Płytki prototypowe. .. :-) - Page 2

Re: Płytki prototypowe... :-)

Chyba niedałbym rady. Hmm może przez miesiąc to tak.

--
Piotr

Re: Płytki prototypowe... :-)

W ten BGA to coś mi się nie chce wierzyć.
Już mniejsza o przygotowanie 400-500 drucików.
Ale jak to logistycznie przylutować, biorąc pod uwagę, że druciki są
krótkie raczej ? Przecież to jakoś kolejno musiałoby być robione, i niby
jak - najpierw wszystkie druciki do układu a potem do PCB ?
To by się nie dało nad tymi drucikami zapanować chyba ?
A lutować każdy drucik kolejno z obu stron - to jeszcze gorzej, bo jak
tam sięgać za każdym razem ?

Jeśli to prawdziwe jest - to dla mnie to jest coś w rodzaju Piramidy
Cheopsa - nie wiadomo jak zrobili :)

Re: Płytki prototypowe. .. :-)

A ja wierzę że dało się to zrobić. Też robiłem różne dziwne rzeczy z
kynarem i myślę że przy odpowiedniej dozie samozaparcia da się tak
polutować. Nie bardzo jednak wierzę w zachowanie pożądanych
właściwości sygnałowych takiego czegoś. Scalaki w takich obudowach
pracują z reguły w bardzo szybkich układach, gdzie impedancja ścieżek
musi być odpowiednio dobrana, muszą też być wszystkie ścieżki danej
magistrali (np. bity szyny) tej samej długości, bo 1ns różnicy w
dotarciu sygnału na miejsce może już rozwalić transmijsję.

Podejrzewam że tak przylutowany scalak, mimo elektrycznego połączenia
z płytką, z "nieznanych przyczyn" nie działał prawidłowo.

BTW Ostatnio trafiłem na dokument Intela, w którym opisano m.in. jak
na transmisję wpływa rodzaj tkaniny szklanej w laminacie i kąt jej
położenia względem ścieżek. Chodzi głównie o to że szkło i epoksyd
mają różne stałe dielektryczne. Jeżeli jedna ścieżka wypada nad pasmem
włókien a druga nad "dziurami" w splocie, to impedancja i prędkość
transmisji w nich będzie się różnić. Popatrzcie na rys. 8 na str. 13:
http://download.intel.com/design/intarch/papers/321077.pd

Przy czymś takim wyjechanie z płytki "w powietrze" przylutowanym
drutem wygląda na morderstwo :-)

Re: Płytki prototypowe... :-)

Przy czymś takim jest jeszcze przecież problem pojemności pasożytniczych, co
prócz niezgodności czasowych doprowadzi do tego, co w mojej byłej pracy
określane było mianem interferencji międzysymbolowych - czyli zwykłego
przekłamania bitu, zamiast zera jedynka i odwrotnie, no...

Też tak myslę, poza tym, widziałem tam kilka drucików nie łączących jednak
przypisanych sobie punktów.

Czyż dodatkowo nie zmienia parametrów elektrycznych? Hmm... to jest aż
surrealistyczne, jakby to miał być żart dla widowni :P
Chociaż to, co widywałem... to taki żart staje się wręcz żałosny... I płacze
klient "panie, nie działa, a na jutro potrzebuję"... Prędzej polutuję
(robiłem to z powodzeniem) drobniutkie ścieżki na płycie głównej (ktoś
drapnął i je przerwał), w gąszczu innych równoległych. Przynajmniej czasy i
pojemności się znacząco nie pozmieniają.
Jeśli to nie żart, to albo wyjątkowy hobbysta z wyjątkowym samozaparciem co
chce się sprawdzić, czy da radę, ale raczej albo totalny desperat, albo
"pahdą", idiota.

Re: Płytki prototypowe... :-)

No hmm żeby wyszła 1ns różnica to ścieżki musiałby się różnic w
długości  przynajmniej o 30cm. Tutaj było ze 4 ?

Re: Płytki prototypowe... :-)
Nie wierze że to działa z tym BGA.
Poza tym, jak gość polutował środek układu? Od zewnątrz to jeszcze.

--

Re: Płytki prototypowe... :-)

Np. rzędami, od jednego brzegu do przeciwległego... albo od środka i
dostawiał naokoło, aż wypełnił...?
Albo przylutował wszystko po jednej stronie i wtedy sztuka-po-sztuce lutował
drugą stronę?

Re: Płytki prototypowe... :-)

Nie ma szans. Gdyby scalak został pod trochę większym kątem to można by
jeszcze to zrobić - coraz dłuższe drciki i po kolei lutować - byłby
przynajmniej jakiś dostęp.

Wygląda mi to na fake. W sieci można znaleźć wiele kopii tego zdjęcia -
nieznacznie tylko większe i niewiele widać, ale widać jeden drucik
niepodłaczony i jakiś ścinek leży też luzem.

Gdybym coś takiego zrobił i zadzaiałało to bym oprawił w pleksę i dał
jakiejś firmie żeby pokazywała na targach.

Mirek.

Re: Płytki prototypowe... :-)

Najpierw lutujesz do kosci, a potem ... zauwaz ze druciki zgiete w polowie
- mogl kosc ustawic ukosem i mial dostep.
Jak w dodatku w plytce otworki, to mogl tylko penseta wkladac, a lutowac
wygodnie z drugiej strony.

J.

Re: Płytki prototypowe... :-)

To może być żart, ale trochę tych drucików przylutował.
Na fotomontaż raczej nie wygląda.

Oblutować scalak to sprawa cierpliwości. Gorzej to do płytki
przylutować. Zacząłbym od środka, rozgarniając zewnętrzne grupy
drucików. Kilkadziesiąt/kilkaset przylutowanych drucików, tworzy bardzo
sztywną konstrukcje, więc jest coraz trudniej w miarę postępów roboty,
dociągnąć inne, gdyby jakieś różnice w długości wystąpiły.
Trza wypróbować kiedyś. ;-)

--
rry

Re: Płytki prototypowe... :-)
bardzo
roboty,

A może użył linki zamiast drutu?

Re: Płytki prototypowe... :-)

No właśnie - to nie pozostaje nam nic innego, jak wyłonić drogą
losowania jednego z nas, do wykonania takiego zadania i sprawdzenia
empirycznie :)

Ja nie mogę, mam zwolnienie od lekarza !

Site Timeline