Podrobki IPD042P03L3

Czesc

Chyba udalo mi sie kupic garsc podrabianych IPD042P03L3.
Dostawa z Chin, nie pierwszy raz z tego zrodla,
ale te tranzystory po raz pierwszy. Nie wiem czy chinczyk
postanowil mnie przewalic na 30USD - chyba nie bo cale
zamowienie bylo sporo wieksze i nie pierwsze wiec raczej
nie chcialby tracic klienta...

Tak czy owak musze zweryfikowac sprawe niczym zrobie dym ;)

Podobno sprawa jest znana:
http://gallery.mikrokopter.de/main.php/v/MKBilder/IPD042P03L3_fake.jpg.html

http://www.fc00.de/mk_regler.htm - trzeba przewinac do multimetru ;)

Moje tranzystory wygladaja tak:
http://www.skanowanie.com.pl/tmp/IPD04P03L.jpg
Brak oznaczenia producenta, ksztalt obudowy troche inny.

Robilem pierwsze proby bez radiatora, przy 5-10A ale grzeja
sie doslownie po kilku sekundach do ponad 100stC.

Czekam na listonosza z klejem do radiatorow, jak zamontuje
radiator to dam mocniej w palnik... Tranzystor ma dawac
rade do 70A, choc wykorzystywany mial byc do max 30-40A.
Narazie wyglada na to, ze przy takim pradzie odparuje po
kilku sekundach ;(

Czy ktos moglby potwierdzic jak dokladnie powinien wygladac
taki tranzystor? Czy musi miec logo producenta etc?

No i pytanie pomocnicze - czy gdzies w kraju kupie choc
kilka sztuk oryginalnych na 100% tranzystorow?

Ps. Przyszedl listonosz ide zrobic probe z radiatorem.

Re: Podrobki IPD042P03L3
Z radiatorem wytrzymuja powiedzmy minute przy 15A
i "wybija" zabezpieczenie termiczne... Shit.

Re: Podrobki IPD042P03L3

Moja propozycja - sprawd藕 RDSon. Jak? Naladowac lub pod艂aczy膰 na sta艂e bramk臋 do

nominalnej warto艣ci (Vgs 15V pewnie) pod艂aczy膰 pr膮d z zasilacza z ograniczejniem

pr膮du, np. dla 1A lub lepiej wi臋cej pomi臋dzy 偶r贸艂o i dren i zmierzy膰 napi臋cie.
Te pojedyncze milivolty bezpo艣rednio na odpowiednich ko艅c贸wkach tranzystora.
Je艣li ten parametr jest kiepski to dalej nie ma co szuka膰. Powiem tylko, 偶e w
dobrych tranzystorach potwierdza si臋 RDSon zgodnie z dokumentacj膮.

Pozdrawiam

Re: Podrobki IPD042P03L3
Dzieki.

Chinczyk zareagowal blyskiem, do jutro ma dac znac co z tym robimy...
W sumie nie sadze zeby mnie przekrecil, raczej sam dal sie nabrac.

Re: Podrobki IPD042P03L3

Jak Ci si臋 chce i masz mo偶liwo艣膰 roz艂upa膰 t膮 podr贸b臋 oraz dobry
tranzystor, to by艣 por贸wna艂 wielko艣膰 struktury. Niekiedy wida膰 spor膮
r贸偶nic臋. Ja zamiast roz艂upywania pali艂em obudowy w ogniu na ma艂ej butli
gazowej. Plastik si臋 wypala i potem 艂atwo kruszy. Struktura zostaje
ca艂a. Tylko lepiej pali膰 na zewn膮trz bo potrafi nie藕le dymi膰.

Re: Podrobki IPD042P03L3

Gdy odlutuje z ukladow to bede palil i lupal ;)

Chinczyk zeznal, ze poniewaz nie handluje tymi tranzystorami
zbyt czesto to po moim zamowieniu wzial z dwoch zrodel co mieli.
No i jedno zrodlo sprzedalo mu podroby ;)

Mam nadzieje, ze te kilkanascie, ktore wyglada normalnie
bedzie faktycznie dzialac jak powinno...

Szczescie ze to prototypy, jakby mi tak sprzedal kilka tysiecy
sztuk to chyba musialbym sie wybrac w delegacje do Shenzen ;)

Re: Podrobki IPD042P03L3

Wszedzie mozesz kupic:) rolke 2,500. Niestety.

Co do oryginalnosci to pomierz, wez pod uwage ze jesli to bylo robione
na licencji przez kogo innego to rozklad oznaczen nie musi byc
identyczny. Z drugiej jednak strony mamy wzrost kreatywnosci:
http://elektronikab2b.pl/biznes/17330-podrobki--czterokrotny-wzrost-od-2009-roku

Re: Podrobki IPD042P03L3
Mo偶e by warto pomy艣le膰 i zrobi膰 jak膮艣 publiczn膮 list臋 takich element贸w,
dostawc贸w itp. M贸g艂bym to wrzuci膰 jako艣 na swoj膮 stron臋...

Site Timeline