Pobór mocy dyktafonu po jego niby wyłaczeniu.

Witam! Znalazłem się w posiadaniu dyktafonu firmy Alba (wiem, że to ch.... marka), który po wyłączeniu go pobiera jeszcze prąd o natężeniu około 3 mili Amperów. A zauważyłem, to bo rozładowały się po mniej niż 2 tygodniach baterie alkaiczne AAA mimoże dyktafon był używany tylko próbnie. Wsadziełm miernik miedzy baterie, a zestyki dyktafonu i pokazało się coś 3 mA. Po załączeniu pobiera kilkanasie mA. Przy włączonym głosie (odtwarzaniu) nie mierzyłem. Dodam, że wyłacznik jest tam elektroniczny, a nie mechaniczny. Przy włanczaniu trzeba naciskać klawisz przez kilka sekund aby się wyłaczyła abo włączył.

W zwiazku z tym mam pytania co moze być powodem tego dużego w sumie poboru mocy? Czy można to jakoś naprawić domowym sposobem? EW. na co zwrócić uwagę przy oglęzinach?

Rady typu wyjmowanie baterii czy załozenie dodatkowego mechanicznego wyłącznika - znam.

pozdrawiam - Janusz

Reply to
sofu

Ale czego oczekujesz ? Że dokonamy grupowej analizy spartolonego przez producenta układu ? I w dodatku podpowiemy jak to poprawić jednym rezystorem ? Tak się nie da - możesz oczywiście to poprawić konstruując własny układ realizujący to odcięcie, a potem włączając go do reszty urządzenia, ale to jest na tyle dużo zabawy, że sensu żadnego w tym nie ma.

No, to znasz już jedyne racjonalne rozwiązania. Chyba, że to urządzenie kosztuje 10.000 , to wtedy warto się w to bawić.

Reply to
sundayman

Użytkownik "sundayman" snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:itnmeq$pbs$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

-----------

Masz racje w całej rozciagłości. Rozebrałem ten dyktafon i myślę, że tam się nie da nic zrobić z tym. Za mało miejsca, żeby cos kombinować choćby zabawowo i samo urządzenie nie jest warte zachodu. Jestem ciekawy tylko co tam się mogło stać? Ale to już chyba pozostanie słodką tajemnicą Alby? Osobiście, to nawet nie wiem jak jest realizowane takie odcinanie zasilania przy obecności napięcia.

Pzdr. Janusz

Reply to
sofu

W dniu 20.06.2011 20:46, sofu pisze:

Jest więcej takich urządzen :-) Ja już mam dwa takie - jedno to waga elektroniczna, a drugie to suwmiarka elektroniczna - w obu zastosowałem malutki mikro-wyłącznik do odcinania zasilania, bo bez tego zżerały baterie w ciagu miesiąca - mimo oczywiście niby-wyłaczenia ;-) Dla producenta to jest oczywiście wygodniejsze (stosowanie soft-power-off), bo mniej mechaniki ma w urządzeniu, jak również dla producenta baterii :-), ale użytkownik jest już mniej zadowolony. Podobna zresztą sytuacja jest jeśli chodzi o wyłaczanie napiecia

230V....Wszyscy jak ognia unikają stosowania wyłaczników mechanicznych po stronie 230V. Transformatorek wyposażony jest w bezpiecznik termiczny - i to jest głowne zabezpieczenie urządzenia, a wyłącznik jest po stronie wtórnej.....
Reply to
Jacek Domański

Użytkownik "Jacek Domański" snipped-for-privacy@NOSPAMchello.pl napisał w wiadomości news:itpkne$n8g$ snipped-for-privacy@news.net.icm.edu.pl...

Ja miałem tak z łazienkową waga elektroniczną, że pożerała baterie. No i teraz z tym g... . Myśle, że to jest niezamierzony efekt jakiegoś uszkodzenia, źle wykonanego układu scalonego lub cos w tym rodzaju? Kupiłem inna wagę (innej firmy) i zużycie mniejsze niż samorozładowanie się baterii. I tutaj z tym dyktafonem myślę, że to jakiś wadliwy element: być może scalak?

pzdr.Janusz

Reply to
sofu

Użytkownik "sofu" snipped-for-privacy@o2.pl napisał w wiadomości news:itqk52$fk7$ snipped-for-privacy@node2.news.atman.pl...

Zapewne tak, bo miałem już do czynienia z klawiaturą bezprzewodową, która po 10 miesiącach użytkowania nagle zaczęła rozładowywać baterie w ciągu tygodnia, poza tym funkcjonowała normalnie.

Reply to
Marcin Wasilewski