Plexi i B327

Czesc.

Chcę sobie zeszyc wytrawiarkę w plexi. Mam szklaną ale niestety szklana stanowi w pewnym stopniu zagrożenie (odpryskujące kawaleczki szkła, małe dziecko w domu).

Zastanawiam się nad plexi. Mogę kupić taflę przezroczystego, pociąć w celu uzyskania akwarium i polepić czymś zachowując szczelność. Niejako przy okazji byłbym w stanie zrobic bąbelki + grzanie bo w aktualnej mi się nie mieści grzałka akwariowa.

Pytania:

a) czy plexi wytrzyma kontakt z B327? Zależy mi na tym zeby nie matiowiało.

b) czym to skleić aby bylo szczelne i wytrzymało B327? Standardowy silikon jakoś tak średnio lepi się do plastików.

Ma ktoś jakieś doświadczenia? Znajomi na około mają szklane a ja chce mniejszą z plastiku.

Reply to
Sebastian Biały

Ty lepiej uwazaj zeby dziecko ci sie nie napilo tego ladnego niebieskiego .. w butelce od pepsi czy coca-coli ?

Absolutnie poza zasiegiem dziecka. Niestety znalazłem juz dwa odpryski szklane z trawiarki na podlodze.

Reply to
Sebastian Biały

Przezroczyste PCV będzie lepsze. Nie pęka tak jak pleksa, łatwo się klei i spawa.

Reply to
kogutek

Od kilku lat przechowuję i trawię B327 w pojemniku na żywność kupionym bodaj w Tesco - przezroczysty, na oko 10/15/25cm, u góry niebieska pokrywka z uszczelką i zatrzaskami, na dnie logo PLAST TEAM. Nic nie matowieje, nie robi się nadciśnienie, nie paruje itp. Jedyna wada to że jest zbyt pojemny i żeby wytrawić dużą płytkę to trzeba nalać ~2L, ale ja dużych nie trawię, wystarcza mi 1L, najwyżej pochylam go jak płytka nie da się zanurzyć. Myślę, że jest świetny na trawiarkę (nie trzeba przelewać - po trawieniu zamykam go), można ewentualnie ograniczyć jego pojemność wstawiając coś do środka.

Mirek.

Reply to
Mirek

Można gdzieś to kupić w postaci szyby?

Reply to
Sebastian Biały

:) Niestety wszystkie są bardziej płaskie, a do trawiarki najlepiej smukly i wysoki. Spędziłem sporo czasu na szukanie takowego i chyba nie ma z resztą niby po co mieli by go robić. DSlatego chyba bez rękodzieła się nie obędzie.

Reply to
Sebastian Biały

No więc mój to (zmierzyłem) 10/15/20 - te 20 to wysokość. Podstawa jest troszkę węższa - 9/13.

Mirek.

Reply to
Mirek

spawa.

W każdej firmie sprzedającej materiały dla reklamiarzy. Pleksy ze względu na jej kruchość i problemy przy obróbce używa się w reklamie niechętnie. Zdaje sobie sprawę że dla laika jak coś jest przezroczyste i plastikowe to musi być pleksa. Jest sporo bardzo dobrych tworzyw co są przezroczyste i maja dużo lepsze parametry. Poliwęglanu Ci nie polecam, chociaż to wytrzymałościowo rewelacyjne tworzywo. Na dodatek super przezroczyste i super twarde. Zarysować poliwęglan niełatwo. Na dodatek nie ma takiego młotka i kowadła żeby potłuc szybkę z poliwęglanu. Kiedyś była zrobiona próba. Z 30 metrów śrut z dubeltówki nie przebił się przez 2 milimetrową szybkę z poliwęglanu. Nie polecam bo ciężko się klei.

Reply to
kogutek

Popatrz tutaj

Z jakiegoś powodu robią wąskie. Bo że głupi są nie wierzę.

Reply to
kogutek4

Z poliweglanow sa plyty cd i lampy samochodowe.

I choc wytrzymalosc maja naprawde dobra - jak na tworzywa sztuczne, to nie demonizujmy. Rysuja sie, pekaja, tylko poleruja sie dlugo :-)

Robią płaskie, żeby weszła duża płytka przy niewielkiej objętości, a pionowe, bo mniej paruje, dobrze widać, nie chlapie przy poruszaniu itp.

Mirek.

Reply to
Mirek

grzalke mozesz spilowac po boku i odlamac , ja mam 2x100 wat skracane o 3 cm na dnie pojemnika i jest ok , oczywiscie dodatkowo wtracilem pod gume troche silikonu

wytrzyma , bardziej bym sie martwil odksztalcaniem , moj pojemnik troche sie wygina jak postoi z wytrawiaczem kilkanascie godzin

najwiekszego babola jaki mi sie trafil , zrobilem klejac silikonem plexi drugi raz kleilem tym :

akurat wydal mi sie najlepszy , w wiekszych marketach powinni miec

moja procedura : spasowac elementy , nawiercic plekse , posmarowac klejem przycisnac , przykrecic srubki , docisk srub wypchnie nadmiar kleju to co wyplynie od srodka trawiarki mozna potraktowac grotem lutownicy na 150*C , wtedy klej ladnie sie rozplywa

ten klej trzeba nakladac szybko , trzeba sie wyrobic w 15min :) po kilku godzinach - zdatne do uzytku :)

wydaje mi sie ze za klej i pleksi zaplacisz troche wiecej niz za gotowa trawiarke , proste egzemplarze widzialem za mniej niz 50zl z pompka

Reply to
nenik

Cena nie gra roli jesli nie będe miał przed sobą kolejnych okruchów szkła.

Reply to
Sebastian Biały

Dnia Sat, 13 Jun 2009 15:32:29 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

Jeśli zrobisz to z PCV to fajny jest klej pod nazwą COSMOFEN PLUS. On roztapia PCV i robi elastyczną spoinę. PCV nie jest drogie.

Bo(o)t_manager

Reply to
Bo(o)t_manager

Na razie troche kłopotliwe w znalezieniu. Szukam hurtowni/sklepów z taflami pcv i oczywiście w googlu wyskakuje nie to co trzeba. Może mnie ktos poratować gdzie to znajde w detalu w okolicy Katowic?

Reply to
Sebastian Biały

Miałem go w rekach (jest w Auchan). Niestety zdecydowanie za szeroki choć przyznaje że to i tak szybciej niż rękodzieło. Nie wiem tylko czy pod wplywem temperatury nie zmieknie i zmieni rozmiar, to typowe tworzywo spozywcze.

Reply to
Sebastian Biały

Dnia Sat, 13 Jun 2009 21:02:12 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

Szukaj firm robiących banery reklamowe itp: coś takiego np.:

swoje PCV kupiłem tu(ale to Łódź):
też portal tworzywa.org może tam coś znajdziesz.

Bo(o)t manager

Reply to
Bo(o)t_manager