Płytki prototypowe. .. :-)

http://elm-chan.org/docs/wire/wcd.jpeg
http://elm-chan.org/docs/wire/wiring_e.html

Ma gość cierpliwość :-)

Re: Płytki prototypowe. .. :-)

Sam tak kiedys robilem. Wbrew pozorom na etapie prototypu jest to calkiem
szybkie - szybsze niz zaprojektowanie plytki :-P

No ale moje kosci mialy gora 40 pin i byly w dip ...

aaa - pomijam wczesniejsze czasy, gdy z zalozenia zaczynalem od tekturki i
szpilki ... ale wtedy to gora dip 16 :-)

J.

Re: Płytki prototypowe... :-)
On Fri, 4 Jan 2013 00:51:54 +0100, "J.F."
calkiem

Też się przyznaje bez bicia, jedynie co mnie zniechęca to brak
przewodu 0.3-0.5 w dobrej izolacji, która nie topilaby się mocno przy
lutowaniu odsłaniając zbyt dużo drutu. Opcją jest używanie drutu w
emali, ale skrzybanie emali z każdej końcowki przewodu zawsze mnie
zniechecalo, chociaż trzeba przyznać ze takie "okablowanie"  układu
ma swój klimat :)

Re: Płytki prototypowe... :-)
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości
On Fri, 4 Jan 2013 00:51:54 +0100, "J.F."

Kynar.
Ale wymaga dobrych odizolowywaczek.
Byla jeszcze jedna opcja - montaz owijany. Szlo piorunem, jak sie
mialo dobry owijacz i podstawki do owijania :-)

Ba - profesjonalne komputery w produkcji seryjnej (wtedy jeszcze
nisko) byly tak zrobione.

Teraz jest emalia topliwa.
A wczesniej ... slyszalem ze tygielek ze stopionym NaOH byl niezly -
wystarczylo koniec zanurzyc :-)

J.

Re: Płytki prototypowe... :-)

Jeszcze można na polopirynę.

Re: Płytki prototypowe... :-)
On Fri, 4 Jan 2013 19:10:17 +0100, "J.F"

Jak się nie daje odizolowac zębami to się nie nadaje ;)

Re: Płytki prototypowe... :-)
Użytkownik "Marek"  napisał w wiadomości grup
On Fri, 4 Jan 2013 19:10:17 +0100, "J.F"

Dentysci juz nie sa za darmo, zebami sie nie oplaca.

I to juz nie jest kilka kabelkow, tylko np 200 i 400 koncow :-)

J.

Re: Płytki prototypowe... :-)
On Fri, 4 Jan 2013 19:10:17 +0100, "J.F"

Każdy współcześnie sprzedawany drut nawojowy ma emalie topliwa czy
jakieś specjalne? w tme np. podaja tylko ze w "podwójnej emalii" -
ale czy to topliwa...?
Zawsze miałem słabość do ładnie ułożonego drutu nawojowego :)

Re: Płytki prototypowe... :-)

Na naklejce jest nadrukowana norma IEC 60317-13.
http://www.tme.eu/html/PL/druty-nawojowe-podwojnie-emaliowane-dn2e-200/ramka_1275_PL_pelny.html

Sprawdzając np. tu:
http://www.elektrisola.com/enamelled-wire/enamelled-wire-types/iec/europe.html

Wychodzi, że to drut pokryty emalią odporną na temperaturę, czyli raczej
do skrobania.

--
rry

Re: Płytki prototypowe... :-)

skrętka się nie cofa prawie wcale no ale jest grubsza.

--
Piotr

Re: Płytki prototypowe... :-)
W dniu piątek, 4 stycznia 2013 19:13:11 UTC+1 użytkownik PiteR napisa
ł:
ąc
Dzis wlasnie luowalem skretke. Ale nie jedno drutowa a z wieloma drucikami
w zyle. I ladnie sie izolacja cofala. Lutowalem zenskie gniazdko LPT. Z dwu
 stron.
Szlo calkiem ok. Po ucieciu kabla kleszczami wystarczy miec lutownice kolbo
wa odpowiednio rozgrzana i tylko przytknąć konic kabelka czołem do gr
otu i sie izolacja cofa. Jak robione w kalafonii to miedz sie nie utlenia i
 ladnie pobiela.

Mozze twoje zle doswiadczenie jest specyficzne dla konkretnej izolacji na k
ablu?

Re: Płytki prototypowe... :-)

Nieee. Mi o to chodzi żeby jak najmniej się cofała :)

--
Piter

Re: Płytki prototypowe... :-)
W dniu niedziela, 6 stycznia 2013 21:09:28 UTC+1 użytkownik PiteR napisa
ł:
Aaaa to ty jeszcze jestes wczesniej :)
Ja nie obieram kabla do lutowania.
Tak jak jest uciety tak go przytykam czołem do grotu.
I jemu sie te 2-4mm izolacji cofa. Akurat tyle ile trzeba.

