Podłaczenie licznika

Cześć.

Głupia sprawa.

Jest sobie licznik. Taki:

No i spoko, tylko z obu schematów widać, że na obwodach prądowych są "cusie" o których nie wspomina instrukcja.

Przekładniki?

Jak wiec mam rozumieć dopuszczalny prąd 10A na fazę?

Zakładałem, może błednie, że tego typu licznik posiada pomiar prądu w środku.

Mógłby mi ktoś podpowiedzieć o co chodzi z tym schematem?

Jeśli miernik potrafi mierzyć prąd samodzielnie, to wtedy po co dodatkowe zaciski napięciowe? Wydawało mi się, że 6/7 zacisków było by wtedy wystarczające.

Reply to
heby

in <news:si8aae$mbh$ snipped-for-privacy@dont-email.me user heby pisze tak:

nom tak wygląda

może więcej nie "wyświetli" tylko 9.99A

no pozbyli się kłopotu z małej obudowy

ten ze schematu jest oddzielony galwanicznie.

Reply to
PiteR

To ja wiem, ale inne, identyczne z wygladu, mają opcję przepuszczania prądu. A tutaj przekładniki.

Może istnieje mozliwośc pracy "z przepuszczaniem" przez niego prądu roboczego, tylko instrukcja do d...?

Wydawało by się że 10A to 10A. Co najwyżej może się okazać, że zoptymalizowano separację tych wejśc w środku i muszą być oddzielone galwanicznie :/

Reply to
heby

in <news:si8b98$6g9$ snipped-for-privacy@dont-email.me user heby pisze tak:

otwórz obudowę, poszukaj zdjęć

przedzwoń te wejścia prądowe omomierzem

Reply to
PiteR

W dniu 2021-09-19 o 23:32, heby pisze:

Rzeczywiście nie narzuca się z tym, ale coś tam o przekładni CT wspomina.

No przecież ma.

Ale z czym problem?

No nie, bo to jest urządzenie przystosowane do pracy z przekładnikami zapewniającymi izolację galwaniczną, więc napięcia na nich nie dają żadnej istotnej informacji. Ba podanie tam jakiegokolwiek napięcia z boku może co nieco uszkodzić. Rozumiem Twój ból, też musiałem trochę się podszkolić z takich tematów, na szczęście zrobiłem to zanim kupiłem licznik.

Pozdrawiam

DD

Reply to
Dariusz Dorochowicz

Ok, liczyłem że to zwykłe dziadostwo ludzi piszących dokumentacje, sądząc po napianiu na odp... części dotyczącej modbusa ;)

No nic, miałem okazję go kupić za grosze i wykorzystać, ale w tej sytuacji pozwole sobie jednak nie wdepnąc w mało uzyteczny złom.

Reply to
heby

Czy taki znow klopot ... czytam instrukcje, czytam ... chyba jakas chinska. Ani nie napisali, ze przekladniki koniecznie, ani, że niekonieczne.

Podejrzewam, ze niekonieczne, ale .. lepiej sie upewnic :-)

No nie jest, bo ma podlaczenie pod napieciowe.

Sam prad miernikowi mocy/energii nie wystarczy, napiecie jeszcze potrzebne. No i jakies zasilanie, by dzialal ... bierze sobie z napieciowych.

J.F

PiteR napisał(a):

Przeca są liczniki 3F z pomiarem bezpośrednim. Ten jest do większej mocy. Raczej ciężko upchać do takiego licznika 6 połączeń na 2kA. 3 wejściowe i 3 wyjściowe.

Reply to
Astralny Rębajło

W dniu 9/20/2021 o 5:11 PM, Astralny Rębajło pisze:

Boczniki na 2kA też nie są małe... Mam gdzieś bocznik 2kA 60mV to dobre 8kg wagi i pół cegłówki objętości jeden oraz 120W strat na maksymalnym prądzie...

Reply to
Rutkowski, Jacek

in <news: snipped-for-privacy@40tude.net user J.F pisze tak:

trzeba szkolenie u nich wykupić za 780zł + vat

ilekroć coś podejrzewałem w pracy inżynier wygrywał tylko, że mu się tak narysowało :)

acha

Reply to
PiteR

Albo kupic inny licznik.

Wyglada jednak na to, ze licznik potrafi troche amperow zmierzyc bezposrednio. Tylko czy moga byc na wysokim potencjale sieci ?

J.F

Może są w zestawie te przekładniki? A nie możesz zadzwonić do nich i dopytać? Nie ma w ogóle działu technicznego ani serwisu - darował bym sobie.

Reply to
Mirek

Nie kupuje ze sklepu, tylko "od kogoś". Nie ma. Sprawdziłem też, że tanie nie będą + straty.

Po jakosci istrukcji przypominającej "Istrustion Manuel" z chin, raczej nie warto.

Reply to
heby

Przekładniki.

Jako zakres pomiaru prądu przez licznik. Przekładniki sieciowe zazwyczaj pracują na znamionowym prądzie wyjściowym 5A...

Posiada, ale niekoniecznie na potencjałach L - stąd przekładniki zapewniające izolację przy okazji mnożnika.

Żeby nie mierzyć na wysokim potencjale i przenosić to na potencjał niski. Dla układu mnożącego potrzebujesz sygnałów wejściowych na poziomie zbliżonym do N, jako potencjałem odniesienia. Możesz to osiągnąć albo stosując wewnętrzne przekładniki prądowe, które potem niekoniecznie dobrze pracują z zewnętrznymi albo stosując rezystory pomiarowe na potencjale odniesienia i bezwzględnie stosując izolację przekładnikami. Ale to powinno być opisane w instrukcji.

Dodatkowo, przy 10 zaciskach masz możliwość użycia zwykłego licznika do pomiaru mocy biernej - choć to nie jest dokładna metoda.

No ale jesli tak nie wolno - to chyba powinno byc wyraznie napisane. A jak wolno ... to tez wyraznie :-)

No wlasnie ... czyli takie "zwykle liczniki elektroniczne" maja w srodku przekladniki?

J.F