Podświetlenie EL - jakie parametry

Mam wyswietlacz. Ma podświetlenie E/L jednak przetwornicę muszę dorobić.

Jakie parametry powinno mieć wyjście tej przetwornicy? Od godziny
przeczesuje google i mam same sprzeczności:

a) mówimy o 100V czy bardziej o 300V?
b) mówimy o przemiennym z zerowa średnią czy może być stały?
c) jakie rzedy wielkoścui pradu tam płyną? <1mA ?

Kompletnie nic nie wiem o tym konkretnie podświetleniu, po cichu licze
na to że nie ma to znaczenia bo wszystkie sa podobne...

Re: Podświetlenie EL - jakie parametry
Hello Sebastian,

100V

Przemienny, kilkaset Hz.

Zależy od powierzchni świecącej. Dla kilkunastu cm^2 będzie zapewne
poniżej 1mA.

 RoMan
Re: Podświetlenie EL - jakie parametry

Ma mieć 0V średnio, czy może być nierówno?

Re: Podświetlenie EL - jakie parametry
Hello Sebastian,

Znane mi rozwiązania stosują symetryczne napięcie, bez składowej
stałej. Zobacz tutaj:
http://www.supertex.com/pdf/datasheets/HV823.pdf
http://www.contrans.pl/index.php?page=search&keyword=HV823&stype=1&x=0&y=0

 RoMan
Re: Podświetlenie EL - jakie parametry
Hello,

I jeszcze tu:
http://www.contrans.pl/index.php?page=store&cat16%3 jeśli wystarcza Ci
10cm^2

 RoMan
Re: Podświetlenie EL - jakie parametry

Znam ten układ z opisow w necie. Szukam w pierwszej kolejności jednak
rozwiązania na elementach dyskretnych. Jedyne co mi przychodzi do głowy
to trafo, bo na zwykłej przetwornicy chyba nie uzyskam symetrii, choć
widuję w sieci projekty wlaśnie asymetryczne, np tu:

http://www.nerdkits.com/videos/backlight/

Re: Podświetlenie EL - jakie parametry
Hello Sebastian,

Kosztem trwałości podświetlenia.

Na szybko nic bardziej sensownego niż dostępne od ręki układy
Supertexa nie znajdziesz. Chyba, że akurat trafisz na Allegro na
gotową przetwornicę. Ale przetwornica z transformatorem będzie
znacznie większa niż to, co możesz zrobić na Supertexach.

 RoMan
Re: Podświetlenie EL - jakie parametry

Gdzie można to kupić w detalu? Widze w contrans, ale cena absurdalna.
Potrzebuję koło 10 szuk.

Re: Podświetlenie EL - jakie parametry
Hello Sebastian,

Poza Contransem - nie mam pojęcia :(

Ale czego oczekiwałeś innego w detalu? Ciut tańsza jest seria 850/2/3
ale to max 10cm^2

To nadal detal.

 RoMan
Re: Podświetlenie EL - jakie parametry
Hello,

HV857 też jest tańszy i to jest 32cm^2

 RoMan
Re: Podświetlenie EL - jakie parametry

Przypomnialem sobie ze kiedys rozbebeszylem mala wage z allegro. Niestety n
ie przypominam sobie jak zrobiono przetwornice. Moze kup sztuke i popatrz n
a zawartosc.

Site Timeline