podlaczenie kablowki do tv, magnetowidu i nagrywarki dvd

witam,
Uprzejmie prosze o pomoc w jak najlepszym doprowadzeniu sygnalu z analogowej
kablowki do urzadzen: plazma - magnetowid - nagrywarka dvd

w chwili obecnej mam to spiete "szeregowo", najpierw dvd, pozniej magnetowid
a za nim tv. Takie polaczenie mnie nie satysfakcjonuje - widac roznice w
obrazie na tv kiedy przewod antenowy doprowadzam bezposrednio do tv a kiedy
przechodzi on przez dvd i magnetowid.

W jaki lepszy sposob mozna by to rozwiazac? Polaczenie typu gwiazda? Nie
chcialbym kupowac rozgaleziacza + zarabiac przewodow jesli taka konfiguracja
jest z natury gorsza - nie wiem czy sygnal po rozdzieleniu nie bedzie zbyt
slaby. Co prawda w piwnicy kablowka zainstalowala mi wzmacniacz.

Ciekaw jestem Waszych rozwiazan i pomyslow - z gory dziekuje

pozdrawiam,
Przemek

Re: podlaczenie kablowki do tv, magnetowidu i nagrywarki dvd

jak zastosujesz dobry rozgałęźnik sygnału, to spadek będzie
niezauważalny, a efekt najlepszy, każde z urządzeń dostanie taki sam sygnał.

pawell

Re: podlaczenie kablowki do tv, magnetowidu i nagrywarki dvd

Ciekawe jest to, co piszesz :-). Spadek będzie teoretycznie 3-krotny, a w
praktyce jeszcze większy. Najlepszy rozgałęźnik 3-drożny jaki stosowałem
tłumił (na papierze) 5,7 dB, a w praktyce ok. 6 dB, czyli sygnał wychodził 4
razy słabszy...

To akurat prawda, z tym że sygnał ok. czterokrotnie słabszy ;-). Zakładając
że operator wpuszcza do klienta sygnał o poziomie "wystarczającym", to po
zastosowaniu rozgałęźnika x3 raczej na TV pojawi się już lekki szum...

Re: podlaczenie kablowki do tv, magnetowidu i nagrywarki dvd

jakoś stosuje i spadek na dobrych rozgałęźnikach mam mniejszy,
w każdym bądź razie miałem tak i było dobrze i to rozdzielone na
cztery.

pawell

Re: podlaczenie kablowki do tv, magnetowidu i nagrywarki dvd

Mierzyłeś czy oceniasz "organoleptycznie"? ;-)

Re: podlaczenie kablowki do tv, magnetowidu i nagrywarki dvd

Jakimi kablami łączysz urządzenia? Takimi, które są w zestawach z DVD i
magnetowidem? Zmień je na lepsze z podwójnym lub potrójnym ekranem (trudno
kupić je w przeciętnych sklepach).
Drugą możliwością są słabe modulatory w DVD i magnetowidzie, które produkują
dodatkowe zakłócenia.

yabba

Re: podlaczenie kablowki do tv, magnetowidu i nagrywarki dvd

Tak z ciekawości zapytam: po czorta Ci magnetowid? Na dodatek wpięty na
stałe do tego układu?

I będziesz widział, bo i VCR, jak i DVDR w torze antenowym mają
"wzmacniacze", z reguły kiepściutkie :-). Jak połączysz dwa takie kaskadowo
to efekt będzie mizerny. Dodatkowo może się zdarzyć że modulatory w VCR i
DVDR pracują na bliskich kanałach i mogą się zakłócać, a że są to mod.
dwuwstęgowe to zakłócanie jest prawie pewne :-). Po takich przejściach
sygnał na wejściu TV musi być drętwy...

To akurat w Twoim przypadku najlepsze rozwiązanie, ale wstaw rozgałęźnik
aktywny. Oczywiście zakładając że sygnał z kabla ma w miarę dobrą jakość.
Kol. Pawell w sumie dobrze Ci poradził i mam nadzieje że nie ma mi za złe
żartów ;-). Tylko rozg. pasywny za dużo Ci stłumi. A aktywny jeśli już
będziesz kupował to dobrej marki i o małym wzmocnieniu, rzędu kilku dB.

Żebyś się nie zdziwił ;-). Podpięli Cię przez odgałęźnik o mniejszym
tłumieniu i tyle ;-). Tylko tak szumnie zostałeś poinformowany że
"zainstalowali CI wzmacniacz" ;-)

Re: podlaczenie kablowki do tv, magnetowidu i nagrywarki dvd
Dziekuje wszystkim za porady.
Dlaczego mam wpiety magnetowid? Czasami musze cos nagrac z telewizji dla
rodzicow na vhs i dlatego wlasnie jest wpiedy magnetowid do kablowki.

Co do rozglaeznika aktywnego - to czy na tej stronie:
http://www.satserwis.pl/oferta/index.php?grupa19% jest cos co powinno wg Was
byc dobrej firmy i miec male wzmocnienie? Male tzn ile? ok. 10 dB? Jesli
dysponujecie modelami konkretnych urzadzen - bardzo prosze o sugestie.
Ewentualnie, gdzie w Warszawie mozna znalezc dobry sklep z tego typu
asortymentem?

Przemek

Re: podlaczenie kablowki do tv, magnetowidu i nagrywarki dvd

To jedyny powód? Nie lepiej nagrywać na DVDR i potem przez euro zgrać na
kasetę? W ten sposób wyeliminujesz VCR z tego układu, podłączając go na
chwilę tylko wtedy, gdy będzie potrzeba :-). Ale to już Twoja sprawa...

Odpuść sobie Badmora, lepiej poszukaj tego lub podobnego Telmoru:
http://www.telmor.pl/pl/offer/185

Max. 10 dB. Sens rozgałęźnika aktywnego jest taki, że jego wzmocnienie
powinno mniej więcej pokryć straty wynikające z rozdzielenia sygnału.

Site Timeline