podłączanie wyjść

Witam,

mam pytanie do użytkowników sterowników PLC Kinco-K3.

Chcę podłączyć do wyjść takiego sterownika zwykłą diodę świecącą, a dokładniej - wejście innego modułu (SMC108), w którym taka dioda z rezystorem 0.33k jest na wejściach sterujących.

Sterownik Kinco ma 16 wyjść "tranzystorowych". Chciałem podłączyć diody do wyjść 0.0 i 0.1 (po lewej u góry na schemacie poniżej).

Zgodnie z dołączoną instrukcją (K308-40AT):

wymaganiami sterownika SMC108 (sterowanie 5V) podłączyłem zasilanie 5V do zacisków 1L- oraz 1L+. Zasilanie pochodzi z małego stabilizatora 5V, podłączonego do VO- i VO+ (24V, po prawej na dole). Liczyłem na to, że na wyjściach pojawiać się będzie 0V albo 5V (między

1L- a wyjściem), zależnie od ustawionego stanu wyjścia.

Jak się okazało - napięcia takie rzeczywiście pojawiają się, ale tylko jeśli wyjście jest nieobciążone. Po podłączeniu nawet rezystora 2k napięcie spada z 5V do 2V (i nie nadaje się do zasilania diody).

Znalazłem jeszcze taką dokumentację:

piszą jawnie, że zasilanie ma 24V (a nie 5V). Pełna dokumentacja jest tu:
Czy muszę koniecznie zasilać część wyjściową z 24V? Czy można do tego użyć VO- i VO+ (bo w innym miejscu instrukcji piszą, że VO- i VO+ służą tylko do zasilania czujników)?

P.

Reply to
Piotrne

...częściowo problem został rozwiązany przez uaktualnienie przez producenta instrukcji sterownika SMC108 - w dzisiejszej wersji na wejścia można podawać 5V do 24V...

Do wyjaśnienia pozostaje, czy w Kinco-K3 wolno używać dostępnego napięcia 24V (VO-, VO+) do zasilania portów wyjściowych (1L-, 1L+).

P.

Reply to
Piotrne

Dnia Tue, 04 Dec 2012 22:21:28 +0100, Piotrne napisał(a):

A daj np 10V zasilania - mozliwe ze przy 5V obwody wyjsciowe slabo dzialaja, albo te "tranzystory" maja 3V spadku napiecia.

Jak znam zycie to mozna - rozdzielone sa po to, aby mozna bylo dac inne napiecie, ale skoro sa izolowane, to mozna i to samo.

No chyba ze to maszyna o duzych zakloceniach i lepiej nie zaklocac zasilania PLC.