Tak probowales?

Re: Płytki prototypowe... :-)

nom ;)

to świętokradztwo ;)

Lutuję gołym a potem nasuwam jego izolacje jak mi
czapka stanie. Wycofuję, dopasowuję itp.

Te które się mocno cofają złaziłyby
na łukach także od razu lecą do REMONDISa.

--
Piter

Re: Płytki prototypowe... :-)
W dniu piątek, 4 stycznia 2013 18:59:26 UTC+1 użytkownik Marek napisa
ł:

u w

Eeee tam.
Wystarczy pogrzac, emalia sie spala a cyna pokrywa drut.
Wiem co pisze bo jakis czas temu litowalem panel lcd. Jakies 120 sztuk.
Niestety hosting zamknęli więc się nie pochwalę na już.

To co pokazane jest na obrazku to calkiem zgrabna robota i dosyc szybko idz
ie.
Byle opanowac wlasnie odgrzewanie emalii i pobielanie.
Sprobuj sobie pare razy. Kluczem jest dobra lutownica i kalafonia.

Re: Płytki prototypowe... :-)
Witam,

W dniu 2013-01-04 00:51, J.F. pisze:

 > Sam tak kiedys robilem.
 > No ale moje kosci mialy gora 40 pin i byly w dip ...

Wiesz co... chcesz porównać "kynarowanie" starego DIPa z TQFP o rastrze
0.4mm? Litośći! :)

DIP może wychodzi szybciej, ale takie TQFP40... a jakie ryzyko
uszkodzenia? Co z EMC? A jak nie działa to obwiniać layout...? :) Ile
człowiek zdrowia straci gapiąc się przez lupę i lutując to... :) To już
chyba lepiej jakieś płytki uniwersalne - przejściówki połączyć ze sobą. :)

Dykus.

Re: Płytki prototypowe... :-)

Nie wiem co bylo podziwiane - prototyp w kynarze, czy kynarowanie
takiego rastra :-)

Prototyp tez mozesz zle zlutowac, mozna sie tez spytac ile kosztuje
kostka, a ile plytka ... 4-warstowa z metalizacja :-)

Ale jak zadziala, to wiadomo ze layauto odporna :-)

Nad projektem plytki tez musisz posiedziec. A potem sie okaze ze cos
pominales i cala robota na nic :-)

plytki uniwersalne pod takie kostki ... owszem, owszem, ale sa ?

J.

Re: Płytki prototypowe... :-)
Witam,

W dniu 2013-01-04 22:10, J.F pisze:

 > Nie wiem co bylo podziwiane - prototyp w kynarze, czy kynarowanie
 > takiego rastra :-)

Estetyka całej płytki spora, ale ja podziwiam te scalaki z gęstym
rastrem. Też drutowałem coś z rastrem 0.5mm, ale po 16 nóżkach miałem
zdecydowanie dosyć. :)

 > Prototyp tez mozesz zle zlutowac, mozna sie tez spytac ile kosztuje
 > kostka, a ile plytka ... 4-warstowa z metalizacja :-)

Ale dlaczego od razu 4w. Skoro tu działa na pęku drutów, to na
dwuwarstwowej (z metalizacją) powinno działać tym bardziej.

 > Ale jak zadziala, to wiadomo ze layauto odporna :-)

Yhm, ale zapalniczką w okolicy lepiej nie szkyrtać. ;)

 > Nad projektem plytki tez musisz posiedziec. A potem sie okaze ze cos
 > pominales i cala robota na nic :-)

Jak się pomylę, to też można dołożyć nieco kynaru, ale przynajmniej mam
solidny fundament. :) A wyobraź sobie, że z jakiś powodów musisz
wymienić scalak na takiej drucianej płytce... :)

 > plytki uniwersalne pod takie kostki ... owszem, owszem, ale sa ?

Takie coś miałem na myśli:
http://static.tme.eu/katalog_pics/5/4/d/54d670b35d4f9214980649164493b117/umsmd516.jpg

Kosztuje 7-12zł. Ale fakt - to 0.5mm a nie 0.4mm...

Dykus.

Re: Płytki prototypowe... :-)

To chyba już było, ale też fajne.
http://zremcom.ru/article/interesting/36-samremont

--
rry

Re: Płytki prototypowe... :-)

Jezusie... na zdjęciu u przedpiścy, jak zobaczyłem "gęstego" SOPa o
blutowanego kynarem, myslałem, że padnę, ale tutaj ten BGA mnie roz
łożył na łopatki po prostu.  Z tego gościa nie powinni się śm
iać, jemu powinni dać medal "Mistrz Lutownicy" za precyzję i pewną
rękę.