Podświetlenie niby świetlówka

Zastnawiamk sie czym oswietli sobie noca klawaiturę ( pada na nią cięń nawet mimo oświeltenia zaentrzbnego czy lampki. Przez co robię wtedy zatrważająca liczbe iterówek ( a kalwiatura ma czarne przyciski i białe literki (mniej sie brudzi).

Z czego można zrobi takie równomierne podświetlenie? Zwykła jarzeniówka odpada ze względu na migotliwe światło i dosc spora obudowe ( miejsca mało) no chyba ze to była by świetlówka o grubości skrętki Ethernetowej.

Myślałem nad jakmiś lustrami i szrergiem diód. Tylko czy można to bezpiecznie podłaczy do zalilania komputera? wtyczka np do napędów dysków lub USB?

Reply to
Osadnik

Powitanko,

Moze zimna katoda? Choc ja tego swiatla nie lubie.

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

Osadnik napisał(a):

Ja bym próbował kilka - kilkanaście białych diodek smd przylutować na pasku laminatu. Mogły by być też takie

tak wogóle to nie patrzy się na klawiaturę tylko na ekran ;)

Mirek.

Reply to
Mirek

Literówki wynikaja z nieumiejętności bezwzrokowego pisania a nie słabego oświetlenia. Do tego dochodzi niechęć do przeczytania własnych wypocin i poprawienia ich przed wysłaniem.

Może nie tyle mniej się brudzi, co brudu nie widać...

Kilka diod LED znad monitora.

Świetlówka ze skanera...

Z USB możesz zasilić 25 białych diod przy banalnym połączeniu z rezystorami. Jesli jest to port USB z ograniczeniem prądu do 100 mA (trafiaja się takie), to wtedy 5 diod z rezystorami lub 8 z przetworniczką.

RoMan Mandziejewicz napisał(a):

Niestety, mam pewną wade układu nerwowego i trudno mi kontrolowac paluszkami. Wyobraź sobie co sie dzieje jak muszę napisa 3 - 4 strony tekstu. Krew mnie potem zalewa ponieważ musze poprawiac tekst 3 razy dłużej niż go pisałem.

Mniej wiecej o to mi chodziło ;)

nie jest to mozliwe bo od monitora do klawiatury jest jakieś 80 cm, i własnie nawet lampka podświetlająca biurko rzuca cień na klawiaturę (półka pod blatem).

Tylko teraz jak to podłaczy, bo mam własnie taki skaner...

jaakie są sznase że jednak coś moge uwalic? (zakładajac poprawnosc podłaczenia)

Reply to
Osadnik
[...]

No to szereg diod SuperFlux na krawędzi blatu nad klawiaturą.

Szkoda psuć - zapoluj na Alledrogo na świetlówke razem z przetwornicą.

[...]

Zakładając poprawne podłaczenie nie ma szan zepsuć.

Acha... Bo już chciałem zaproponować Das Keyboard:

Doskonale się na niej pisze w ciemności.

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

RoMan Mandziejewicz napisał(a):

Jak ten skaner jest zpesuty - silniki sie o dziwo pozacierały i skaner jest niekompatylbilny z systeammi NT.

Reply to
Osadnik

Osadnik napisał(a):

- z usb możesz podłączyć, są nawet na allegro itp lampki do laptopów na usb

- pomyśl nad zastosowaniem programu który zaznacza czy podkreśla błędy, to działą również w programach pocztowych, do grup dyskusyjnich itp.

Reply to
Piotr [PKi

Piotr [PKi] napisał(a):

Poprawim to co zaznacza :P Ale czasami mnie nerwy biorą wiec wyłaczam podkreślanie bo inaczej bym stał sie okropnie agresywny.

Reply to
Osadnik

Osadnik napisał(a):

Hmmm, to może zmień kolor podkreśnia na zielony - ma działanie uspokajające :)

Pozatym na uspokojenie pije zioła :-D

Ale może klimat wystarczy pozmieniać? Oświetlenie, temperatura, głośne wentylatory komputera, niewyraźny monitor, telewizor w tle itd itd :)

Reply to
Piotr [PKi

Witaj! Ja wsadzilem cztery czerwone diody pod przyciski. Dzieki temu w ciemnosci szybko moge skorygowac polozenie klawiatury wzgledem dloni... Pozdrawiam Michal

Reply to
Michal Augustyniak

Michal Augustyniak napisał(a):

Pomysł byłby dobry gdyby nie klawiaturao bardzo gęstych klawiszach i niskim skoku - wiec tu sie wcisnąc nic nie da. Spinacz biurowy znanie utrudnia pisanie.

Reply to
Osadnik

Piotr [PKi] napisał(a):

Już ja to widze... Wtedy bede ignorował ze cokolwiek sie zaznaczyło.

nie kazdy lubi.

Oświetlenie to własniemam zamiarnieco poprawi. Oświetlenie sufitowe punktowe łaczan moc żarówek 300W/14m2 Temp. 21 - 24*C (termometr rtęciowy stoi na wrost nie wiec obserwuje zmiany) Wentylatory - cichsze niż monitor. Monitor - Czas kupic nowy. Nie ma TV.

Reply to
Osadnik

Word ? On chyba potrafi drobne literowki sam usuwac.

A moze poszukaj jakiegos tableta do pisania recznego jak w palmtopach ? Moze to bedzie lepiej dzialalo ?

Tomasz Piasecki napisał(a):

Albo może np.

;)

Reply to
Darek R.

Osadnik snipped-for-privacy@wp.pl napisał(a):

Ja mam zimna katode koloru białego pod blatem (srednica 1cm). Troche razi odbicie od obudowy klawiatury, poza tym nawet sie sprawdza. Tylko spalilem jeden inwerter bo byl na zewnatrz obudowy (czyt. gorsza wentylacja), a autor nie wpadl na pomysl by zamontowac radiatory.

Reply to
g.d.