Pobór prądu z Vc z HD44780

Czołem,

Szukałem, ale jakoś znaleźć nie mogę. Ile prądu pobiera typowy wyświetlacz
oparty na HD44780 z pinu Vc (pin 3 - regulacja kontrastu)? Chcę tam wrzucić
MCP4019 (tam jest drabinka pięciu rezystorów 1k, więc sama z siebie bierze
1mA) i nie wiem czy max 2.5mA wystarczy.

Pozdr.

--
http://www.gophi.pl /

Re: Pobór prądu z Vc z HD44780

Myślisz, że wszystkie wyświetlacze oparte o ten sterownik potrzebują
jednakowego prądu do sterowania kontrastem?

Re: Pobór prądu z Vc z HD44780

Podejrzewam że jest jakiś rząd wielkości, w końcu zasada działania jest jedna.

--
http://www.gophi.pl /

Re: Pobór prądu z Vc z HD44780

Ten prąd mocno zależy od powierzchni wyświetlacza.
Może być poniżej 1mA przy malutkich wyświetlaczach 2x16, a przy dużych
4x20 sięga kilku(nastu) mA.

Re: Pobór prądu z Vc z HD44780

Mam malutki 2x16. Dzięki :)

--