Podkładki pod tranzystory mocy

Kiedyś, gdy używało się mikowych podkładek pod tranzystory mocy, smarowało się je obustronnie jakąś pastą. Teraz mikowych nie uświadczysz, sprzedają jakieś z folii plastykowej. IMO też wypadało by je smarować. A jak wy stosujecie?

Reply to
Jacek Maciejewski

użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

Lata temu gościu (może jaki handlowiec) z tej strony

próbował mi wcisnąć właśnie podkładki mikowe.

Chyba adres zmienili, bo na opakowaniu mam właśnie ten stary adres Burdzińskiego 5, 03-480 Warszawa, mazowieckie

22 619 07 33 jak tam jest musisz sam drążyć temat.

Tak ogólnie to Macajew coś ściemniacie, nie wiem czy nie nagminnie:)

szalaput.kleska.alfred

Jacek Maciejewski pisze:

Podkładki z przemianą fazową (bez smarowania), laminat IMS oraz integracja chłodzenia z elektryką -- elementu SMD niekoniecznie trzeba używać jako SMD, jeśli się w okolicy i tak pałęta jakiś kawałek blachy.

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

W dniu 07.03.2020 o 01:36, Piotr Wyderski pisze:

A jak je dociskasz? Bo śrubką to nie bardzo.

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz

Śrubka z szeroką podkładką. W przypadku obudów TO247 i TO3P nie miałem z tego powodu żadnych problemów.

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Dnia Sat, 7 Mar 2020 01:36:06 +0100, Piotr Wyderski napisał(a):

Co to jest, u licha? :) Dasz jakiś cynk do opisu zjawiska leżącego u podstaw lub do metody rozpoznania takiej podkładki?

Reply to
Jacek Maciejewski

Używam takich:

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Miałem tego typu podkładki z politereftalanem, zdobyczne, nieznanego producenta. Po kilkuset cyklach grzania/chłodzenia luzowały się i tranzystory się gotowały.

Pozdrawiam, Paweł

Reply to
Paweł Pawłowicz

Doświadczeń Ci u nas dostatek, ale i te przyjmuję jako wróżbę zwycięstwa. ;-)

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Dnia Sat, 7 Mar 2020 22:32:21 +0100, Piotr Wyderski napisał(a):

Mało coś dokładne to wytłumaczenie zasady działania. Na ile zrozumiałem, te podkładki nie wymagają past, co by się pokrywało z tym co widzę w tym czy owym ustrojstwie. Ale jakoś nie mam zaufania do tego. Ten plastyk jest miękki, każdy plastyk płynie, więc toto musi się luzować po jakimś czasie.

PS. Ten pdf kopiuje się bez znaków spacji miedzy słowami, co skutecznie uniemożliwia posłużenie się tłumaczem góglowym :)

Reply to
Jacek Maciejewski

Nie wpadłem na to, że co parę miesięcy muszę dokręcać śrubki ;-)

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz

Widocznie rozwiązanie jest niekompatybilne ze śrubkami. Pewnie trzeba stosować jakieś sprężyste dociski. P.G.

Reply to
Piotr Gałka

Od jakiego czasu stosujesz te podkładki? To w kwestii wróżby, bo u mnie jednak tak koło dziesięciu lat działało. Jak często urządzenia są włączane i wyłączane?

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz

Stosuję je od około 5 lat, urządzenia są włączane stosunkowo rzadko (sprzęt pomiarowy, m.in. sztuczne obciążenie). Generalnie staram się nie stosować ani elementów THT, ani osobnych radiatorów, więc to nawet u mnie jest nisza. Jak już mam radiator, to on najczęściej pełni dwie--cztery funkcje (termiczną, elektryczną, mechaniczną, magnetyczną).

Pozdrawiam, Piotr

Reply to
Piotr Wyderski

Czyli wszystko przed Tobą ;-) Jeśli masz dostęp do tych zabawek, zajrzyj czy śrubki są odpowiednio dokręcone. Warto wiedzieć.

P.P.

Reply to
Paweł Pawłowicz [kropka] pl