Podświetlanie LED z LCD 9"

Mam ledowe podświetlanie ekranu LCD, z EEE 901, świeci. Ale nie mam pojęcia jak mocno powinno świecić (bez LCD, bo był rozbity w pył), ani jaki prąd może to mieć dopuszczalny... Ma ktoś pomysł jaki prąd może takie podświetlanie łykać? Jak go wyznaczyć? Zrobiłbym z tego coś pożytecznego, a tak leży i się zastanawia...

Reply to
BartekK

A jakiej wielkości tam są LEDy? Jeśli masz pełną nazwę, to powinno dać się znaleźć dokumentację, i parametry podświetlenia będą wprost napisane lub da je się określić.

Reply to
EM

W dniu 2011-03-14 08:23, EM pisze:

Tam jest 8 zestawów po 3 ledy w szereg, w obudowach mniejszych niż plcc2 (coś wielkości opornika 1208 tylko wyższa, biała plastikowa jak plcc2), przy 9V bierze całość około 100mA (/8 = 12,5mA/diodę czyli dość realnie). Ale przy 300mA też świeci i to dużo jaśniej ;) i tendencja jest dość liniowa (prąd/jasność na oko) więc nie mam wrażenia jakbym wchodził już w obszar "te diody więcej nie pociągną"...

Reply to
BartekK

W dniu 2011-03-14 20:32 BartekK napisał(a):

Mierz temperaturę i spokojnie powoli podkręcaj prąd. LEDy nie padają nagle tylko wcześniej sporo się grzeją.

Reply to
Adam Dybkowski