pobór prądu przez kamerę IP

Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

[..]

W skrócie (bo już nie chce mi się teoretyzować): Twierdzisz że moja propozycja nie zadziała?

Reply to
AlexY

Dnia Tue, 21 Aug 2012 09:01:06 +0200, Adam napisał(a):

Pod warunkiem, że w interesującym nas polu nie będzie pojawiał się cień (od słońca lub latarni ulicznych) rzucany przez drzewa albo podobne obiekty, poruszające się pod wpływem wiatru. Wówczas wykrywanie ruchu można sobie wsadzić... gdzieś. Do kamer zewnętrznych są dedykowane czujki PIR - taki duet spisuje się znakomicie ale czujka swoje też kosztuje.

Reply to
badworm

Użytkownik badworm napisał:

Prosta analityka wykrywająca ruch po dobrym ustawieniu całkiem poprawnie sprawdza się jako sterowanie rejestracją obrazu. Trochę gorzej oczywiście z użyciem w bardziej zaawansowanych systemach dozorowych z podejmowaniem decyzji - ale w lepsze kamery to się wgrywa specjalistyczne moduły analityk firm trzecich potrafiące naprawdę wiele. tyle że sama licencja na taka analitykę kosztuje więcej jak tania kamerka z dolnej półki...

Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

Ale on chciał na rympał dwie pary wykorzystać po swojemu - i ma rację, nie ma tematu. Albo używa PoE czy HiPoE, albo po swojemu robi pobranie zasilania z odczepu centralnego na pierwotnym uzwojeniu transformatorków separujących co jest prawie równoznaczne ze zbudowaniem układu PoE. Inaczej (tak jak myślał) będzie chodziło albo i nie.

Dnia Mon, 27 Aug 2012 09:44:04 +0200, "Dariusz K. Ładziak" napisał(a):

W moim przypadku ta prosta analityka poległa z kretesem - na bazie informacji z niej rejestrator miał przekazywać sygnał do modułu powiadamiającego SMSami. Bardzo szybko ich odbiorca zażądał wyłączenia tej funkcji bo wystarczył niewielki wiatr by kamera wykrywała ruch cienia. Do tego dochodziło przemieszczanie się cienia w zależności od pory dnia, co nie pozwalało wykorzystać maskowania określonych obszarów obrazu. Z tego, co się potem dowiedziałem, to taka prosta automatyka wykrywania ruchu nadaje się tylko do pomieszczeń zamkniętych. Natomiast wspomniane przeze mnie czujniki PIR (kosztujące góra kilkaset zł) ponoć spisują się naprawdę dobrze - zresztą zostały stworzone do współpracy z kamerami.

Reply to
badworm

Użytkownik badworm napisał:

Alarmy z analityki to można kierować do opłacanego ochroniarza - bierze forsę więc wie dlaczego ma odróżnić czy to ptaszysko, kot czy pająk siec na okienku obudowy rozpiął (przypadki jak najbardziej autentyczne). Koncepcja że każdy alarm będzie odrywał od aktualnego zajęcia człowieka nie zajmującego się etatowo nadzorem jest z gruntu chybiony. A analityka musiała być albo tania albo zupełnie po amatorsku postawiona

- dobra i dobrze zestrojona potrafi wiele ale niestety wymaga ciągłego podstrajania (najwięcej przez pierwszy rok, potem w miarę zmian w otoczeniu trzeba reagować... Nie da się w kwietniu postawić i mieć pewność że w grudniu będzie dobrze.

Użytkownik "Michał Pysz" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:k0sqd1$ts5$ snipped-for-privacy@srv.cyf-kr.edu.pl...

Mam kamerkę Acti 7321 i ona ma zasilacz 12V/1,5A. Watomierzem zmierzylem i pobiera 12W, ale ma grzałkę, która obecnie nie działa. Przy skrętce ok. 30m zasilacz seryjny nie dawał wystarczającego napięcia (7,5V było w kamerce) więc podpiąłem zasilacz od laptopa na 19V i kamerka działa OK. Kamerka ma zasilanie +12V DC lub 24V AC, ma też PoE. Ale lepszą mam w pracy, TP-Link TL-SC3171, według mnie ma lepszy obraz, lepszy soft, działa z każdą przeglądarką a nie tylko z IE (Acti), ja zapłaciłem za nią 375zł + obudowa zew. 70zł.

Reply to
nom