta USB
(np. AT90USB647). W pakiecie LUFA chyba są przykłady hosta obsługującego
klasę CDC ACM.

http://www.fourwalledcubicle.com/LUFA.php

Re: Pogadać z komórką

Tak. Teraz w komórkach dominuje złącze Micro-USB.
Ale... to jest złącze uniwersalne - tj. nie tylko dedykowane USB - można
puścić nim z analogowe sygnały video, analogowe sygnały audio (do
bezpośredniego wysterowania słuchawek) + sterowanie z pilocika na kablu
słuchawkowym, można podłączyć ładowarkę i inne...

Nie znam tematu, ale przy okazji poszukiwań półprzewodnikowych kluczy
analogowych natknąłem się na układy scalone dedykowane do takiego
wielorakiego wykorzystania złącza MicroUSB np. taki:
http://cache.freescale.com/files/analog/doc/data_sheet/MC34827.pdf

Ogólna zasada jest taka, że taki układ działa jak przełącznik selekcyjny
łączący sygnały MicroUSB z różnymi urządzeniami peryferyjnymi. Wybór
pożądanego urządzenia peryferyjnego odbywa się poprzez pomiar
rezystancji na pinie ID złącza MicroUSB.
Jak sugeruje w/w datasheet układu MC34827 jednym z takich peryferii może
być UART... (tylko czy na tym UART'cie będzie dostępny modem, a nie coś
innego?)

Znalazłem taką dyskusję:
http://forum.sdx-developers.com/index.php?PHPSESSID=mv3bdhhcr1ganticanhs6h1vb4 ;topic11%115.0

Widać, że faktycznie w jakichś telefonach UART może wystąpić na złączu
MicroUSB, ale ten UART to chyba służy do serwisowania (nie wczytywałem
się zbytnio). Być może, z inną wartością rezystancji na pinie ID, pojawi
się "właściwy UART", tj. modemowy na sygnałach danych złącza MicroUSB.

Nie znam tematu, więc zastrzegam, że być może, to co podaje, to ślepa
uliczka... ale może warto próbować dobierać różne rezystancje i wysyłać
AT<CR><LF> w oczekiwaniu na OK.
Nie wiem czy rezystancje na pinie ID są jakoś standaryzowane (na zdrowy
rozum powinny być). Jak Ci zależy na temacie to pewnie wygrzebiesz
odpowiednie informacje, może ktoś z forumowiczów uzupełni, zdementuje...
Chętnie bym się dowiedział coś w temacie, ale nie mam potrzeby i czasu
by się przedzierać przez gąszcza informacyjne. Ale jakby ktoś miał
jakieś gotowe informacje o zagadnieniu, to i ja dołączam się z prośbą do
tematu.

pzdr
mk

Re: Pogadać z komórką
http://forum.sdx-developers.com/index.php?PHPSESSID=mv3bdhhcr1ganticanhs6h1vb4 ;topic11%115.0

Dzięki mk za nowe tropy. Analizując temat chyba najłatwiej będzie pójść w
kierunku modułów (modemów) GSM, które jeszcze mają RS-a.
Nie widzę już w sprzedaży modemów SIM300 ale są A8000 - może z nich się uda
coś wydusić.
Zbyszek

Re: Pogadać z komórką

Radzę zainntersować się modułami firmy Telit. Nie dość, że mają RS-323
jak Pan Bóg przykazał, to jeszcze interpreter Pythona w środku. Może
się okazać, że zewnętrzny procesor w ogóle nie będzie potrzebny.

Re: Pogadać z komórką

Jasssne, tyle że moduły Telita są nienormalnie drogie. A poza tym
włączony interpreter Pythona zjada sporo prądu. Już lepiej i taniej
kupić dowolny najtańszy moduł GSM (100zł?) i doczepić do niego AVRa za 5 zł.

Re: Pogadać z komórką

Jak ktoś ma węża w kieszeni, to Pythonem w module mu nie zaimponuję.

Kupowałem kiedyś kilka modemów Telita, i to nawet nie ze względu na
ten interpreter. Ceny nie pamiętam, ale zdaje się, że po prostu były
"normalnie drogie", czyli ze dwa, trzy razy droższe od tanich. Ktoś
może uznać, że z takim interpreterem będzie mu wygodniej dłubać,
a wygoda jest dla niego warta więcej cena modułu.