Podgrzewanie myszy

Może ktoś sie uśmiechnie z tego powodu ale prawda jest taka że nawet
mimo 22*C marzną mi dłonie (tzw. grabienie dłoni) szczególnie jak długo
używam myszy.
Stąd umyśliłem sobie żeby do myszy włożyć drucik oporowy albo coś w tym
guście pytanie tylko skąd zasilać? Port USB wiele W nie da bo jedynie
2W. wiec może z zasilacza ale jak zrobić by nie namnożyć kabli do myszki
a wykorzystać 5V tylko zwiększyć wydajność prądową, domyślam sie ze
połączenie 5V z USB i 5V z zasilacza może uszkodzić płytę bo wszak nie
na darmo jest tam ograniczeni do 0,5A.

Ewentualnie, jak powinna wyglądać (być zrobiona) grzałka do myszy?

Re: Podgrzewanie myszy
Zawsze możesz sobie zrobić przejściówkę kabelka USB
taką, że będzie przepuszczać tylko masę i dwa druty danych
z komputera a masę i +5V wpuszczać w myszę z zewnętrznego
zasilacza, lub nawet z zasilacza tego samego peceta...

Jak jesteś bardzo zdolny to możesz nawet przerobić
płytę główną peceta tak aby przeciąć ścieżkę +5V idącą
do gniazdka USB, tą z ograniczeniem do 1/2A i podłączyć
tam drutem pełne +5V z zasilacza.

Re: Podgrzewanie myszy

Jesli bez myszki Ci nie marzna to rozwiazanie pt. ogrzewanie tylko uspi
Twoja czujnosc. Byc moze blokujesz sobie przeplyw krwi - skutki moga byc
oplakane. Na dzien dobry lepiej zastanowic sie czy nie przyjmujesz zlej
pozycji, poszukac dobrej podporki pod nadgarstek itp.

Re: Podgrzewanie myszy

Widziałem gdzieś w sieci :
- podgrzewacz kubka z kawą na USB,
- podgrzewane "króliczki" na USB - to na nogi gdy komuś marzną stopy,
- rękawiczki na USB - też chyba podgrzewane
ale ciepłej myszki jeszcze nie widziałem - to nadaje się do opatentowania.

Czyli można.

A sam kiedyś byłem świadkiem szybkiego stopienia i odparowania izolacji z
tasiemki gdy to odwrotnie podłączyłem wtyk kabla USB do karty.
Gniazdo było zamontowane na obudowie, no i +5V spotkało się z masą przez
blachę PC-ta.
Ciekawe, bo padło zasilanie jednego portu, a cztery pozostałe funkcjonują
nadal.

http://gadgets.fosfor.se/the-top-10-weirdest-usb-devices-ever /

Re: Podgrzewanie myszy

Myszy z podgrzewaniem też nie widziałem, ale z wiatraczkiem chłodzącym, to
i owszem. Kupiona za kilkanaście złotych w MediaMarkcie. Tutaj jest podobna:
http://inventorspot.com/articles/usb_cooler_mouse_its_the_cooler_mouse_15948

Ten pomysł powinien mieć przed sobą lepszą przyszłość, bo przecież klimat
nam się ociepla, nie ochładza, więc po co ogrzewanie do myszy.

Re: Podgrzewanie myszy

Kurde i bedzie potrzebne "Chłodzenie myszy zasilane z USB"  jak by co to
ja to pierwszy wymysliłem he he :-).
AK

i jeszcze
"mysz z podpórką nadgarstka",
"mysz z monitoringiem krazenia krwi"
"mysz samojeżdżąca"
"mysz wzrokowa" tylko jak klikać aha mruganiem można przecież.
starczy :-), raz mrugam "Wyslij" i "Raz na krzyzyl"

pozdrawiam
AK

Re: Podgrzewanie myszy

http://www.heatedmouse.info /

Mirek.

Re: Podgrzewanie myszy

5V i 0.5A to 2.5W - to nie byłaby wcale taka mała moc w niewielkiej
objętości myszy.
2 waty też może wystarczyć:
wstaw 2-watowy rezystor 12 omów albo lepiej równolegle 4 szt po 47omów/0,5-
1W, umieść tak, by nie wytopić gdzieś dziury w obudowie i nie usmażyć
elektroniki.

Re: Podgrzewanie myszy

A może wykorzystać ciepło procesora? Przewód łączący mysz z rurkami
na ciepłą wodę i wymiennik ciepła na procesorze (do nabycia w każdym
sklepie dla graczy komputerowych). Jeśli komputer stoi na podładze,
to mógłby zadziałać obieg grawitacyjny. Jakie by to ekologiczne było!

-- Jarek

PS
Trzy ostatnie zimy ogrzewałem pokój komputerem. W tym roku musiałem
zamontować cztery żeberka.

Re: Podgrzewanie myszy

1)wizyta u lekarza.
mozliwe problemy z krazeniem, niedobor witaminy pp, poczatek miazdzycy
naczyn, anemia, powiklania np. palenia papierosow, etc.

podgrzewanie myszki tylko zamaskuje byc moze b. powazny problem (nastepny
bedzie zawal, albo niedokrwienie mozgu, a to juz powazne sprawy...)

2)zwykla zaroweczka - rozwiazac tylko problem 'startu' bo zimna moze
spowodowac ze komputer wylaczy port usb. ale imho zamiast sie bawic - punkt
1.
--

Re: Podgrzewanie myszy

Od siedzenia przed kompem to normalne ale mam kiepskie warunki
termiczne, stopy trzymam na lodowatej podłodze (około 10*C) wiec mi
zimno jak również w inne części ciała takie jak czubek nosa, druga dłoń,
kolana.
  niedobor witaminy pp, poczatek miazdzycy

nic z tych rzeczy bo nie pale, wiek jeszcze nie wskazuje na jakieś
zaawansowane choroby, po prostu jak długo siedzę przed kompem to mi robi
sie zimno w chodne punkty na ciele.

tyle ze czuje dłonią lodowata myche.

Re: Podgrzewanie myszy

To może futerkiem obszyć?

Re: Podgrzewanie myszy

czemu nie:
http://www.youtube.com/watch?v=U5jzCJm-T9I#t=0m21s

:)

Qwinto

Re: Podgrzewanie myszy

rękawiczka bez palców?

e.

Re: Podgrzewanie myszy
Hello Osadnik,

No to zacznij od podgrzewanej maty pod nogi. Na przykład od
elektrycznej poduszki. Pobiera to minimalną moc a zapewni Ci komfort i
_zdrowie_.

Re: Podgrzewanie myszy

A4Tech GLASER 76D. Dałem 40PLN w MediaMarkt, jeździ po wszystkim a do
tego chłodzi lub grzeje :)

Re: Podgrzewanie myszy
A nie prościej kupić podgrzewaną mysz, klawiaturę lub podgrzewane rękawiczki na
USB?

http://www.emetro.pl/emetro/1,82493,6011584.html
http://www.gizmos.pl/index.php/2008/04/02/podgrzewana-myszka /

Re: Podgrzewanie myszy

Ech, gdzie te czasy gdy spectrum 128 mialo wbudowany kaloryfer do
grzania raczek.

Dzis trzeba notebooka kupowac :-)

J.

Re: Podgrzewanie myszy