Płytki, płytki, płytki...

Hello All,

Znane metody przygotowawywania _prostych_ płytek do trawienia to:

  1. Pisak kwasoodporny - pisaki szybko wysychają.
  2. Farba - ścieżki wyglądają obrzydliwie.
  3. Wyklejki - za często podtrawia.
  4. Termotransfer - brak drukarki laserowej pod ręką, na dokładkę marnowanie dość drogiej folii A4 na płytkę 3x5 cm... (tak, wiem - gruby papier kredowy też się nadaje).
  5. Fotochemia - za dużo zabawy.
  6. Drukarka do płytek z Allegr - 1500 PLN =8-O

Straciłem już nadzieję. Czy naprawdę nie ma innej sensownej metody poza kupieniem drogiej laserówki?

Wczoraj chciałem _szybko_ zrobić płytkę (banalną) do przetwornicy - zasilanie lampek Nixie. Znalazem pisak kwasoodporny, suchy ale jakoś namalowałem. Wytrawiłem - jedno wielkie sito. Namalowałem farbą - schło to strasznie długo i nawet dobrze wyszło - nic nie podtrawiło, ale kształt ścieżek - totalna amatorszczyzna... Lata już nie te i precyzji w łapach brak :'(

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" snipped-for-privacy@pik-net.pl napisał:

e tam. zawsze w modzie! :-)

byl za suchy i/lub za dlugo wytrawiales?

corel + drukarka atramentowa + wydruk na folie + positiv + naswietlarka

  • wytrawienie w kuwecie + suszenie -> dziala zawsze :-)
Reply to
Psychik

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" snipped-for-privacy@pik-net.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@pik-net.pl...

Do amatorskich plytek jak najbardziej termotransfer :) Druk na drukarce atramentowej na zwyklym papierze + ksero na papierze kredowym.

Reply to
Zotti

zawsze i wszędzie. metoda moim zdaniem najskuteczniejsza. krótko pisząc POSITIV OK

PC

Reply to
Pablo_C

Papier gładki(nie kredowy)+drukarka atramentowa+dobre Xero=rewelacja

Ja robiłem płytke pod rozbudowany zegarek, ścieżek od groma i za pierwszym rzem mi wyszła idealnie. Za drugim i trzecim i czwartym równie dobrze. Ścieżki całe, jedynie minimalnie chudsze, ale to normalne. Poszukaj w googlach były nawet fotki. Jak dla mnie rewelacja innej metody nie potrzebuje.

Pozdrawiam

lub na zwykłym sliskim gazetowym ( nawet zapisanym) moim zadniem na gazetach wychodzi najlepiej, kredowy jest za sztywny, za gruby, a pozatym gazete zawsze w domu zmona jakąś znaleść

Reply to
Konrad Rokicki

Nie mam na to miejsca - autentycznie.

Suchy :-(

Odpada fotochemia - już wolę wyklejki + retusz farbą.

Nie dożyję zrozumienia chyba. Skąd mam w środku nocy wziąć ksero? A ja najchętniej pracuję w nocy...

Nie mam ksera i go nie kupię.

RoMan Mandziejewicz snipped-for-privacy@pik-net.pl napisał(a):

To rób na uniwersalnych. Po to są. Tomek

Reply to
tomek tarasiuk

pozostaje fotochremia, akurat jak w srodku nocy zaczniesz sie bawić to do rana skonczysz a wtedy jak cos niew wyjdzie to bedziesz mogł iść do xero.

Reply to
Konrad Rokicki

Używane laserówki nie są drogie. Np. używaną HP LJ 6L da się kupić za

300PLN. Mi się udało trafić na kartridż w bdb stanie, a nawet jeśli nie, to za kilkadziesiąt można mieć nowy.

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" snipped-for-privacy@pik-net.pl napisał w wiadomości news: snipped-for-privacy@pik-net.pl

Porzadną HP4+ można kupić na Allegro za 400pln. Folia siędo termotransferu nie nadaje (imo!) Papier kredowy sie_nadaje_ i kosztuje 15pln/100ark. Jeżeli zamierza się wykonywac więcej niż jedną płytkę/mies to (IMHO!) te ceny nie stanowią już bariery nie do przeskoczenia.

Reply to
Marek Dzwonnik

a ja doszłam do wniosku że "pisakiem" jest beznadziejnie !!! Teraz praktycznie każda płytkę projektuje , drukuje i ide zrobić ksero na foli termotransferowej (kilka płytek na jednym arkuszu na zapas) !!! Koszt jest niewielki lecz za tą jakość i wygodę wolę wydać te 1,50zł i mieć pewnośc że bedzie OK i solidnie !!!

Pzdr. Ania

Użytkownik "Zotti" snipped-for-privacy@poczta.fm napisał w wiadomości news:cbn3hm$nk2$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Reply to
Ania

Wokół mnie stoją: HP DJ 930C, HP DJ 550C i HP DJ 1600CM. Próbuję któremuś z domowników wcisnąć 550C, żeby trochę miejsca na biurku uwolnić :-(

Ale chyba nie bardzo mam wyjście - tylko kupić jeszcze laserówkę i odebrać od żony pozew o rozwód :-(

Może na allegro wystaw? Za uzyskana kase da sie tamże właśnie kupic jakiegoś lasera.

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

550C ze ślizgającymi się rolkami nawet za dopłatą nikt nie zechce... A wyrzucić żal :-(

Wysyłając taki oto zestaw znaków dnia 04-06-27 20:08 RoMan Mandziejewicz nakarmił(a) stado głodnych newsserwerów:

Przejrzałem artykuły o wykonywaniu płytek drukowanych z EdW gdzie były opisane naprawdę różne metody ale nie mam dobrych wiadomości dla Ciebie. Jedyną metodą, która może dać jako-takie efekty przy w miarę niedużym nakładzie pracy to wycinanie ścieżek w folii samoprzylepnej naklejonej na laminat. Punkty lutownicze będą pewnie wychodzić nieco kanciaste ale w prototypach to nie przeszkadza. Co do samej folii - AFAiR to Marek Dzwonnik polecał taką cienką, przeroczystą do oklejania książek.

Reply to
badworm

I to czasem nawet lepiej. A folie mozna pokroic - laserowki sobie radza z A6, a niektore nawet z mniejszymi kawalkami. Poza tym mozesz kilka naraz wydrukowac - przydadza sie na przyszlosc :-)

Laserowki coraz tansze :-)

A bardzo chcesz .. a) zrobic sobie frezarke do plytek b) zrobic sobie fotoploter

:-)

A po co ci do tego plytka ? :-)

No to witam w klubie. :-) Ale cierpliwosci, jutro o 13 nad ranem ide zrobic kserokopie na kredowym i nastepnie przetestuje technologie na prawdziwym projekcie. Jesli podczas przenoszenia nadruku nie spale chalupy, to opisze wyniki. :->

Pozdrawiam Piotr Wyderski

Reply to
Piotr Wyderski