Płytki w stylu retro ;) - Page 2

Re: Płytki w stylu retro ;)

Wyklejanie daje scieżki równej szerokości, prawie jak z normalnego
programu do projektowania. Mnie chodziło bardziej o taki efekt:

http://oldradio.pl/ilustracja/2382775161/VEF_VEF-242.html

Łatwe do uzyskania przez pomalowanie reczne, a bardzo pracochłonne w
programie. Pewnie to robili tuszem w powiększeniu, albo przy prostych
płytkach w naturalnej wielkosci.
W sumie chyba trzeba w programie zrobić same punkty, a sciezki domalować
ręcznie redisówką. Oczywiście jak komuś zależy ;)

--
Cezary Grądys
snipped-for-privacy@wa.onet.pl

Re: Płytki w stylu retro ;)

Pomóżcie odświeżyć moja pamięć. Jak przez mgłę kojarzę jakiś program
TV, gdzie pokazywali proces 'malowania' - na początek duży arkusz kalki
na desce kreślarskiej, punkty (otwory), łączenie liniami, kontury,
gumowanie, poprawianie. Wszystko w powiększeniu x5..x10. Na to chyba
kolejna kalka - kolejna warstwa (elementów? druga warstwa miedzi?). O
ile pamiętam styl był jak w powyższym linku.

--
Michał

Re: Płytki w stylu retro ;)

W jednym z odcinków Sondy bylo pokazane jak się robi płytki ale tam było
wyklejanie ściezek tasmą, tez w powiększeniu.

--
pgw

Re: Płytki w stylu retro ;)
Powitanko,

A pamietasz moze tytul tego odcinka?
BTW polecam niedawno wydana ksiazeczke M.Siudyma o Sondzie.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
Re: Płytki w stylu retro ;)

Bardzo prawdopodobne. Może i wyklejane były, ale w sporym powiększeniu.

--
Michał

Re: Płytki w stylu retro ;)
program w

Mogę opisać jak to było w mojej pierwszej pracy. Mielismy kalkę w kratkę
na której rysowało się punkty lutownicze i ścieżki kolorami. Jeden kolor
jedna warstwa, drugi kolor druga warstwa. Chyba długopisem się to
robiło, pomyłki się skrobało żyletką. Jak konstruktor, czy ktoś inny
narysował i posprawdzał pod swiatło czy nie ma błędu, kalka szła do
kreślarza. Kreślarz spinał kalkę z folia i wyklejał. U nas robiło się w
naturalnej wielkości, otwory nie były metalizowane. Szersze scieżki
mozna było też kolorem oznaczyć, albo na gębę.

On 2013-02-06 09:35, Cezary Grądys wrote:
Prawie 25 lat temu tak właśnie mnie uczono na I roku elektroniki PW.
Trzeba było zaprojektować płytkę do jakiegoś prostego układu w skali 5:1
używając kalki i tuszu. :-D

A może lepiej pójść z duchem czasu i wyeksportować PCB do np.
EPS/PS/PDF, wczytać np. do Inkscape i tam pobawić się krzywymi Béziera. :-D

Re: Płytki w stylu retro ;)

Albo tak... :)

http://www.youtube.com/watch?v=jzEvO73QZ5I
(1/2)

http://www.youtube.com/watch?v=u6LFoDjQTDw
(2/2)

Może... Ale tak sobie pomyślałem, czy to da taką satysfakcję, jak gdyby
się
wszystko zrobiło samemu? :)

Re: Płytki w stylu retro ;)

Wątpię, to były czasy kiedy ścieżki projektowało się ręcznie na desce
kreślarskiej na kalce technicznej tuszem  przy linijkach i krzywikach :)
--
Jacek

Site Timeline