Plytki drukowane - prototyp, gdzie wykonac.

Jaka firme byscie polecili dla wykonania 1-2 plytek do prototypu.
Warunki i wymagania:

plytka ok 10x15 cm
dwustronna
soldermaska i cynowanie
metalizacja, wiercenie (to chyba oczywiste :)
bez zadnych nadrukow
firma musi akceptowac plik z Eagla
najlepiej z Warszawy lub okolic
czas realzacji mniej istotny ale zeby to nie bylo miesiac
cena jest parametrem drugorzednym

Moze za duzo tego :) ale plytek nigdy nie zlecalem wszystkie robilem sam no
a teraz nadeszly czasy na bardziej skomplikowane i wymagajace.

Re: Plytki drukowane - prototyp, gdzie wykonac.
Hello Chomik,

Satland? http://www.prototypy.com

Re: Plytki drukowane - prototyp, gdzie wykonac.

Taniej bEA%dzie w drukowane.pl

--20%

Re: Plytki drukowane - prototyp, gdzie wykonac.

A jak z jakością ? Masz może foto jakiejś płytki od nich ?
Pozdrawiam
Krzysztof

Re: Plytki drukowane - prototyp, gdzie wykonac.

Akurat nie mam teraz czasu robiE6% zdjEA%cia i wrzucaE6% do netu. WedB3%u=
g mnie20%
do montaBF%u rEA%cznego pB3%ytki sB1% ok. WB3%B1cznie z TSSOP i QFN. Spo=
tkaB3%em siEA%20
z opiniB1%, BF%e do lutowania w piecu nie bardzo siEA% nadajB1% bo majB1%
 cynowane20%
B6%cieBF%ki pod soldermaskB1%. TaF1%szy od nich jest Norel ale biorB1% wi=
EA%cej za20%
przygotowanie dokumentacji. No i zdarzaB3%y siEA% im sporadycznie20%
przetrawienia czy zwarcia B6%cieBF%ek.

--20%

Re: Plytki drukowane - prototyp, gdzie wykonac.

Po analizie ofert chyba zaryzykuje w drukowane.pl
Faldruk rzucil cene mozna rzec zaporowa dla takiego prototypu.

Re: Plytki drukowane - prototyp, gdzie wykonac.

Wow, a ile jeśli można wiedzieć?
Zawsze im wychodziło (dla moich projektów) w miarę tanio - nieco ponad
20zł/dm^2 płytek 2-warstwowych z metalizacją. Plus dokumentacja (60 zł
za warstwę AFAIR), którą zacząłem dla oszczędności w końcu sam
przygotowywać (koszt: 3zł/kliszę A5 w naświetlarni).

Re: Plytki drukowane - prototyp, gdzie wykonac.
W odpowiedzi na zapytanie napisali ze dokumentacja 110 netto a 2 plytki 35
netto

Re: Plytki drukowane - prototyp, gdzie wykonac.
cu sam

Mam  2 pytania.
Czy pB3%ytkarnia nie narzeka na parametry mechaniczne tych klisz?
Jak z elementami technologicznymi jak punkty bazujB1%ce, punkty ustalajB1%
ce20%
dla wiertarki, rozmiar formatki, ewentualna obwF3%dka wokF3%B3 formatki?=

--20%

Re: Plytki drukowane - prototyp, gdzie wykonac.

Jak na razie nie narzekali. Ale nie robiłem powtórek, każdą kliszę
użyłem tylko raz (taka specyfika prototypów). Klisze zwykłe, z
naświetlarni DTP.

Można w sieci znaleźć instrukcje szczegółowe wyglądu formatek właśnie
dla Faldruku - ja się kierowałem tym oraz poprzednimi projektami, dla
których oni przygotowywali dokumentację. Teraz koszt dokumentacji to dla
mnie 3zł razy liczba klisz A5 (ale minimum 10 zł - ot takie wymaganie
naświetlarni). Plus nieco pracy na poskładanie tej formatki w programie
do PCB. Naświetlam w warszawskim Javelin'ie a do Faldruku jeżdżę osobiście.

Re: Plytki drukowane - prototyp, gdzie wykonac.

Faldruk

A z Eagle'a wygenerujesz sobie plik wierceń (Excellon) i maski (Gerber)
- takie pliki łykają praktycznie wszystkie płytkarnie.

Re: Plytki drukowane - prototyp, gdzie wykonac.
A jak z jakoscia w Faldruk-u i czy wiesz czy robia prototypy? Mam do nich w
sumie najblizej.

Re: Plytki drukowane - prototyp, gdzie wykonac.

NajbliBF%ej to jest do furtki BF%eby odebraE6% pB3%ytki od kuriera :)
Faldruk ma caB3%kiem przyzwoitB1% jakoB6%E6. Przynajmniej dla kogoB6% kt=
o robi20%
rEA%cznie  nieduBF%e serie.

--20%

Re: Plytki drukowane - prototyp, gdzie wykonac.

Wlasnie, a jak to jest z cynowaniem? W wielu miejscach spotkalem sie z
opinia ze niektore firmy cynuja cale sciezki a nie pola lutownicze. A
chcialbym tego uniknac.

Re: Plytki drukowane - prototyp, gdzie wykonac.
 kto robi

drukowane.pl cynujB1% caB3%e B6%cieBF%ki. Przy lutowaniu rEA%cznym nie ma=
 to20%
znaczenia a B6%cieBF%ki masz dodatkowo pogrubione cynB1%.

--20%

Re: Plytki drukowane - prototyp, gdzie wykonac.

W Faldruku do tej pory robiłem wyłącznie prototypy. Pewnie robią też
większe serie. :) Ale z prototypami nie ma problemu, jedyne ograniczenie
to minimalne zamówienie 1,5 dm^2 (czyli jak zamówisz małą płytkę to
dostaniesz kilka sztuk takich samych).

Re: Plytki drukowane - prototyp, gdzie wykonac.
Zobacz tutaj
http://www.eurocircuits.pl /

Dwie płytki prototypowe dwustronne soldermaska, metalizacja, opis z jednej
strony 100x160 za mniej więcej 50EUR z wysyłką. Zresztą na stronie jest
kalkulator.
Nie wiem z czego to wynika ale produkują 3 szt i jak ta trzecia wyjdzie to ją
dostajesz gratis.
Ja dwa razy ostatnio zamawiałem i za każdym razem dostałem 3szt.
Trochę czasu zajmuje rejestracja, ale potem można wszystko zamawiać przez
stronę. Co do jakości nie mam zastrzeżeń, no może tylko to że nie dało się
zamówić miedzi 35um robią tylko 18um

Walter

Re: Plytki drukowane - prototyp, gdzie wykonac.

Przez sieć w Polsce możesz zamówić płytki prototypowe np. w gdańskim
Technoservice. Jakość całkiem dobra, robią nawet 4-warstwowe.

Re: Plytki drukowane - prototyp, gdzie wykonac.

Kto w PL robi prototypy w lepszej jakości lub za mniejsze pieniądze tej
samej jakości?
w tym 4 warstwowe, bo o 10 warstwowych to wogóle nie słyszałem kto w PL by
robił, a potrzebuję.

Pozdrawiam
CosteC

Re: Plytki drukowane - prototyp, gdzie wykonac.

Wielowarstwowe robią m.in. ITR i Hatron.
Ale jak zamówisz w SoftComie to też zrobią... w Chinach. Jakość super.