Płyta indukcyjna - prąd spoczynkowy

Mam płyte indukcyjną wydale mi się, że przyzwoitej firmy Siemens. Przez przypadek zauważyłem, że po całkowitym wyłączeniu (ma wyłącznik elektroniczny) pobiera całkiem nieźle prądu 350mA ! Czy to jest normalne ?

Reply to
Piotr R.

Piotr R. pisze:

To byłoby ok 70 czyli wydzielanie sporej ilości ciepła. Taką moc powinieneś zaobserwować na liczniku energii wyłączając inne odbiorniki. Podejrzewam, że duża pojemność kondensatora w filtrze daje prąd pozorny.

Pozdrawiam MD

Reply to
Mario

Piotr R. napisał(a):

Wydaje się że przyzwoitej, czy wydaje sie że Siemens? ;)

Reply to
A. Grodecki

Od spodu (w najlepszym wypadku) pisze Gorenje ;)

Reply to
pisz_na.mirek

Dnia Mon, 30 Jul 2007 17:11:45 +0200, Mario napisał(a):

Prawdę mówiąc nie sprawdzałem czy licznik się kręci. Ja sprawdzałem amperomierzem. Serwis mi nie chciał uwierzyć i mierzył u siebie na stanowisku pomiarowym. Ze względu na znaczną moc grzania płyta jest podłączona do 2 faz. Przez każdą fazę po wyłączeniu płynie prąd ok.180mA.

Reply to
Piotr R.

Dnia Mon, 30 Jul 2007 17:43:29 +0200, A. Grodecki napisał(a):

Wydaje się, że Siemens :) Serwis mi nie chciał uwierzyć i mierzył u siebie na stanowisku pomiarowym. Najciekawsze jest to, że stwierdzili, że to normale !

Reply to
Piotr R.