podlaczenie impulsatorów do Atmega8

Robię sobie takie urządzenie :
na procesorze ATmega8  sterowanie czterema potencjometrami cyfrowymi
za pomocą pilota RC5 oraz ręcznie za pomocą impulsatorów i jeszcze parę
innych drobnych funkcji.

Zastanawiam się jak podłaczyć 4 impulsatory do procka tak aby nie dokładać
dodatkowej elektroniki
i żeby uzyć jak najmniejszej liczby pinów.

INT0 oraz timer 8 bitowy zająłem na pilota RC5.
Potencjometry chcę sterować po i2c.
Potrzebuję jeszcze 5 wolnych pinów do sterowania LCD i 5 do pozostałych
urządzeń.
Z LCD mogę zrezygnować chociaż w sumie by się przydał do testowania.

Zostaje INT1, timer 16 bitowy oraz reszta pinów  poza XTAL.

A dlaczego Atmega8 ?  Mam tego trochę w pudełku ....

kk

Re: podlaczenie impulsatorów do Atmega8

No to szkoda... Nie ma PCINT :)... Ja impulsator obsługiwałem tak, że
jedno wyprowadzenie dawałem na INT, a drugie na jakiś pin... jak
przychodziło przerwanie, to sprawdzałem, co jest na tym drugim pinie i
już znałem kierunek. Działało to dobrze, poza sytuacjami "lekko
przekręcić i puścić", no ale to szczegół.
W Twoim wypadku pozostaje albo polling, albo dodatkowe diody i do
sygnału INT...
Tak czy siak - nie zmieścisz się w ilości pinów :D... Potrzebujesz ich 8
niestety... i raczej ciężko będzie to obejść bez dokładania czegoś na
zewnątrz :(...

  Konop

Site Timeline