Podwyższczone napięcie przy ładowaniu aku. żelowego ?

właśnie chciałem podładować nowy aku żelowy 12V oraz 12 Ah. Po rozpakowaniu
napięcie na aku wynioslo 12.78 V.
Z tego co wyczytalem tutaj:
http://gestorakumulatory.webpark.pl/akumulator.html
ładowanie mojego aku12V 12Ah to 13.8V i max 1.2 A.
W moim przypadku zmieżyłem prąd ładowania wynosi on 0.9 A a napięcie przed
ładowaniem 13.8 V. Zastanawia mnie jednak jedno, po podłączeniu zasilacza o
w/w parametrach i ponownym zmierzeniu napięcia podczas ładowania wyszło 14.9
V. To jest normalne ?.

Re: Podwyższczone napięcie przy ładowaniu aku. żelowego ?
ps. ładuje go już z 35 minu i napięcie w tej chwili wynosi 15.2 V przy
podłączonym zasilaczu.
Do jakiej wartości należy go ładować (przy podłączonym zasilaczu i bez) i
jak porawnie czytać wartość pełnego naładowania z zasilaczem i bez ?.

Re: Podwyższczone napięcie przy ładowaniu aku. żel owego ?
Szybko wyłącz ładowanie :-) , ten akumulator wygląda na naładowany.
Posłuchaj czy wewnątrz akumulatora coś nie słychać, jeżeli szumi to go
przeładowujesz.

--
Desoft

Re: Podwyższczone napięcie przy ładowaniu aku. żelowego ?

Na obudowie jest napisane napiecie czuwania 13.5 do 13.8 V. Teraz po
naładowaniu mam 13.4 V.
Akumulator zdaje się nie szumił. W sklepie powiedział, że można go niby
naładować do 14 V.

Re: Podwyższczone napięcie przy ładowaniu aku. żel owego ?

Taka specyficzna odmiana ładowania buforowego. To jest napięcie ładowarki,
nie akumulatora.

Teraz po

Akumulator żelowy jest zwykłym akumulatorem kwasowym. Wszelkie informacje o
akumulatorach w szczególności samochodowych będą się odnosiły i do tego
akumulatora. wyjątek to maksymalny prąd rozładowania (do rozrusznika, ten
chwilowy).

Akumulator jak ma 13V to jest w pełni naładowany. Reszta
www.google.pl

--
Desoft

Re: Podwyższczone napięcie przy ładowaniu aku. żelowego ?

Dokladnie, teraz ma wlasnie 13V. Jeśli mówisz, że te żelówki to prawie to
samo co samochodowe to mam nadzieje, że ładowarka samochodowa do laptopa
universalna, która zamierzam teraz kupić będzie ładnie działać z moim lapem,
który potrzebuje 20V i 3.7 A. Pytanie tylko ile pociągnie zakładając max
obciązenie procka przez 80% ?.

Re: Podwyższczone napięcie przy ładowaniu aku. żelowego ?

mam dokładnie taki układ jak Ty, mój laptop ciągnie na tym ok 4h,
najlepiej jak wyciągniesz baterię z laptopa żeby jej niepotrzebnie nie
ładować

Re: Podwyższczone napięcie przy ładowaniu aku. żelowego ?

Fajnie, powiedz jaka masz ladowarke do laptopa chodzi mi o ta ktora laczysz
z akumulatorem?.

Re: Podwyższczone napięcie przy ładow aniu aku. żelowego ?
UBF%ytkownik Desoft napisaB3%:
adowarki,
na go niby
y i do tego

Nie jest zwykB3%ym akumulatorem kwasowym. Jak zwykB3%y akumulator kwasowy=
20%
parEA% razy przeB3%adujesz to wygazuje wodEA%. OdkrEA%cisz korki, dolejes=
z wody20%
destylowanej i akumulator dziaB3%a dalej. W akumulatorze BF%elowym wody n=
ie20%
dolejesz - jak go za bardzo zgazujesz przy przeB3%adowaniu to zdechnie i =

do punktu zbiorczego akumulatorF3%w do utylizacji jedynie siEA% bEA%dzie =

nadawaB3%. Akumulator BF%elowy wymaga znacznie ostroBF%niejszego traktowa=
nia20%
jak zwykB3%y kwasowy z ciekB3%ym elektrolitem.

--20%
Darek

Re: Podwyższczone napięcie przy ładowaniu aku. żelowego ?

Nie takim zwyklym.

W przypadku zelowek oraz AGM dochodzi koniecznosc ogranicznika
napieciowego: 14.4V + poprawka temperaturowa. Przekraczanie tego poziomu
zwieksza nieodwracalne straty wody i skraca zywotnosc.

--
Jaroslaw "Jaros" Berezowski

Site Timeline