pobor mocy przez wzmacniacz

czesc mam lamerskie pytanie. kupilem sobie wzmacniacz, ktory pobiera niby 270W. Troche sie przerazilem. Jak na to patrzec - czy jest pobor szczytowy, tak jakbym rozkrecil go na maxa, czy staly? Mam zwyczaj czestego zasypiania przy muzie i czesto urzadzenia sa wlaczone do rana i nie wiem czy nie bede musial zmienic tego nawyku, jesli to staly pobor mocy;) pozdrawiam melok

Reply to
greer

taki wzmak grający "do poduszki" pobiera góra kilkanaście waciaków. Te 270W to pewnie PMPO, czyli Przerażająca Moc Powodująca Omdlenie...

Reply to
BoDro

Nie badz taki spokojny - Technics zdaje sie lubial klase AA, cokolwiek to znaczy.

Dotknij go na gorze po dluzszym czasie niezbyt glosnego grania.

270W to jednak troche grzeje. Albo spojrz na licznik.

Ale to jest klasa B.

A porzadny audiofilski wzmacniacz ma byc w klasie A i brac 630W na okraglo :-)

J.F. <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał(a):

Klasa AA znaczy , że do kilku watów mocy wyjściowej jest klasa A (ze stałym poborem prądu) a potem do kilkudziesięciu watów jest klasa B. Wmak

Reply to
Wmak