Początki z avr-libc, avr-gcc pod Linuksem

Witam!

Przymierzam się do programowania AVRów pod Linuksem. Zanim jednak zacznę rzeźbić w hardłerze czytam różne manulale, FAQi, tutoriale...

Jednak w żadnym z nich nie jest konkretnie powiedziane co należy i co przydałoby się mieć zainstalowane w systemie.

Z tego co wywnioskowałem ze stron www konieczne są: * avr-gcc - kompilator * avr-libc - zestaw bibliotek * uisp - programator

Czy jeszcze coś mi potrzeba? Może przydałby się jakiś symulator? ...żeby zbyt szybko nie zniszczyć procka -- 1000 zapisów to dla początkującego pestka! ;) Może jakiś debugger?

Bardzo proszę o rady. I linki.

Pozdrawiam, Przemek

Reply to
voice

Musisz jeszcze mieć zainstalowane avr-binutils. Ewentualnie avrdude zamiast uisp - wydaje się, że avrdude jest bardziej rozwojowy.

Np. VMlab (+ wine), ale symulatory to dla mięczaków 8-)

W nowszych typach 10000.

JTAG ICE + gdb + graficzna nakładka (insight, ddd)

Jeżeli Cię na to stać to polecam zakup STK500, no chyba, że masz jakiś inny programtor równoległy do AVR to ewentualnie można kupić inną tańszą karte prototypową np. z Propoxu.

Sporo odpowiedzi znajdziesz przeglądając forum AVR GCC na

Pozdrawiam,

Reply to
Artur Lipowski